Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firma beskrivelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg og en ven har lavet en beskrivelse hvor vi håber den er god nok til og finde en eller flere invastore

men vil lige høre hvad jeres menning er om det og om i mener vi mangler og skrive noget

________________________________________________________________________________

Cg Centralgaming.eu

Indeholder:

1.       Firma

2.       Hvorfor starte firmaet

3.       Hvem er vi

Firmabeskrivelse

Det firma vi vil starte er et lidt blandet firma.

Vi er 2 der vil starte en webshop med gaming gear og comp dele og energi drik .

I fremtiden kan der komme, så der vil blive mulighed for at der kan købes færdig byggede computers

Vi har fundet et godt sted at købe webshop siden med design samt kodning. Siden bliver laver på dansk og engelsk, så vi kan få flere kunder.

De sørger for pbs kort betaling hvor vi kan få alle slags betalingskort og  der kan også købes gavekort i web shoppen men som kun kan bruges i shoppen.

Shop siden har også partner system, hvor vi kan oprette partner i shoppen, hvor de kan få rabat hvis de handler ved os og der kan også uddeles rabat kuponer.

Der er også lavet så man kan modtage nyheder via e-mail.

Man kan læse mere om hvad siden kan på link http://www.mediadirekt.dk/webshop/version_2-0/shopcontent.asp?type=guide det er en demo af hvordan ens webshop kan komme til og se ud.

Vi kommer til og tager mod danske kr. og euro. De sørger så for al markedesføring af hjemmesiden. Det kommer til og koste fra 498 om måneden og 2000 for resten af websiden som vi køber selv.

Vi har mulighed for reklame på mirc som er et chat program, hvor mange gamer holder til det kan også kaste noget af sig, vi vil også søge nogen reklame sponser og vi kan også skaffe reklame matrale som vogn poletter nøglesnore og visit kort sætte nogen af vores vare ind på edbpriser.dk.

Problemer der kan op stå er hvis der kommer fejl i kortbetaling hos pbs, kan problemet løses ved at kontakte pbs og høre hvad problemet er eller hvis siden går ned så er det vigtigt og have en backup af siden liggende.

Vi vil starte med og forhandle med netkabler og musemåtter og mus og tastatur fra:

Steelseries      Razer       Qpad      roccat     logitech.

Der vil også komme d-skin Hvad er D-Skin?

Lidt    billeder             af d-skin      

D-Skin er en amerikansk patenteret opfindelse, der på en simpel måde beskytter alle CD’ere, CD/RW, DVD, Blue-ray film mod deres største fjende – nemlig ridser.

Det er en gennemsigtig plastfoile med en orange kant, som man meget let ”klikker” fast på mediet.

Ganske uproblematisk og det tager højst et par sekunder.

D-Skin er en højteknologisk plastfolie man klikker på sit medie én gang for alle. Klik den på – sæt den i maskinen – og afspil.

Man skal lade D-Skin sidde på. Tages den af risikerer man at den ikke sidder godt nok fast.

Her er lidt inspiration til oplagte D-Skin cases:

• Nye BlueRay film til 250 kr. 
  • Spil til PC, Wii, X-Box: 549 kr.
  • Foto CD med alle familiebilleder
  • CD med gamle familiefilm overspillet fra VHS eller smalfilm
  • Unikke samler CD udgivelser
  • Dine mest elskede musik CD’er
  • Sikkerhedskopier af data og billeder

Så er der enegidrik og noget andet der kommer er enegi  tyggegummi fra fucaup Blue Energy.  Det optages 3-4 gange hurtigere end energidrikke takket være den specielle release technology, det er designet sådan, at det aktive koffeinindhold frigøres der, hvor det optages mest effektivt i blodbanen – i mundens mucoum membran! I løbet af 15-20 minutter frigøres 95% af koffeinindholdet gradvist og absorberes af kroppen. Til sammenligning tager det ca. 45 -60 minutter før koffein fra en energidrik optages i kroppen – samtidigt optages en større del af koffeinen i kroppen, når det sker igennem munden sammenlignet med et optag gennem maven.

Hvorfor starte firmaet

Vi vil starte firmaet sammen efter vi kar kendt hinanden i ca. 2 år vi snakker godt med hinanden.

Vi startede med at game counter-strike sammen og i de 2 år har vi knyttet et rimelig stærkt venskab så vi snakkede om at prøve og starte et firma op sammen. Det er så der vi er nået til nu.

