Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev til Statsforvaltningen, momsregistrering under 18..

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

God idé du kom med.

Jeg kan godt lige vende tilbage og fortælle hvad de har sagt, når jeg har snakket med dem. Smile

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:51

Der er jo ikke så længe til, at du uden vrøvl kan starte din egen virksomhed med cvr.nummer og alt, hvad dertil hører. Måske kunne din far oprette virksomheden og udbetale alt overskuddet til dig som løn (så det ikke påvirker hans egen indtjening) i ventetiden, så du ikke skal bruge så megen tid på den offentlige forvaltning.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:58

Hej Anette,

Der er jo nogle problemer hvis min far/mor skulle oprette firmaet for mig, mht. dagpenge f.eks.

Jeg har nu snakket med Andreas fra cykel sporten, som netop er blevet CVR. registreret med hans firma AP-Media (som 15 årig), han skrev følgende:

Andreas siger:

Vi kontaktede dem. En medarbejder hjalp os, hvor vi skulle svare på nogle spørgsmål omkring virksomheden (hvad den skulle, hvad den ville ca tjene mm.), og så sendte de en godkendelse, som vi sendte med formularen til cvr

Jeg vil prøve i løbet af ugen at få fat i en kompetent medarbejder, som kan hjælpe mig Smile

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 12:41

Hej,

Så fik jeg ringet til dem og efter ca. 15 - 20 minutter lykkes det mig at komme igennem til en flink sekrætær som henviste mig til en anden. Efter ydligere 5-10 minutters ventetid fik jeg så en anden kvinde i røret, som så kunne fortælle mig at hun ikke kunne hjælpe mig. Da hun kun arbejde med skilsmissesager. Men at jeg kunne blive stilt videre, der gik så kun et par minutter før jeg fik fat i sekræteren igen som kunne fortælle mig at ham jeg skulle snakke med desværre ikke var der idag. Men at jeg kunne prøve at ringe tilbage en anden dag, jeg kunne dog ikke rigtig få afvide hvornår han var tilstede.

Lidt irreterende, håber der er nogle andre der har mere succes..

mvh Kristoffer

Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 14:14

Som i Kristoffers tilfælde har jeg også brugt rundt regnet en time i telefonen nu..

Jeg snakkede først med statsforvaltningen som siger at de har en sagsbehandlingstid på 3 måneder(!?!?!). Og i den ansøgning man skal lave til dem, skal man faktisk lave en mindre forretningsplan.

Derefter snakkede jeg med EogS igen, og det eneste alternativ er at få en værge/forælder til at oprette enkeltmandsselskabet. Så vidt jeg kan se vil det kun komme til at gøre det mere besværligt og dyrere, i min situation.

Så jeg må nok vente til d. 29/10 hvor jeg fylder 18. Sad

ØV!

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Skrevet kl. 14:19

robertrungholm:

Som i Kristoffers tilfælde har jeg også brugt rundt regnet en time i telefonen nu..

Jeg snakkede først med statsforvaltningen som siger at de har en sagsbehandlingstid på 3 måneder(!?!?!). Og i den ansøgning man skal lave til dem, skal man faktisk lave en mindre forretningsplan.

Derefter snakkede jeg med EogS igen, og det eneste alternativ er at få en værge/forælder til at oprette enkeltmandsselskabet. Så vidt jeg kan se vil det kun komme til at gøre det mere besværligt og dyrere, i min situation.

Så jeg må nok vente til d. 29/10 hvor jeg fylder 18. Sad

ØV!

Skulle faktisk til at prøve at ringe igen, men hvis du siger at man skal vente 3 måneder synes jeg måske også at det er lige i overkanten.. Kunne være man bare skulle vente til den 31/10 hvor jeg fylder 18. Meen hvor er det endlig loftet går helt præcis er det ikke 50.000? Eller er det forkert?

mvh Kristoffer

Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 14:23

Ja, du må omsætte for op til 50k.

For mig er det nu også det signal et CVR-nummer sender, der er vigtigt..

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:26

En hurtig tanke! Hvor står der at man skal være 18 år for at blive momsregistreret? Vi  har en lovgivning som giver umyndige mulighed for at starte virksomhed for egne midler når de er 15 år og selv råde over de beløb som de tjener ved egen arbejdskraft. Hvad er der for en lovgivning som forhindrer unge I at kunne omsætte for mere end 50.000 kr. ...... hmmm noget hænger ikke sammen!

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Skrevet kl. 14:27

robertrungholm:

Er fuldstændig enig men hvis det ikke er muligt at nå inden for en omkommelig periode, vil jeg ikke bruge for mange kræfter på det. Der er dog det problem at jeg snart rammer de 50 og synes det er trist at skulle lukke ned, indtil jeg før sidst på året...

Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 14:36

Klovn:

En hurtig tanke! Hvor står der at man skal være 18 år for at blive momsregistreret? Vi  har en lovgivning som giver umyndige mulighed for at starte virksomhed for egne midler når de er 15 år og selv råde over de beløb som de tjener ved egen arbejdskraft. Hvad er der for en lovgivning som forhindrer unge I at kunne omsætte for mere end 50.000 kr. ...... hmmm noget hænger ikke sammen!

Tjae.. det vel fordi du skal være myndig for at kunne stifte gæld.

Kristoffer:

robertrungholm:

Er fuldstændig enig men hvis det ikke er muligt at nå inden for en omkommelig periode, vil jeg ikke bruge for mange kræfter på det. Der er dog det problem at jeg snart rammer de 50 og synes det er trist at skulle lukke ned, indtil jeg før sidst på året...

En mulighed for dig kunne være at slå dig sammen med en kammerat der er 18, som kun lægger navn til og intet andet.

Jeg er dog kun interesseret i at køre det selv.

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)