Hej Folkens. Jeg satte mig for at læste SEO-Lex's SEO Light bog.. Det er kun knap 90sider.. Tjah, der er ingen tvivl om jeg må igang med min side, for selv det mest basale manglede. Jeg er kommet ind i Google Webmaster Tool, og sidder og kigger på noget med et sitemap.. Skal jeg lave en fil hvor links til selve produkterne er? Eller er det blot hovedkategorierne? |
Zacho:Hej Folkens.
Jeg satte mig for at læste SEO-Lex's SEO Light bog.. Det er kun knap 90sider.. Tjah, der er ingen tvivl om jeg må igang med min side, for selv det mest basale manglede.
Jeg er kommet ind i Google Webmaster Tool, og sidder og kigger på noget med et sitemap..
Selve konceptet tror jeg godt jeg har forstået, man laver en liste med ens sider som googles bot så crawler igennem.. Men for mit vedkommende:Skal jeg lave en fil hvor links til selve produkterne er? Eller er det blot hovedkategorierne?
Altså:
Skal de linke til
Produktet: "Reebok motionscykel xxxx"
Eller: "Motionscykler"
Hej Zacho
Burde der ikke være en vejledning - eller er den lidt for Light ;)
Der er en god vejledning på http://www.google.com/support/webmasters - du skal logge ind for at få adgang.
Der er et par forskellige metoder at gøre det efter. Det er ret nemt. Det er faktisk bare en oversigt i en html-fil over alle dine links.
Søg Google på sitemap, så finder du også links til at lave et sitemap med et klik. Så laver du et link på din hjemmeside til SiteMap - og indsætter noget kode, du får fra Google. God fornøjelse.