Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn og flere domæner

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kekro:

Se eksempelvis vores kunde
Hypnose-udvikling.dk

Som også har:
Hypnoseogvikling.dk
Hypnoseudvikling.dk

søg så på google efter  'hypnose og udvikling'

Ja det er flot, i har optimeret hypose-udvikling.dk til "Hypnose og udvikling" - mit gæt er at der nok ikke er verdens hårdeste konkurrence på lige netop den søgefrase.

Derudover har den placering intet med hypnoseogudvikling.dk eller hypnoseudvikling.dk at gøre, i så fald havde det være DET domæne der havde ranket på søgefrasen.

Jeg siger ikke at de ekstra domæner har dårlig effekt - jeg siger bare at domænerne ikke har nogen effekt overhovedet.

Du kan jo prøve at søge på "link:hypnoseogudvikling.dk" og se hvor meget du får for dine domæner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59

kekro:

Ja præcis! - men virkningen er den samme, Det er blot dit hoveddomæne der tager æren for det!!!! - og det er vel kun en fordel ?

Hypnose-udvikling.dk

Som også har:
Hypnoseogvikling.dk
Hypnoseudvikling.dk

Det har vi gjort, simpelt ved en URL forward og nogle seriøse metatags.

Ydermere kan du i en URL-forward selv bestemme om den skal sende videre i en frame eller ej!
Med andre ord, om den skal sende videre til hoveddomænet i browseren, eller om den skal vise 'pege-domænet' i browseren, også tager den heller ikke æren for det hvis du kører i frames.

I hypnose eksemplet har vi lavet URL-forwarden uden frames og derfor tager hoveddomænet æren for det.

Men som søgeord på google - er effekten den samme.

Okay må indrømme at jeg er lidt i tvivl nu... hehe

Men det jeg synes at du siger, det er at "Hypnoseogvikling.dk" har en positiv effekt på SEO af "Hypnose-udvikling.dk" pga. den url-forward? Det er nemlig lidt i modsætning til min forståelse ude fra det gweb skriver. Eller er jeg helt lost ? :P 

Tilmeldt 22. Oct 08
Skrevet kl. 15:00

Wellejus:

Eller er jeg helt lost ? :P 

Læs forklaringen ovenover.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01

gweb:

kekro:

Hypnose-udvikling.dk

Som også har:
Hypnoseogvikling.dk
Hypnoseudvikling.dk

Ja det er flot, i har optimeret hypose-udvikling.dk til "Hypnose og udvikling" - mit gæt er at der nok ikke er verdens hårdeste konkurrence på lige netop den søgefrase.

Derudover har den placering intet med hypnoseogudvikling.dk eller hypnoseudvikling.dk at gøre, i så fald havde det være DET domæne der havde ranket på søgefrasen.

Jeg siger ikke at de ekstra domæner har dårlig effekt - jeg siger bare at domænerne ikke har nogen effekt overhovedet.

Du kan jo prøve at søge på "link:hypnoseogudvikling.dk" og se hvor meget du får for dine domæner.

Men ville det ikke have effekt hvis der var et web-visitkort på det link? så siden ikke bare peger videre..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:11

Wellejus:

Er den eneste mulighed for SEO-værdi udelukkende i forbindelse med unikt indhold eller hvad?

Kan forresten se at jeg har skrevet "toemrer-snedker" to gange ... Det ene skulle have være "tomrerfrederikshavn" (hvilket næsten må være det bedste navnmht SEO?) Skulle jeg finde en tømrer i Frederikshavn ville jeg ihvertfald søge: tømrer frederikshavn

Tak for input indtil nu :) 

hvis du vil finde en tømre i frederikshavn, så burde domænenavnet være toemre-frederikshavn.dk (det andet ved jeg ikke om vil virke).

Men du kan gøre det at du opretter blogs på de andre domæner og skriver på hver noget om tømre og frederikshavn. I de artikler kan du lave links til hovedsiden. Det er vigtigt at de blogs ligger på andre webhosts end hoveddomænet.

Så får du lidt link til det, men det er ikke meget.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 15:31

Hvem snakkede om konkurrence på et søgeord ?

Jamen så ta da Salgsbutikken.dk som har Mobiltelefon.dk - det er samme slags forward (URL og ikke med Frames eller A), der er begge domæner listet, da de begge er tilmeldt og samtidig har mange kliks (500-1000 dagen).

Hvis hypnoseogudvikling.dk havde ligeså mange kliks, ville den også være oftere præsenteret.

