Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS trække penge tilbage frist

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg købte i september en "digital ydelse" som jeg forudbetalte for en periode over mit dankort.

Meget kort tid efter, et par dage, jeg købte produktet opdagede jeg at der var noget der var galt - adgangen var spærret - jeg tog straks kontakt pr. email til firmaet som til dato ikke har svaret.

Jeg skrev samtidig et indlæg her på amino for at få hjælp for at finde ud af om der var andre der kendte til produktet og kunne hjælpe mig med at få det til at virke - men der var ingen der kunne hjælpe mig.

Når firmaet nu ikke har åbne telefoner, og ikke har besvaret emails her et halvt år senere - og jeg har sendt en 5-10 stykker - er det så for sent at få PBS til at anullere overførslen og skal jeg i stedet anlægge civilt søgsmål for at få mine penge igen eller er det nok at jeg kan dokumentere at jeg "reklamerede" med det samme?

Jeg har haft telefonisk kontakt med firmaet for en måneds tid siden - og de ville ikke kommentere min sag på stående fod - de svarede surt at de ville vende tilbage pr. email til mig - og de ville ikke svare mig på hvornår jeg kunne forvente et svar - ikke engang om de ville kigge på sagen i denne uge eller denne måned.

Jeg nævner ingen navne, men det drejer sig om en online betalingsløsning i den billige ende. Da min programmør koblede det på min webshop stod der at adgangen var spærret og at jeg skulle kontakte dem - man kan dog ikke komme i kontakt med dem på nogen måde. Derfor mener jeg ikke de har leveret varerne - og jeg var heldig at jeg fik mit dankort lukkert - ellers havde de fortsat trukket penge - jeg modtager et par gange om måneden rykkere og inkasseoadvarsler for manglende betaling af nye perioder de mener jeg er bundet op på selvom de slet ikke har leveret varen.

Jeg frygter ikke at de hiver mig i retten for at gøre det krav gældende, men jeg vil gerne have mine egne penge tilbage fra det firma.

Er det PBS eller er der kun rettens vej?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:07

Der kan gøres indsigelser mod kreditkort transaktioner indenfor 60-90 dage efter de er gennemført, afhænger lidt af korttype...

Så det er desværre forsent, at gøre noget nu.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 20:26

Fashion-Seller:

Der kan gøres indsigelser mod kreditkort transaktioner indenfor 60-90 dage efter de er gennemført, afhænger lidt af korttype...

Så det er desværre forsent, at gøre noget nu.

Hejsa - tænkte nok det var for sent - tak for svaret.

Mit næste spørgsmål er så om jeg kan få godtgjort omkostninger i forbindelse med en retssag hvis jeg sætter et firma til at repræsentere mig i retten og lave papirarbejdet - er der nogen der ved det? Hvis jeg får 100% medhold ville det jo kun være ret og rimeligt.

VH Jørgen Olsen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu forudsætter jeg, at vi taler om B2B aftaler her?

Hvis det er en B2B aftale, så har du faktisk et seriøst problem uanset om du kan komme i kontakt med dem eller ej. For hvis du har undertegnet en aftale eller godkendt nogle samarbejdsvilkår på en hjemmeside forud for indbetaling på dit dankort, så hænger du faktisk på aftalen i hele dens løbetid.

Det nytter ingen verdens ting at spærre dankortet eller annullere betaling, men du skal istedet gøre indsigelse skriftligt og med dokumentation for indsigelsen. Et anbefalet brev f.eks. Hvis du mener, at firmaet er fup og fidus, så skal du anlægge et civilt søgsmål mod dem fremfor at afvente at de går til fogedretten for at få deres penge.

Det som du beskriver her lyder meget som et firma i kategorien "Dansk Internet Register". Alle andre firmaer tager deres kunder alvorligt og forsøger at finde en løsning på problemet. Men du kender nok sagerne om Dansk Internet Register og lignende. Hvis du først har indgået aftalen, så kan du ikke komme ud af den igen ved blot at annullere betalingen. Du hænger simpelthen på aftalen i dens fulde løbetid. Firmaet er i deres fulde ret til at kræve deres penge, selvom varen ikke fungerer. Du bliver nødt til at tage teten og gå til en advokat, der oplyser firmaet om, at din løsning ikke fungerer og du ikke vil betale for den tid, hvor løsningen ikke har fungeret. (eller hvad du og din advokat nu bliver enige om). Du må dog ikke forholde dig passiv, da det er det værste man kan gøre i denne slags sager. Du ender med at betale hele festen, hvis du ikke hele tiden har været et skridt foran.

