Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop hvad skal jeg vælge Dandomain eller Golden Planet

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Vi driver websiten www.abcleg.dk og bag den ligger oscommerce af Golden Planet. Vi kører på standard udgaven, det smarte ved denne er at vi får nye features løbende uden at skulle betale for det, eksempelvis har vi fået mulighed for at sælge download ydelser, skandinaviske sprog, integration til e-commerce (som i øvrigt har gratis elektronisk fakturaer til offentlige kunder), plus mange mange andre ting. Noget helt unik ved løsningen hos Goldenplanet er at man selv kan lave sine extension såfremt man ønsker features eller skille sig ud fra mængden. Vi har selv lavet en del extension og det virker upåklageligt.

Jeg ved ikke om Dandomain er lige så fleksibel, men de er mere visionære hos Goldenplanet.

Mvh Anja Harms

Abcleg.dk

Fra Langå
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

takker for det fine indlæg her, hvis der er flere der har netbutik ved Golden Planet må de  gerne skrive lidt om dem godt og skidt

Fra Langå
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen glemte helt og sige flot side du har der

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger Dandomain hvilket jeg er yderst tilfreds med, da jeg ikke er den vildeste IT haj...

De har en god support, og kan godt lide deres modul løsninger, hvilket betyder man kun betaler for de funktioner man har brug for..

Nu har jeg ikke brugt det vildeste tid på Designet af www.ReklameMusik.dk men det funger og skal nok blive opdateret i fremtiden..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Mit indtryk er også at Dandomain er noget af det bedste og at OsCommerce er det bedste i forhold til omkostningerne.

Mvh
Steffen

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Fra Langå
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

det er dejligt at se alle de inlæg i kommer med det gør det nemmere for mig

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Nørgaard Andersen:

Mit indtryk er også at Dandomain er noget af det bedste og at OsCommerce er det bedste i forhold til omkostningerne.

Dandomain er muligvis en af de shop løsninger der er lettest at gå til og med god support, men at de er det bedste kræver vist at man siger de bedste til hvad Wink

OsCommerce er ved at være en gammel (og derved afprøvet platform), vi har valgt udelukkende at fokusere på Magento fordi vi mener at det er fremtiden indenfor handel på nettet. Alene det faktum at Varien (firmaet bag Magento) har valgt at lancere en "Enterprise" licens som indeholder lidt mere funktionalitet end deres gratis open source version til 9000$ OM ÅRET, siger noget om hvor meget de tror på deres produkt.

De fleste som vælger shops i DK bruger enten DanDomain eller Scannet hvis det skal være hostet, eller osCommerce eller Magento hvis det skal være open source. Længere nede på listen kommer så tjenester såsom Shopify og open source cms'et Joomla med VirtueMart.

Hvis vi ser på de hostede tjenester først:

Scannet får generelt kritik af at det ikke er så godt mht til søgemaskine optimering

DanDomain er der mange der vælge at bruge. Ikke mindst fordi der er en god support.

Fælles for disse to er at man mange gange ryger ind i en mur når man "vokser ud af sin shop". Det er hostede systemer og man kan derfor ikke have speciel kode kørende som kun lige gælder for ens egen shop. De er rigtigt gode at starte med og betales via en fast månedlig ydelse typisk udfra hvor mange "moduler" man har tilkøbt.

OsCommerce er den gamle open source spiller. Dette skal man så selv "hoste". Den har bevist sit værd igennem tusindvis af shops. Uheldigvis synes jeg at de fleste osCommerce shops har en tendens til at ligne hinanden.

Mangento er den nye spiller. Onde tunger vil sige at det kræver mange ressourcer for at køre, og fordi det er et nyt system at der endnu kan være fejl. Til gengæld er designet frit i Magento, det er søgemaskine optimeret, har moduler til "up sell", "cross sell" og meget mere... De har også en "plugin" arkitektur som gør at man kan få en masse ny funktionalitet ind i systemet utroligt let.

Det er klart jeg selvfølgelig er farvet fordi jeg sælger Magento shops, men selvom jeg ikke gjorde ville jeg til en hver tid vælge Magento. Husk også at dem som siger at de ville vælge fx en osCommerce shop, typisk selv har en osCommerce shop kørende som de er glade for (og derved muligvis ikke kender Magento eller de andre shops).

Mange af de henvendelser vi modtager hos http://getashop.dk er faktisk fra personer der allerede har en webshop, men som er løbet ind i begrænsninger.

Held og lykke med researchen

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Vi er MEGET tilfredse med Goldenplanet´s webshop system og har været kunder hos dem igenem mange år.

De har en meget proffesionel support som gerne hjælper til.

Systemet bliver også løbende opdateret med nye smarte funktioner.

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)