Søg på 'mobiltelefon' på google.
eller 'mobiltelefoner'
eller 'mobiltelefoner uden abonnement' - hvor også DKmobiler er ved at få en rimelig høj placering....

Også et godt eksempel, dkmobiler.dk og danskemobiler.dk

Prøv bare at skriv 'hypnoseogudvikling.dk'
Når du skriver 'link:hypnoseogvikling.dk' - så spørger du hvem der linker til det domæne og samtidig giver kliks.
Det har intet  med placering at gøre ? - men derimod kan du vurderer pagerank ud fra dette, og det er et heelt andet emne.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 15:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

kekro:

Ja præcis! - men virkningen er den samme, Det er blot dit hoveddomæne der tager æren for det!!!! - og det er vel kun en fordel ?

Hypnose-udvikling.dk

Som også har:
Hypnoseogvikling.dk
Hypnoseudvikling.dk

Ydermere kan du i en URL-forward selv bestemme om den skal sende videre i en frame eller ej!
Med andre ord, om den skal sende videre til hoveddomænet i browseren, eller om den skal vise 'pege-domænet' i browseren, også tager den heller ikke æren for det hvis du kører i frames.

I hypnose eksemplet har vi lavet URL-forwarden uden frames og derfor tager hoveddomænet æren for det.

Det her må da være en joke?

Du kan da ikke seriøst mene at du har leveret denne løsning og taget penge for den? Og så lyder du stolt af det til med...
Der er absolut ingen konkurrence på den sætning, i er den eneste side på nettet der ranker for den sætning, og så er det jo nemt nok at ligge nummer 1...
For ikke at nævne den minimale sandsynlighed for at nogen mennesker søger på den sætning... Prøv at søge på sætningen i anførselstegn sådan her "hypnose og udvikling" og du vil se at udover din kundes side, er der kun 2 andre sider der reelt ranker for netop den sætning, nemlig denne tråd, og en side med links hvor det står en enkelt gang.

Spild ikke din tid på url-forwarding, det giver intet.

Lyt til gweb, han har langt bedre fat i emnet...

Eller læs det her:
Hvis du vil benytte flere domæner, så sørg for at lægge dem på hver sin c-klasse ip adresse, lav en side på hvert domæne der er optimeret til den sætning der indgår i domænenavnet, og lav et link med den tekst til det domæne du vil styrke, helst til en specifik side der også er optimeret til sætningen.
Sørg så for at tilmelde alle domænerne individuelt til linkkataloger, (med varierede beskrivelser og linktekster) skaf evt. også link til domænerne andet steds fra, hvorved du for hvert domæne kan sende endnu mere linkstyrke til dit hoveddomæne. Lad ydermere være med at linke fra hoveddomænet til de andre domæner, envejs links er bedst.

Når så dine hjælpe domæner er styrkede og etablerede på deres sætninger, kan du enten lade dem være som de er, eller lave 301 redirects fra dem til dit hoveddomæne, eller endnu bedre til en side på hoveddomænet optimeret til det pågældende søgeord.

Lader du dem bare ligge på samme host, og samme ip, er det stort set bare spild af både penge og tid.

Gå i øvrigt ikke så forfærdeligt meget op i hvilket af domænerne du benytter, det vigtigste er teksten på siderne, overskrifterne og tilten. samt hvordan de links der peger på den enkelte side er udformet, og hvor mange der er af dem.

Med denne fremgangsmåde får du den bedste seo effekt af flere domæner.

Læs evt. seo-lex light, eller light udgaven af seo 2.0 de er begge anbefalelsesværdige.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 16:25

Janno Damgaard Lassen:

kekro:

Hypnose-udvikling.dk

Som også har:
Hypnoseogvikling.dk
Hypnoseudvikling.dk

Det her må da være en joke?

Du kan da ikke seriøst mene at du har leveret denne løsning og taget penge for den? Og så lyder du stolt af det til med...
Der er absolut ingen konkurrence på den sætning, i er den eneste side på nettet der ranker for den sætning, og så er det jo nemt nok at ligge nummer 1...
For ikke at nævne den minimale sandsynlighed for at nogen mennesker søger på den sætning... Prøv at søge på sætningen i anførselstegn sådan her "hypnose og udvikling" og du vil se at udover din kundes side, er der kun 2 andre sider der reelt ranker for netop den sætning, nemlig denne tråd, og en side med links hvor det står en enkelt gang.

