Hejsa aminoer Hejsa jeg er lige kommet hjem fra et langt ophold i udlandet hvor jeg havde min egen lille virksomhed. Det var meget sjovt og vil nu gerne det samme her hjemme i lille dk. Men jeg har lidt svært ved at definere mig selv og hvad mine kompetencer er. Jeg må nok sige jeg er den kreative type der kun interresere sig for at opbygge. Gider ikke når det bliver hverdag men er 110% med i opstarten. elsker at se mulgiheder og brainstorming på problemstillinger er noget jeg elsker og kan sidde i flere timer og vende det. Gider ikke økonomi eller andet papirarbejde Mit spørgsmål er så når jeg sidder her og kigger på min tavle med 100 ideër.. Hvad gør jeg nu. '' Skal jeg allierer mig med en der kan økonomi og alt det andet kedelige. ( men dybt nødvendige) Eller skal jeg prøve at køre løs på dem selv. Hvad jeg kunne forstille mig var en der overtog den daglige styring men s jeg gik videre med andre ting.. Men hvor finder jeg sådan en? |
Du er jo ung og kan nok tåle et par nederlag endnu før pensionsalderen, så jeg vil mene, at du skal sortere kraftigt i dine ideer ud fra et økonomisk synspunkt. Den idé, som du tror mest på, skal du så udvikle. Lav den til en rigtig god forretning, og sørg for at gøre det på en måde, så det kan sælges. Hvis du baserer forretningen på dit eget navn og din egen viden, kan du ike sælge den - og det har du jo brug for for at komme videre med idé nr. 2.
Søg altid enten økonomiske partnere eller i hvert fald samarbejdspartnere på dine svage punkter. Der SKAL være råd til en bogholder i din forretningsplan - ellers er din idé ikke god nok. Du skal ikke bruge dine kreative kræfter på at lave bogholderi.
Dette er min vurdering. Du skal være opmærksom på, at jeg kun har ca. 5 liniers viden om dig, så jeg kan naturligvis skyde helt forbi. Sørg for at drøfte din situation med en erfaren erhvervsgut.
mvh Hans