Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugerbetaling på Amino - sæt dit præg

Side 2 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes blot det skal hedde "betalende medlem" og ikke noget smart og uigennemskueligt for nye besøgende. Det er ærlig snak. Hvad angår annonymiteten, så synes jeg ikke der skal ske ændringer.

Annonymiteten sikrer at folk kan stille deres dumme spørgsmål før de quitter fuldtidsjobbet og at Martin Thorborg kan spørge om momsprocenten når han glemmer den. Sådan går det ikke hvis man kan google sig frem til personen. Derudover er det mit indtryk at der findes masser af brugere der reelt ikke er selvstændige og en filtrering på cvr-nummer åbner for en helt ny diskussion om hvad og hvem der er iværksættere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15008
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:54

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Jeg ved at jeg ikke er den eneste der sidder med denne følelse, men jeg bruger ikke nær så meget tid på Amino nu som jeg gjorde førhen, og min velvilje til at tage en mere aktiv del af forummet er også forsvindende. Jeg ved ikke om det er fordi der er for meget støj, om det bare er blevet for "stort" eller hvad det konkret skyldes. Men jeg ved at mange af de meget meget aktive debattører, der var herinde for blot et år siden - ja de er forsvundet - eller er knap så aktive mere. Det er så her Amino skal spørge sig selv, om det skyldes en naturlig udskiftning af debattører, eller om det er et tegn på at i skal finde tilbage til kerneydelsen og revurdere hele konceptet / forretningsplanen.
De sidste par dages debat herinde synes jeg sender Amino-crewet et klart signal om at de er ved at bevæge sig ud på dybt vand.

Hilsen Morten

p.s. Lone - godt skrevet, jeg er ganske enig i dine betragtninger.

Kan give dig helt ret i, at Amino er blevet for meget en reklameplads fremfor det forum vi havde for år tilbage.
Men hvis du kigger på eget engagement, så var du vel os mere aktiv dengang du manglede hjælpen. For på et år lære man altså rigtig meget herinde, hvis man gider læse lidt indlæg.

Har haft det på samme måde, og var fraværende i et års tid, men er vendt tilbage efter behovet for hjælp, råd og vejledning igen er opstået... Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl, føler bare selv at det er sådan tingene hænger sammen. Man fokuserer jo mest på egne interesser uanset erhverv!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 18:44

Min umiddelbare holdning er, at brugerbetaling er interessant hvis det kan sikre at jeg undgår unødig støj som f.eks. useriøse brugere (f.eks. via positiv brugerverifikation som QXL) og bannerannoncer. Helt konkret tror jeg at Amino+ (navnet som en anden foreslog) sagtens kan bære en brugerbetaling på f.eks. 500 kroner årligt. Dem der forstår at udnytte mulighederne tjener jo mindst det beløb hver uge på at bruge Amino.

Hvad angår navnet er det lidt ligegyldigt, men det er selvfølgelig fornuftigt at dem der ikke har Amino+ medlemsskab ikke føler sig udenfor "fællesskabet" qua det faktum at de ikke er betalende. Derfor tror jeg også at alle skal have adgang til alle fora og jeg tror ikke at gratis adgang til Amino+ events vil være et argument for at blive Amino+ medlem så længe man ikke er bosiddende på Sjælland.

Noget værdifuldt for mig som Amino+ medlem kunne være, at vi får et ekspertpanel som kan tage stilling til konkrete problemstillinger som vi Amino'er måtte have - måske stadig i et "åbent" forum så alle kan læse med, .så alle kunne lære noget af både spørgsmål og svar - og det vil måske også med tiden blive et incitament for almindelige brugere at blive Amino+ medlem.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Frisch:
Dvs. flere muligheder for dig til at synliggøre din forretning på Amino, når du er aktiv herinde, nye bedre værktøjer med fokus på at du kan udvikle dit netværk. Relevante tilbud som kan øge væksten i din forretning og sidst men ikke mindst - en amino-debat uden bannerreklamer.

Det her oplæg forstår jeg ikke. Betalingsside for at slippe for udefrakommende reklamer til fordel for Aminoernes egne reklamer, eller hvad?

Er der andre "fordele" ved en ekstra side, som jeg ikke har forstået? Det lader ellers til at siden her er fin nok, den trænger bare til forbedringer. Helle nævnte nogle rigtig gode ting. Jeg har faktisk selv undret mig over, hvad jeg skal bruge netværk og grupper til. (Kan ikke rigtig finde noget vejledning om emnet)

Miriam

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:16

Nielco IT:

Helle, jeg giver dig fuldstændigt ret! Yes

Amino Karma systemet spillede efter min mening totalt fallit, da det blev muligt, uden nogen som helst synlig indgriben fra Amino, at køre fra 0 - 10.000 Amino Karma point på en måned, alt imens man storspammende kom op at skændes med alt og alle - med det erklærede formål at vinde point nok til en gratis Amino blog.
Amino's reaktion? nogle justeringer i Karma motoren og fjernelse af minimumskravet for blogs.
(Kan det sammenlignes med at fjerne hastighedsbegrænsningerne på motorvejen, fordi nogle bilister kører alt for stærkt.?)

