Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

STEIN BAGGER 7ÅR FAIR?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg havde nu gerne set han havde fået mere, men umiddelbart er det fint nok :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:34

200 mio gemt af vejen, og 4-5 år med god opførsel i et af danmarks luksusfængsler, giver ihvertfald en fin timeløn for ham.

Mildere straf fordi man samarbejder??????? det er sku da latterligt - nøjagtig som når de siger efter overfald/vold/dødskørsel at det skulle en formildende omstændighed at gerningsmanden var beruset eller på stoffer........

Vi er så latterligt blødsødne herhjemme.

Jesper

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:49

@Mikael christiansen:

Den generelle pris på at putte folk i fængsel har da ikke så meget at gøre med Stein Baggers straf. Hvis du anlægger et økonomisk synspunkt på straf, så er det jo svært overhovedet at argumentere for at putte folk i fængsel.

//Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 21:50

Jesper Laugesen:

200 mio gemt af vejen, og 4-5 år med god opførsel i et af danmarks luksusfængsler, giver ihvertfald en fin timeløn for ham.

Mildere straf fordi man samarbejder??????? det er sku da latterligt - nøjagtig som når de siger efter overfald/vold/dødskørsel at det skulle en formildende omstændighed at gerningsmanden var beruset eller på stoffer........

Vi er så latterligt blødsødne herhjemme.

Jesper

Det er ikke en formildende omstændighed, at gerningsmanden er beruset eller på stoffer. I visse tilfælde, er det nærmere skærpede omstændigheder (som eksempelvis ved dødskørsel).

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:59

Jeg synes også det er forkert at putte folk i fængsels især økonomiske kriminalitet ,med synes det skal kombineres med samfundstjeneste, altså den dømte skal betale en del af sin straf ved at arbejde i samfundet med synes det skal være langt længere end 7 år som beskrevet i det foregående indlæg af mig , så jeg synes også han skal straffes hårdt , med en anden facon skal man straffe på.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:01

Hej Lone

Lone S. Hansen:
Det er ikke en formildende omstændighed, at gerningsmanden er beruset eller på stoffer. I visse tilfælde, er det nærmere skærpede omstændigheder (som eksempelvis ved dødskørsel).

Well... det er som regel en formildende omstændighed når man sammenligner med alternativet. Der har været trafikmord hvor en person med fuldt overlæg har kørt en rival ihjel og dette bør (korrekt, synes jeg) straffes hårdere end en stofpåvirket person.

I Stein Bagger-sagen er alt hans kriminalit foregået med fuld overlæg over en lang periode. Han har intet gjort for at begrænse tabene men udelukkende tænkt på sig selv.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:01

nej naturligvis ikke, ligesom gerningsmænd heller ikke skal have rabat for at samarbejde, men derimod hårdere straf for de som ikke samarbejder. Dommerstanden er for tilbøjelig til at finde formildende omstændigheder. Når folketinget beslutter at hæve diverse straframmer, er det langtfra altid dommerstanden er enig, og fortsætter med at følge gammel praksis.

Samtidig alt for bekvemt i fængslerne.

mvh

jesper

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:04

Hvis det skal være samfundstjeneste - så skal de altså ud og samle noget skrald eller andet kedeligt arbejde. Jeg var nu rystet dengang Kurt Thorsen kom ind på Christiansborg.... selvom det også var lidt komisk Wink

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 22:13

Jesper G:

Well... det er som regel en formildende omstændighed når man sammenligner med alternativet. Der har været trafikmord hvor en person med fuldt overlæg har kørt en rival ihjel og dette bør (korrekt, synes jeg) straffes hårdere end en stofpåvirket person.

Jamen, det er jo ikke fordi der indgår alkohol, som formildende omstændighed - det er jo direkte forskellen på overlagt mord og uagtsomt manddrab, der - ret naturligt - strafsættes forskelligt.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 22:15

Jesper Laugesen:

nej naturligvis ikke, ligesom gerningsmænd heller ikke skal have rabat for at samarbejde, men derimod hårdere straf for de som ikke samarbejder. Dommerstanden er for tilbøjelig til at finde formildende omstændigheder. Når folketinget beslutter at hæve diverse straframmer, er det langtfra altid dommerstanden er enig, og fortsætter med at følge gammel praksis.

Samtidig alt for bekvemt i fængslerne.

mvh

jesper

Jeg mener til gengæld, at det burde være dommerne og ikke politikerne, der satte strafferammerne, ligesom i England.
Der er alt for meget goodwill, for politikere i at hæve minimumsstraffe, når der sker noget forfærdeligt, der forarger en hel nation - og det grænser i min mening, til usansynligt usympatisk leflen for vælgerne, når de folkevalgte stiller sig op og kræver længere straffe, på skuldrene af mennesker i sorg.

Men det er så bare min mening.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)