Desværre er det den barske realitet i et samfund, hvor man ofte beskytter de forkerte parter.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 20:43

Flemming1970:

Nu forudsætter jeg, at vi taler om B2B aftaler her?

Hvis det er en B2B aftale, så har du faktisk et seriøst problem uanset om du kan komme i kontakt med dem eller ej. For hvis du har undertegnet en aftale eller godkendt nogle samarbejdsvilkår på en hjemmeside forud for indbetaling på dit dankort, så hænger du faktisk på aftalen i hele dens løbetid.

Det nytter ingen verdens ting at spærre dankortet eller annullere betaling, men du skal istedet gøre indsigelse skriftligt og med dokumentation for indsigelsen. Et anbefalet brev f.eks. Hvis du mener, at firmaet er fup og fidus, så skal du anlægge et civilt søgsmål mod dem fremfor at afvente at de går til fogedretten for at få deres penge.

Det som du beskriver her lyder meget som et firma i kategorien "Dansk Internet Register". Alle andre firmaer tager deres kunder alvorligt og forsøger at finde en løsning på problemet. Men du kender nok sagerne om Dansk Internet Register og lignende. Hvis du først har indgået aftalen, så kan du ikke komme ud af den igen ved blot at annullere betalingen. Du hænger simpelthen på aftalen i dens fulde løbetid. Firmaet er i deres fulde ret til at kræve deres penge, selvom varen ikke fungerer. Du bliver nødt til at tage teten og gå til en advokat, der oplyser firmaet om, at din løsning ikke fungerer og du ikke vil betale for den tid, hvor løsningen ikke har fungeret. (eller hvad du og din advokat nu bliver enige om). Du må dog ikke forholde dig passiv, da det er det værste man kan gøre i denne slags sager. Du ender med at betale hele festen, hvis du ikke hele tiden har været et skridt foran.

Desværre er det den barske realitet i et samfund, hvor man ofte beskytter de forkerte parter.

Med venlig hilsen

Flemming

Hejsa.

Mine emails tæller også som dokumentation går jeg ud fra - og jeg har også i samme periode ytret mine frustrationer her på amino over firmaet som nævnt tidligere.

Der er ikke tale om dansk internet register, men et meget velkendt betalingsgateway-firma her i Danmark - hvis det havde virket havde jeg været en glad kunde - og det virker for mange. Men virker det ikke er man på egen hånd og man kan ikke få dem til at gøre noget da de ikke er at komme i kontakt med.

Deres rykkere og inkassovarsler er automatiserede og jeg tror godt de er opmærksomme på problemet - derfor kører de ikke bare retssagen fordi de ved de taber.

Men hvis jeg har ret (eller får ret?) - kan jeg så få dækket advokatens omkostninger?

VH Jørgen Olsen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:

Men hvis jeg har ret (eller får ret?) - kan jeg så få dækket advokatens omkostninger?

Nej, det er ikke sikkert, at du bliver fuldt dækket for advokatomkostninger. Det afhænger helt og fuldt af dommeren. Som regel, vil du dog få dem dækket.

Hvis løsningen findes udenfor retssalen, så vil du dog aldrig få dækket dine advokatomkostninger.

Start med at gøre følgende:

Send en skrivelse, hvori du tydeligt gør opmærksom på, at din advokat modtager kopi af al korrespondance - som her: Addressat + kopi til advokat X.X.

I denne skrivelse beskriver du HELE sagsforløbet fra start til nu og samtidig hvad du forventer at løsningen bliver. Hvis du ikke inden for 10 dage modtager svar på din henvendelse, forbeholder du dig retten til at tage sagen til domstolene med henblik på at kræve dine penge retur.

Dette skulle gerne frembringe en reaktion fra modparten.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)