Jeg har en dansk niche dating tjeneste som jeg oprettede for 4 år siden. Tjenestens navn blev varemærkebeskyttet i DK samme år som tjenesten startede. Tjenesten er indtil videre gratis fraset donationer fra enkelte brugere, men det er hensigten at jeg skal tage penge for det indenfor en overskuelig tid. Jeg har nu til min skræk erfaret, at et firma i et andet EU-land har oprettet en lignende niche tjeneste med enslydende navn og web-adresse, men hvor .dk er udskiftet med landets tilsvarende. Dertil er registreret to yderligere domæner, et i et andet EU-land og i Schweiz. Firmaet forsøgte at opnå varemærkebeskyttelse i hjemstedslandet, men det blev afvist. Konceptet er altså det samme: En dating tjeneste rettet mod en bestemt subgruppe. Har jeg nogle juridiske muligheder? Tak Den bekymrede |
bekymret:Jeg har en dansk niche dating tjeneste som jeg oprettede for 4 år siden. Tjenestens navn blev varemærkebeskyttet i DK samme år som tjenesten startede. Tjenesten er indtil videre gratis fraset donationer fra enkelte brugere, men det er hensigten at jeg skal tage penge for det indenfor en overskuelig tid.
Jeg har nu til min skræk erfaret, at et firma i et andet EU-land har oprettet en lignende niche tjeneste med enslydende navn og web-adresse, men hvor .dk er udskiftet med landets tilsvarende. Dertil er registreret to yderligere domæner, et i et andet EU-land og i Schweiz. Firmaet forsøgte at opnå varemærkebeskyttelse i hjemstedslandet, men det blev afvist.
Konceptet er altså det samme: En dating tjeneste rettet mod en bestemt subgruppe.
Har jeg nogle juridiske muligheder?
Tak
Den bekymrede
Hvorfor skulle det give dig anledning til bekymring?
Jeg ville da tværtimod tage kontakt til dem med henblik på et evt samarbejde, da de jo åbenbart mener det alvorligt og ser de samme muligheder som dig? Hvis det er en niche og der er gået fire år, så har der aldrig været de muligheder i det for dig, til at komme ud over landets grænser alligevel. Jeg ville tage imod denne mulighed og gøre noget ved den - fremfor at føle sig truet.
Med venlig hilsen
Flemming