Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer,

Jeg har lige startet en lille enkeltmandsvirksomhed. Jeg regner med at have indtægter for omkring 10,000 om måneden til at starte med.  Hvad skal jeg starte med at inberette til skat? Skal jeg ændre min forskudsopgørelse? hvis der var en der i punkt form gad liste op hvordan jeg griber det an ville jeg blive rigtig glad. Jeg beholder mit fuldtidsarbejde så det bliver som en side beskæftigelse, i hvert fald til at starte med.

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 16:24

Hej Nis,

Du kan gøre to ting:

1. Den ene er at du sætter derned og skriver de forventede indtægter op (10.000 om måneden) resten af året - minus dine omkostninger, og ændre din forskudsopgørelse for 2009 med det tal du kommer frem til eller,

2. Du vælger at bogføre det hele løbende og så i november/december måned beregner hvad den forventede skat bliver på din virksomhed og derfor indbetaler den skat samt evt. pension ind som gør at du ikke få en stor skattebong i foråret 2010. Dette kræver så at du ikke hæver alle pengene ud af virksomheden løbende men lader noget stå til dette.

Mvh.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 16:27

Mange tak,

Jeg ændre min forskudsopgørelse ved at kontakte skat via telefon? Hvordan udbetaler jeg penge til mig selv?

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det gør du ved at overfører dem fra din virksomhedskonto til din private og registrer det i din bogføring, så man kan følge sporet i banken i bogføringen.

Du kan også ændre din forskudsopgørelse via din skatte mappe.

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 16:32

Super...

Og regnskab skal ligge færdigt hvornår? er det hvert kvartal eller en gang årligt?

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Skrevet kl. 16:36

Som selvstændig er en gang om året og ved årets afslutning at der skal laves et regnskab, hvori du opgøre hvad du har tjent i din virksomhed. Dette tal skal du så påfører din selvangivelse til den tid. Du skal dermed først gøre det til foråret næste år da du har startet din virksomhed op i år.

Samtidig får du også en længere frist på din selvangivelse nemlig til den 30. juni i stedet for den 1. maj.

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Skrevet kl. 16:44

Puha, ens selvangivelse skal også ændres...:)

Mange tak for hjælpen, nu starter jeg med at ændre min selvangivelse også gemmer jeg ellers alle faktura til mit regnskab..

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Skrevet kl. 16:47

Du skal blot i første omgang ændre din forskudsopgørelse.

Resten kan du vente med til næste år, men ja en god ting at gemme alle dine bilag og evt. i en mappe. Måske begynde at bogføre dem i et program så du kan holde styr på hvordan det går i virksomheden.

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)