Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lager i oplag - afgift?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg ville gerne spørge om hvad "lager i oplag" betyder?  Vi har fået en henvendelse på noget levering af spiritus til vores butik, hvor leverandøren spørger om vi har lager i oplag, således at vi kan undlade at betale spiritusafgiften, som er ret høj. Dette ville vi gerne slippe for så vi kunne få et større lager.

Håber der nogen der ved noget =)

Mvh.

Thor

www.netbaren.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 00:22

Hej Thor

Et lager i oplag er en særlig zone der er godkendt (af skat tror jeg nok) til oplagering af vare der ikke er betalt afgift af.  Det bruges ofte i forbindelse med at man videre eksportere.

Det er den meget kortfattede forklaring på det, og jeg tør ikke give en længre da det er en del år siden jeg har arbejdet med et sådan et, og jeg er ikke klar over hvilke regler de stiller til sådan et.

Men start ved skat, de kan rådgive dig om det.

mvh.

Thomas Bonde

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:37

Der er 2 former for afregning af afgiftspligtige varer. Du kan enten være varemodtager eller oplagshaver.

Som varemodtager afregner du hele afgiften når varen er modtaget i Danmark. For vin og spiritus sket dette på månedsbasis. Her afregner du altså alt uanset om det er solgt eller ej.

Som oplagshaver afregner du først for de afgiftspligtige varer når de forlader dit lager. Det vil sige som du er rigtigt er inde på, at det kan medvirke til at forbedre din likviditet. For at blive oplagshaver skal du søge om godkendelse hos SKAT. Der er nogle skærpede krav til jeres lagerfaciliteter, herunder sikringen af det. Ligesom der skal være en procedure for registreringen af spiritusen når den forlader lageret og dermed skal afgifsberettiges.

Der findes på SKAT 's hjemmeside en vejledning for hvorledes du skal forholde dig, hvis du vil registreres som oplagshaver. Finder du den ikke selv - så finder jeg linket i morgen....

Henrik

Tilmeldt 23. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:07

Jeg takker mange gange for svarene! Så går turen forbi SKAT endnu engang :)

-Thor

www.Netbaren.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)