Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeltmands + Aps

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har et enkeltmandsfirma som har kørt omkring 4 år som udfører konsulentarbejde. - Jeg vil så gerne købe en anden virksomhed som sælger/køber  varer, derfor vil jeg gerne lave det som ApS for ikke at få nallerne i klemme - er det noget problem at ha' et enkeltmand + ApS ?

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:55

Der er ingen problemer i det. Du kan kun have 1 enkeltmandsfirma som du jo har. Men ved siden af kan du have alle de A/S og ApS, du vil.

Hilsen Jakob

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 21:59

Som Jacob  skriver , her er ingen problemer.Idea

Tilmeldt 14. Nov 08
Skrevet kl. 14:41

Tak for svar - betyder det "bare" at jeg skal ha' en revisor eller lign. til at oprette et ApS til mig ?

Jeg troede ellers godt at man kunen  ha' to enkeltmandsvirksomheder, men det ene fik bare et produktionsnummer (tror jeg nok det hedder)

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:39

Pnr er produktionsenhedsnr. Det får man hvis du har produktionssted flere steder. Eks. butikskæder. Men de har kun ét cvrnr. Jeg ved egentlig ikke om en enkeltmandsvirksomhed kan have flere pnr, men jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne. Det er stadig en og samme virksomhed.

Du kan "bare" tage fat i en revisor og få ham til at hjælpe mig med at oprette et selskab. Hvis du køber et andet selskab skal du have revisor på selskabet alligevel. Hvis du bare køber nogle aktiviteter fra en anden virksomhed (og dermed ikke ender med et holdingselskab) og du har kapitalforhold under et vist niveau (står i loven og har været omtalt utallige gange her på amino) er der ikke krav til revision. Men derfor kan du godt få en revisor til at hjælpe med oprettelsen. Eller advokat eller du kan selv gøre det (se på www.eogs.dk).

God fornøjelse.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:44

bornebutik:
Jeg troede ellers godt at man kunen  ha' to enkeltmandsvirksomheder, men det ene fik bare et produktionsnummer (tror jeg nok det hedder)

Det kan du såment godt have ved at få lavet en momsmæssig delregistrering - kræver blot at du fører du 2 adskilte bogholderier. På denne måde får du således 2 CVR-numre.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:05

JakobN:

Pnr er produktionsenhedsnr. Det får man hvis du har produktionssted flere steder. Eks. butikskæder. Men de har kun ét cvrnr. Jeg ved egentlig ikke om en enkeltmandsvirksomhed kan have flere pnr, men jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne. Det er stadig en og samme virksomhed.

Pnummeret erstatter den tidligere arbejdsstedskode.

Når man har medarbejdere og indberetter til eIndkomst indberetter man også på den enkelte medarbejder, hvilket Pnr. (læs: adresse) medarbejderen er tilknyttet.

SKAT bruger denne oplysning til at automatisk at beregne medarbejderen befordringsfradag.

Tilmeldt 14. Nov 08
Skrevet kl. 08:42

Tak for svar, men er der så noget med at man kan ha' et binavn på sit enkeltmandsvirksomhed, så man slipper for månedsvis moms ? Og hvad gør man med adresserne, hvis de to enkeltmandsvirsomheder har to forskellige adresser ?

mvh,

Mie

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:27

bornebutik:
et binavn på sit enkeltmandsvirksomhed

Binavne hører selskaber til. Det bruges ikke ved enkeltmandsfirmaer.

bornebutik:
slipper for månedsvis moms ?

De regler blev lavet om tidligere på året - så med mindre du har en kæmpe oversætning så kan begge firmaer kører videre på kvartalsmoms.

bornebutik:
Og hvad gør man med adresserne, hvis de to enkeltmandsvirsomheder har to forskellige adresser

Skriver på blanketten hvor firmaet har adresse. Dette er den mindste bekymring ved at have 2 adskilte firmaer.....

Tilmeldt 14. Nov 08
Skrevet kl. 21:15

Tak for svarene...med chance for at blive kaldt en amøbe, så bliver jeg lige nødt tl at få det skåret ud i pap ...jeg tror at jeg gerne vil køre videre med løsningen med to enkeltmandsvirksomheder, fordi omsætningen i hver selskab er under 1 mill, så max. 2 mill ialt.

Men skal jeg så skrive til SKAT at jeg starter et "nyt" firma med mit nuværende CVR nummer ? Eller er det selskabsstyrelsen jeg skal gøre opmærksom på det ? Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre rent praktisk for at få det ekstra firmanavn.

På forhånd tak :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)