Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patenterbar projektomslag

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi mangler en god idé til hvordan vi bedst og billigst får markedsført vort nye produkt.:

Nyhed til målrettet markedsføring
- og med besparelser på virksomhedens budget

Et kartonark der printes på og bliver til et omslag.

Se produktet på www.projektomslaget.dk.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:45

Jeg forstår ikke hvad der er patenterbart.

Kunne du prøve at forklare det?

Venlig hilsen,

Christian

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:55

Hej syntes det er en super ide og kender en del der er i kontorbranchen som jeg gerne vil sende jeres side til, men jeg kan ikke lige finde jeres patent på de online søgebaser.

Er det de korrekte patent nummer i oplyser på jeres hjemmeside?

De bedste kaffe hilsner

Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03

Projektomslaget.dk:
bedst og billigst får markedsført vort nye produkt

Hvordan havde du tænkt dig at sælge produktet? udelukkende over internettet eller er web-delen kun en støtte til dit salg i den "virkelige verden"?

Vil ikke mene at hjemmesiden sælger produktet pisse godt, hvis jeg skal være helt ærlig - og det er faktisk synd for ideen er faktisk ret god!

Du må godt gøre det lidt tydeligere, at man skal have en printer der kan klare a3+ format... Det jo ikke sikkert at man lige læser alt teksten på forsiden :)

Hvis du kun sælger over nettet så skal du have gjort noget ved din side. Man skal tænke "hold kæft hvor er det smart" når man lander på forsiden :)

Men tror faktisk at ideer som den her skal markedsføres og sælges lidt anderledes.... jeg ville præsentere produktet til nogle større virksomheder - vise dem produktet "in action" og fortælle hvad de ville få ud af at investere i det :)

mvh René

Tilmeldt 13. Jun 09
Skrevet kl. 12:03

Jeg tror den nemmest måde at forklare det på er hvis du prøver at tage et kig på hjemmesiden.

Men kort  fortalt er produktet et kartonark man printer på og folder til et omslag, Produktet adskiller sig fra lignende produkter der allerede findes på markedet , ved at man kan nøjes med at lave et enkelt ark eller meget få stykker. Det eneste det kræver er at man har en printer der kan printe 450x320 mm (også kaldet SRA3 format eller overstørrelse A3). Lignende produkter kan man ikke selv trykke/printe på, dette skal gøre ved f.eks. et trykkeri og man skal derfor bestille et stort oplag for at prisen kommer ned på et fornyftigt niveau.

Patent- og Varemærkestyrelsen vurderer, at projektomslaget er nyt og patentérbar.

Projektomslaget er beskyttet med dansk patentansøgning PA/DK2008/0169 indleveret 6. februar 2008

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:12

Projektomslaget.dk:

Patent- og Varemærkestyrelsen vurderer, at projektomslaget er nyt og patentérbar.

Jeg prøver virkelig at forstå hvad det er, der skulle være patenterbart.

Er det du siger, at I ikke selv har fundet ud af det endnu; men har overladt det til Patent- og Varemærkestyrelsen?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg må have overset eet eller andet vigtigt i det I gør og som adskiller jeres produkt fra hvad andre gør.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:17

Jeg tænker lidt det samme som Christian og kunne godt tænke mig at se patentet da det lyder spændende men jeg kan ikke finde det - heller ikke under det nummer som du oplyser her - kan du ikke poste et link til det på styrelsens webside.

De bedste kaffe hilsner

Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:44

Jeg brugte 20 sek. på at finde denne:

http://www.prinfoshop.dk/default.aspx?pageID=10180&lang=da

Anvendte denne søgning:

http://www.google.com/search?q=folder+pocket+print&ie=ISO-8859-1&hl=da&lr=

Jeg kan som sagt ikke forstå, hvad der adskiller processen fra hvad andre gør

Man vil aldrig kunne få patent på HVEM der gør det.

Man vil aldrig kunne få patent på hvilken kendt trykproces man anvender.

Så der må være eet eller andet der er gået helt hen over mit hoved da jeg var inde at se jeres side og som gør at Patent- og Varemærkestyrelsen vurderer, at projektomslaget er nyt og patentérbar.

For at undgå misforståelser: Jeg skriver dette for at få grundlaget på plads for, hvordan jeg evt. vil kunne hjælpe jer med at sælge det.

Et patent er interessant fordi det sansynligvis kan være kernen i markedsføringen. Så for at kunne give et input bliver vi nødt til først at få grundlaget på plads.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 13. Jun 09
Skrevet kl. 12:59

Tak for de mange indlæg.

Vi har modtaget brev fra Patent- og varmærkestyrelsen hvori de skriver : Du kan få patent.

Den mappe du har fundet Christian er ikke en mappe som man kan printe på i en almindelig kopimaskine, det er derved vores produkt adskiller sig fra de produkter der ellers findes på markedet.

Men mit spørgsmål går nu ikke på om vi kan få patentet eller ej, men på hvorledes vi kan komme ud til kunder uden det koster en bondegård.

Pt. sælger vi kun via hjemmesiden, men arbejder på at få en licensaftale.

Til Søren det vil være super hvis du vil sende linket til hjemmesiden til dine kontakter.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)