Så var det jo bare og finde ud af hvad vi skulle starte op i det var heller ikke nemt da vi havde lidt forskellig viden, men det endte med at vi ville lave en edb net forretning med gaming gear da vi sätter gaming gear i højsæde og også det vi ved mest om.

Vi er et godt partner par til at starte sammen og da vi har lidt forskellige ting med os kan vi bruge det some en fälles viden vi kan dele ud af med tiden.

Hvem er vi

Solkongen

Michael A. Hansen

24 år

Østerbrogade 15c 2. Th

7500 Holstebro

Jeg skal starte på og studere til tømmer i august 2009. Jeg har studeret i at starte firma op siden 2005 hvor jeg også har prøvet og lave et buget over at skulle åbne en slik butik i Aabenraa. Jeg er bedst til og skaffe kontakte med de firmaer vi skal forhandle. Og det er mig der kommer til at styre shop siden.

Thybo

Gabriel Thinggaard Bonde

21 år

Kærvej 2

7752 Snedsted

jeg er 21 År jeg bor hjemme ved min mor

Jeg blev HG student sidste sommer og jeg er nu i lærer i XL-BYG som elev og jeg er udlært i byggemarkedet d. 31/8-10

hober i vil kommen ter det lidt til mig/os

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 14:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael,

jeg har ikke forholdt mig til indholdet i teksten, men alene det skrivetekniske, og min helt klare anbefaling til jer er, at I får en journalist/skrivekyndig til at omskrive teksten for jer. Der er en del vage og direkte forkerte formuleringer i teksten, ligesom teksten også bærer præg af en del stavefejl. Hvis I er seriøse omkring projektet (og det håber jeg da, at I er) kan det godt betale sig at smide de par tusinde kroner, for så at få en gennemarbejdet og fejlfri tekst.

For lige at komme med et par eksempler fra teksten:

Michael A. Hansen:
Det firma vi vil starte er et lidt blandet firma.

No go! I er ikke er "lidt blandet firma". Hvis I ikke kan definere firmaet meget skarpt, kan investoren ikke, og det samme gør sig gældende for kunderne. Husk, at I skal skille jer ud fra mængden af andre, der sælger gaming gear og computerdele - der er nogle ret store derude.

Michael A. Hansen:
Vi har mulighed for reklame på mirc som er et chat program, hvor mange gamer holder til det kan også kaste noget af sig, vi vil også søge nogen reklame sponser og vi kan også skaffe reklame matrale som vogn poletter nøglesnore og visit kort sætte nogen af vores vare ind på edbpriser.dk.

Huh? Det er mange ting, I vil her, og det er også fint nok. Men har I undersøgt, hvor effektive vognpoletter og nøglesnore (keyhangers) egentlig er som reklamemedie? Mig bekendt er de ikke så gode som reklamemedier, og har mere deres styrker som brandingmedier. Men uanset hvad, så vil jeg som investor gerne vide, hvad mine investerede penge går til.

mIRC som annoncemedie... det har jeg ikke rigtig en kommentar til, for jeg har ingen anelse om, hvilken effekt det har. Hvis du/I har nogle analyser af mIRC som annoncemedie, så vil jeg meget gerne se dem :-)

Michael A. Hansen:
Hvem er vi (klip...)

At en af jer bor hjemme, er sådan set irrelevant i min optik, og jeg ville slette det. Men til gengæld hæfter jeg mig ved, at du (Michael) skal i tømrerlære fra august, samtidig med at du er den, der skal styre butikken. Hvordan vil du kombinere de to ting, både i forhold til regnskab, marketing, markedsanalyse og finde nye produkter? Og hvad er Gabriels funktion i virksomheden?

Du/I behøver ikke svare mig her, da ovenstående mere er for at få jer til at tænke tingene igennem. Hvis jeg skulle være investor hos jer (hvad jeg ikke skal), så vil jeg gerne have svar på disse ting (blandt andet):

• Hvordan skiller jeres shop sig ud fra mængden?
    • Unikke produkter?
    • Billige priser (i forhold til produktkvaliteten)?
    • BIllig levering?
    • Noget fjerde?
    • Stil spørgsmålet: Hvorfor skal kunden handle hos jer, fremfor hos konkurrenten?
  • Hvor vil I finde produkterne?
    • Hvilke importører/grossister har I i kikkerten?
    • Hvordan vil I holde jer opdateret på, hvad der rykker inden for branchen?
    • Hvordan udvælger I de produkter der passer ind i jeres koncept?
      • hvad er jeres koncept?
  • Hvordan vil I markedsføre shoppen?
    • mIRC
    • Edbpriser
    • Andre steder?
    • Kun online eller også offline?
    • Hvor er kunderne?
      • hvem er kunderne? = målgruppen

Der er garanteret mange flere spørgsmål, men jeg har ikke mere tid, så find selv på flere :-)

Held og lykke med projektet!