Jeg fatter slet ik at man kan give sig selv point... Er det ik lidt misvisende? Man kan give sig selv fuld score + anbefale sit svar som det rette! Burde det ik være andre brugere der gjorde det, for at bevise oprigtigheden.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:40

Niels:

Fashion-Seller:

Jeg fatter slet ik at man kan give sig selv point... Er det ik lidt misvisende? Man kan give sig selv fuld score + anbefale sit svar som det rette! Burde det ik være andre brugere der gjorde det, for at bevise oprigtigheden.

Lige præcis. Det burde også være muligt for flere at anbefale ét bestemt svar som så bliver vurderet bedre.

Ja man ser jo heller ik Stein Bagger udfærdige anklageskriftet mod ham selv... Så vil mene det kun burde være uafhængige der kunne give stjerner eller forslå et svar som rigtigt.

Evt kunne man for at skabe tiltro til systemet gøre det således, at kun validerede profiler, eller profiler hvor man kan se hvem der står bag, kan give stjerner eller angive et svar som det rigtige. Det ville bare understøtte troværdigheden endnu mere.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:03

Jesper G:

Simona - Uniquebook:
Men sådan er Amino - så ved vi det.

Remydk:
jeg ville ikke tænke på Amino hvis jeg skulle bruge hjælp til noget. Men derimod hvis jeg ville købe nogle pirat kopier af nogle arne jacobsen stole eller sådan noget er Amino stedetYes

Jeg synes det er meget ærgeligt at det åbenbart er svært at få hjælp på Amino. Det glæder mig at i får luft for jeres holdning, men jeg mangler lige at se hvor i går foran med det gode eksempel. 

//Jesper

Du har så meget ret, men du fjerner nok ik den danske mentalitet, og slet ik på et dansk site. Men brokke sig over andre, og give andre skylden er nemt, men skal man selv gøre en forskel, så stikker folk af... Men sådan er Danmark og det kan et enkelt forum nok ik ændre det store på desværre...

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 00:19

Kære Nicolai

Jeg kan forstå at I ønsker at skabe et nyt Amino navn.

Jeg har dog ikke forstået om I ønsker:

et helt nyt "hovednavn" i steden for: "Iværksætter-debatten Amino"?

Eller

et nyt "undernavn" såsom: "Amino Virksomhedsbørs"?

Er jeres hovedformål:

at Amino skal være et forum hvor brugerne sælger ydelser til hinanden?

Eller

et forum hvor iværksættere hjælper og debatterer med hinanden?

Venligst Mai

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:19

Simona - Uniquebook:

Fashion-Seller:

Du har så meget ret, men du fjerner nok ik den danske mentalitet, og slet ik på et dansk site. Men brokke sig over andre, og give andre skylden er nemt, men skal man selv gøre en forskel, så stikker folk af... Men sådan er Danmark og det kan et enkelt forum nok ik ændre det store på desværre...

Nu har jeg gjort en forskel mange gange, men måske ses det bare ikke. Vi får alle luft for vores holdninger, er det virkelig så svært at acceptere, at jeg også har én?

Amino er også godt for en masse, men nu var det et bestemt område vi talte om.

Nu var teksten formuleret neutralt og ik hæftet på nogen personer... Men kan se du følte dig meget truffet... Der står ingen steder, at du ik må have din egen holdning eller at der er nogen, som skal dikterer alt. Det var en neutral tekst om, hvordan danskerne opfattes i udlandet, og dit svar var da kun en bekræftigelse på det . Men jeg beklager, da meget hvis du følte det var ment personligt om dig, for det var ik intentionen.

Og det må jo være op til den enkelte at vurdere, om man bidrager med noget brugbart eller ej... Det er frivilligt at være her og det er frivilligt om man vil bidrage med noget. Og alle må være her om de så kun stiller spørgsmål eller suger viden... (Dette er os generelt skrevet og ik ment til nogen bestemt herinde)

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 06:57

Tingfinder Kram:

Er jeres hovedformål:

at Amino skal være et forum hvor brugerne sælger ydelser til hinanden?

Eller

et forum hvor iværksættere hjælper og debatterer med hinanden?

Godt spørgsmål - det ville jeg da egentlig også gerne høre...

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Side 2 ud af 8 (71 indlæg)