Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FInansiering af selskab, som ligger i udlandet...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at finde en medinvestor/Business Angel til min virksomhedside, og er næsten lige startet med denne process...

Jeg har fået sendt min forretningside ud til en Business Angel, men jeg har brug for nogle råd og vejledning.

Nu har jeg ikke hørt fra dem endnu vedr. om de er positive eller ej, men min virksomhed kommer til at ligge i udlandet - rettersagt ude i APAC regionen. Ideen går ud på, at jeg vil hjælpe danske og europæiske virksomheder i at opbygge deres partner kanaler i området. (meget godt sagt).

Flere europæiske virksomheder er meget interesseret, og vil muligvis også komme med lidt kapital. Desuden har flere virksomheder i APAC vist interesse i mit projekt - så det er ved at være på plads.

Ved I, om danske BA'er investerer i udlandske projekter?

Har I nogle råd eller erfaringer med at finde kapital til udenlandske virksomhedsprojekter?

Jeg søger kapital for omkring 1.500.000 til 2.000.000 dkr.

Håber I har nogle råd ...

Fra Poznan
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg tror helt sikkert at der er basis for din idé, vi har selv været inde på noget af det samme, det gik ud på at vest og østeuropæiske virksomheder kunne finde hinanden, enten på grund af underleverandørarbejde eller i form for andet samarbejde.

Vi lavede en portal som indeholdte bl.a. job base, cv registrering samt et katalog som vi døbte business connect  som gik ud på at øst og vest virksomheder bliver registreret i de katagorier de hørte under, gartner i den ene, cnc bearbejdning i en anden osv.

Skulle du være interesseret i at bygge videre på ovenstående er du velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen

Henning Clausen

hc@danagroup.pl

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg i mange år arbejdet med opbygning og ledelse af partnerkanaler også i asien og østeuropa. Det store spørgsmål er havd dus skal bruge kapitalen til og hvordan du betaler dine eventuelle investorer. Uderigstjenesten er ganske aktiv på dette område, men reelt skal du blot have en telefon, computer, fysisk adresse og kunder for at bygge dette op.

I Malaysia hvor jeg boede, ville du kunne køre en sådan forretning et år for 150000DKK uden at sulte, så det kræver ikke frygtelig mange opgaver at klare det. Det er ikke et liv i luksus for et sådant beløb, men det åber man jo på senere når man starter noget sådant.

MVH jens

Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

@ BroncodanDK - hvilken branche startede du partnerkanaler op i?

Jeg er indenfor IT branchen, og jeg bliver nød til at have nogle ansatte (It konsulenter/udvikler). Men i starten (4-6 mdr.) så jeg kun brug for en telefon, computer og en fysisk adresse. Virksomheden skal ligge i Australien, og derfor er omkostningsniveauet nok lidt højere...

Min største omkostning vil være 1-2 ansatte og så rejser rundt i området.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

I stedet for at låne en masse kapital, som koster dig en formue i rente pt, skulle du gøre, som en jeg kender.

Han åbnede op i Indien, og fik "ansat" nogle medarbejdere på nogle virkelig smarte vilkår. I stedet for, at de er ansatte, har de en lille bid af firmaet. Dvs de knokler røven ud af bukserne og tager gerne overarbejde, fordi det gavner dem selv i sidste ende. Så alt det krævede var blot at vælge de mest kompetente. Og idag har de små 150 ansatte i Indien.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

den model har jeg også i mine overvejelser - også freelance i starten, indtil der er omsætning nok til at dække omkostningerne...

Indenfor ERP/IT branchen, så tager det typisk 12-19 mdr. før en partner begynder at drive god omsætning af sig - men jeg håber, at jeg finder de rigtige partnere fra starten, så der måske kun går 6 mdr...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

bal1974:

den model har jeg også i mine overvejelser - også freelance i starten, indtil der er omsætning nok til at dække omkostningerne...

Indenfor ERP/IT branchen, så tager det typisk 12-19 mdr. før en partner begynder at drive god omsætning af sig - men jeg håber, at jeg finder de rigtige partnere fra starten, så der måske kun går 6 mdr...

Skal ik kunne udtale mig om IT branchen, men at låne penge i øjeblikket er svært. Især hvis der ingen sikkerhed er, og det er ik engang altid nok alligevel. Så kig på alternativerne, evt start mindre ud og så arbejd dig op derfra...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

bal1974:

@ BroncodanDK - hvilken branche startede du partnerkanaler op i?

Jeg er indenfor IT branchen, og jeg bliver nød til at have nogle ansatte (It konsulenter/udvikler). Men i starten (4-6 mdr.) så jeg kun brug for en telefon, computer og en fysisk adresse. Virksomheden skal ligge i Australien, og derfor er omkostningsniveauet nok lidt højere...

Min største omkostning vil være 1-2 ansatte og så rejser rundt i området.

 

Jeg har arbejdet med etablering af partner kanaler indenfor en lang række industrier, strækkende fra medicinal, plastic, IT, maskin, møbler, automobil, både, legetøj...

Når du beskriver at du skal starte partner kanaler op så lyder det for mig som konsulent ydelser.

Hvordan er det planen at du bliver betalt? Penge eller Procenter?

Hvad skal du bruge 1-2 ansatte til før du når break even på din egen indsats? Hvorfor ikke få denne ydelse fra et telemarketing buro når du har opgaver der kræver det .

Hvis du lægger modellen an på at procenter, hvorfor så ikke forsøge at finde et par opgaver med lav løn + omkostninger + procenter?

Australien koster jo en brøkdel af Danmark så hvorfor ikke suge lidt på lappen først. 100000-150000kr skulle du nå relativt langt med.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)