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 15:06

nu skal du hiske det med reklame står som eksepler ja jeg hved hvad nøgle snore koster for det har jeg set på og har et par 100 her hjemme da jeg samler på dem mirc er et program med nogen 1000 bruger  jeg har brugt det program sindet 2000 jeg hved der er mange firmaer der bar deres virksomhed der inde da der er milighed for meget der inde som nem support og sådan noget

mange andre ting arbejder vi på enu

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 15:14

Michael A. Hansen:

nu skal du hiske det med reklame står som eksepler ja jeg hved hvad nøgle snore koster for det har jeg set på og har et par 100 her hjemme da jeg samler på dem

Nej, Michael. Nu skal du huske på, at Michael Kjeldsen lige har givet jer en topkvalificeret og konstruktiv kritik, som kan hjælpe med at kickstarte jeres projekt på et helt andet niveau, end det I indtil videre har været på!

Rigtig god vind med projektet - og husk, at det i denne opstartsfase er bedre at besvare konstruktiv kritik med "ja, og..." end "ja, men..." ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15

Det er et hårdt marked i er ved at begive jer ud på.

Der findes flere hundrede der sælger computer udstyr og gamin gear i Danmark - og i skal passe på at ikke komme til at drukne i mængden. Fordi det er der alt for mange der går.

Hvis jeg var jer vil jeg satse på en bestemt niche inden for branchen - som i skriver det nye energi drik tyggegummi (selvom det lyder lidt farligt :) ) og det så man kan undgå at ridse sine cder bluray disc m.m. Gå efter det - i stedet for også at satse på gaming udstyr og computer gejl.

Det kan være i er de første på markedet i Danmark med det tyggegummi - og med lidt god vilje så kan i få en stor succes ud af det.

For det andet har i lavet et etablerings budget - så i kan se hvor meget det vil koste at starte op ? Det er jo slet ikke sikkert i har brug for en investor. En investor vil bare komme til at tage noget af jeres egen profit. Personligt ville jeg foretrække at skyde penge i det selv - pga. at i selv kommer til at høste pengene hvis det bliver en succes!

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 18:33

Michael A. Hansen:
nu skal du hiske det med reklame står som eksepler ja jeg hved hvad nøgle snore koster for det har jeg set på og har et par 100 her hjemme da jeg samler på dem mirc er et program med nogen 1000 bruger  jeg har brugt det program sindet 2000 jeg hved der er mange firmaer der bar deres virksomhed der inde da der er milighed for meget der inde som nem support og sådan noget

Du misser helt pointen i mit indlæg :-)

Min pointe er, at I skal tænke meget grundigt over projektet, da det er en overordentlig konkurrencepræget del af markedet, I er ved at træde ind på.

I forhold til mit tidligere indlæg, så er jeg i bund og grund fløjtende ligeglad med, hvor meget en keyhanger koster - det I skal se på, er, om reklameværdien i en sådan overstiger indkøbsprisen. Gør den det, ja så skal i selvfølgelig gøre det. Det, jeg blot påpeger er, at markedet for keyhangers er så mættet, at der skal en speciel keyhanger til, før folk hæfter sig ved den.

Med hensyn til mIRC, så kender jeg skam godt programmet - brugte det også engang for år tilbage. Spørgsmålet er, hvor mange der reelt bruger det, og som også er i jeres kundesegment. Det må I undersøge - hvordan I går det, det har jeg ingen idé om - og så derefter vurdere, om (igen) mediet tjener jer flere penge end i bruger på det. Nu er jeg ret sikker på, at der er flere end "nogen 1000 brugere", men husk, at det stadig er en overordentlig snæver målgruppe, I er ude i her.

Jeg synes, at idéen om at blive de bedste til at sælge det der energityggegummi lyder tiltrækkende. Der er intet i vejen med at gå efter en niche, og så blive den bedste inden for lige præcis dét segment - se fx Morten Vadskær fra Kondomaten, der sælger én vare: kondomer, og gør det rigtig godt. Gaming-udstyr (og computerudstyr generelt) er muligvis i top 3 over mest konkurrenceprægede markeder i Danmark, og derfor bliver I nødt til at være helt 100% skarpe i jeres virksomhedsprofil. Ellers risikerer I at lide en stille død som firma.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)