Spild ikke din tid på url-forwarding, det giver intet.

Lyt til gweb, han har langt bedre fat i emnet...

Eller læs det her:
Hvis du vil benytte flere domæner, så sørg for at lægge dem på hver sin c-klasse ip adresse, lav en side på hvert domæne der er optimeret til den sætning der indgår i domænenavnet, og lav et link med den tekst til det domæne du vil styrke, helst til en specifik side der også er optimeret til sætningen.
Sørg så for at tilmelde alle domænerne individuelt til linkkataloger, (med varierede beskrivelser og linktekster) skaf evt. også link til domænerne andet steds fra, hvorved du for hvert domæne kan sende endnu mere linkstyrke til dit hoveddomæne. Lad ydermere være med at linke fra hoveddomænet til de andre domæner, envejs links er bedst.

Når så dine hjælpe domæner er styrkede og etablerede på deres sætninger, kan du enten lade dem være som de er, eller lave 301 redirects fra dem til dit hoveddomæne, eller endnu bedre til en side på hoveddomænet optimeret til det pågældende søgeord.

Lader du dem bare ligge på samme host, og samme ip, er det stort set bare spild af både penge og tid.

Gå i øvrigt ikke så forfærdeligt meget op i hvilket af domænerne du benytter, det vigtigste er teksten på siderne, overskrifterne og tilten. samt hvordan de links der peger på den enkelte side er udformet, og hvor mange der er af dem.

Med denne fremgangsmåde får du den bedste seo effekt af flere domæner.

Læs evt. seo-lex light, eller light udgaven af seo 2.0 de er begge anbefalelsesværdige.

Nej jeg har rådet min kunde til at gøre det, for at få en topplacering på søgeordet 'hypnose og udvikling'
og det har jo, som du kan se, virket!...

Så nej, vi har ikke taget penge for det - men vi har ydet en optimal god service for vores kunde!...
i og med at vi vejledt dem til det resultat de selv ønskede.

Med hensyn til det du skriver 'Eller læs det her'
Hvor har du det fra ? - fordi det er da noget være volapyk, hvor personen mere eller mindre blander tingene sammen.
I teksten tales der både om Records, Metatags, 301 redericts og linkbuilding til pagerank - alle tingene er vildt forskellige ting og har INTET med hinanden at gøre ??

og jeg er sikker på at opretteren af dette emne, ikke fik noget ud af det!!!....

Derudover, hvad er så dine kompetencer, siden du kan udtale dig om at gweb tilsynladende har ret ?

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 16:46

kekro:
Nej jeg har rådet min kunde til at gøre det, for at få en topplacering på søgeordet 'hypnose og udvikling'
og det har jo, som du kan se, virket!...

Ja, det har virket, men giver det nogen nævneværdige besøgende? Det kan jeg ikke forestille mig at det gør. Og hvad skulle pointen så lige være?
Dit råd ser da ud til at have virket fint, men medmindre kunden insisterede på at ligge nr. 1 på den sætning, har jeg svært ved at se pointen.

Omkring hvad gweb skriver, så synes jeg han giver indtil flere fine råd. At 301 redirecte giver den bedste linkværdi, men som han også skriver er det i det store hele værdiløst. i den form der tales om. Jeg kan iøvrigt ikke finde hvor jeg skulle have skrevet at gweb har ret?

kekro:
I teksten tales der både om Records, Metatags, 301 redericts og linkbuilding til pagerank - alle tingene er vildt forskellige ting og har INTET med hinanden at gøre ??

Det må jeg give dig ret, men det er du jo også den eneste der omtaler. I hvert fald for såvidt angår records, metatags og pagerank.

Mine kompetencer er sagen uvedkommende, lad os bare sige jeg har lidt viden om emnet.

Med hensyn til de resultater og sider du nævner i dit svar til gweb, så tror jeg at jeg vil lade den kasse stå uåbnet. du kan sikkert selv regne ud hvorfor.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 22. Oct 08
Skrevet kl. 16:47

Hvad er dine kompetencer til at udtale dig om at vi ikke har ret? Det har da ALT med hinanden at gøre - det er alt sammen samlet under samme paraply, også kaldet SEO.

Ja en søgning på "link:whatever" viser backlinks - der er ingen backlinks til dine andre domæner = de har ingen effekt. Prøv at slette de ekstra domæner og lur mig om ikke du beholder din "flotte" topplacering på den søgefrase.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)