Hvordan er det med at tage penge fra min privat konto ( som der er betalt skat af) og så sætte dem ind på min firma konto for at betale nogle udgifter på min firma konto. Jeg har et enkelmands firma og tænker på hvad der sker med de penge jeg sætter over. Det jeg tænker på er. Jeg har en del jobs som jeg får løn for (uden om mit firma) og jeg har brug for at få lidt penge over på min firma konto til at betale nogle udgifter. Men hvis jeg nu tager penge fra min løn konto og sætter over på min firma konto så har jeg jo betalt skat af de penge. Er det så bedre at firma konto'en går i minus eller hvad?..
Er der en som kan hjælpe mig med at forstå hvordan dette ser ud i tal. Hvis jeg f.eks tager 40.000kr fra min privat konto og sætter over. har jeg så bare tjent 40.000kr mindre som jeg så ikke skal betale skat af? sorry men jeg kan ikke finde ud af om det er en gode ide. Men min firma konto har brug for at få lidt penge på.
Jeg har ikke taget nogle penge ud fra mit firma til min privat konto.
|
Hej.
Det er altid en god ide at få betalt sine udgifter - også gerne til tiden ;-)
Når du har en enkeltmandsvirksomhed, kan jeg ikke se, at det gør nogen som helst forskel, hvor dine penge står. Du behøver jo i virkeligheden ikke engang en seperat konto til din virksomhed.
Du bogføre det, som et privat indskud. Du må næsten også have lavet et privat indskud, da du oprettede dit firma ikke?
Mvh Miriam