Jeg er en 17 årig dreng der har arbejdet med programering og ligende for virksomheder, og nu er jeg nået til hvor jeg er nød til at blive momsregistrede. Jeg er så veidt jeg ved godt klar over nogelunde hvad jeg skal gøre men har dog et par små spørgesmål.
Min far er gået med til det, og så vidt jeg ved handler det om at han skal sende et brev til statsforvaltningen. Meeen hvad skal der stå? Er det bare noget i stil med:
"Jeg xxxxx giver hermed tilladelse til at Kristoffer kan blive momsregistrede. Som hans værge finder jeg ham egnet til selv at styre det." og så selvfølglig underskrift.
Og skal jeg så bare vedhæfte svaret (som jeg håber er en godkendelse) blanketen når jeg ansøre om at blive momsregistrede?
Håber virkeligt at der er nogle der kan hjælpe mig..
Ring til Statsforvaltningen og spørg om hvordan de vil have en sådan henvendelse.... Det er under alle omstændigheder ikke dem der tager stilling til din momsregistrering. Den skal indsendes til erhvervs-og Selskabsstyrelsen og derigennem godkendes af SKAT.
Jeg har ringet til Statsforvaltningen i nordjylland, og ja, mage til sure mennesker skal man lede langtid efter.
Jeg har ringet to gange, og hver gang sender de mig videre til en telefon som aldrig bliver svaret på!
Jeg sendte dem så en mail, om hvordan jeg skulle gå videre med det, nu har jeg så fået et brev om at de har oprettet et journal nr. (ehm?), og der står 3 sider om hvor lang tid deres sagsbehandling varer ved skilsmisse osv.
Se, nu er jeg så gået i stå. De skrev i brevet at jeg "snarest vil høre nærmere om sagen", og der er nu gået en uge. Jeg prøver at tage kontakt til dem i morgen, er der nogle der har et godt råd til hvad jeg skal gøre? Skal jeg bare vente på at de kontakter mig? (Jeg overskrider de 50.000, så det må gerne gå lidt tjept :-))
Så har jeg prøvet at sende en mail til statsforvaltningen hovedstaden. Men håber så at de kan være lidt hurtige og rare end hvad du har oplevet Lars. HAr det også sådan at det gerne må gå lidt stærkt for gider jo hellere ikke sige nej til kunder.
Har også fået nogle rigtig dårlige oplevelser med at kontakte dem.
Hmm lyder til at det kunne blive et problem, men har du fundet ud af noget?
Hvis vi nu bare er en masse der skriver og ringer til dem må de vel på et tidspunkt fortælle noget, og så ville det være super fedt hvis man ville poste det her..
For at blive økonomisk myndig skal du have et såkaldt kongebrev. Dette kan der søges om gennem en formular på statsamtets hjemmeside. Behandlingstiden mener jeg ligger omk. 6 uger - sådan var det i hvert fald, da jeg selv blev økonomisk myndig som 15 årig.