Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling for bannervisning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har siden tigernet.dk hvor jeg har et banner fra euroads.dk samt nogle Googe Adsense reklamer. Da indtægten naturligvis er svingede på dem så kunne jeg godt tænke mig at få betaling pr visning. Det vil give mig en mulighed for at forkæle brugerne endnu mere da jeg ikke skal bruge tigernet til at købe en Maserati.

Men hvor nemt er det at få betaling for visning? Jeg roder med en pris på ca. 10 øre pr visning. Hvis det kan lade sig gøre, så vil jeg nøjes med 2 bannere (toppen og højre side) således at siden ikke er oversvømmet i reklamer.

Jeg har nu omkring 250 sidevisninger på 30 brugere pr dag. Med min plan hvis jeg kan få betaling på visning istedet for klik, så vil dette tal helt sikkert stige drastisk.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 11:41

Du forventer en annoncør betaler dig 10 øre pr. visning? Er det rigtig forstået?

Hvis det er rigtig forstået, så held og lykke ;D

Eneste Danske affiliate som jeg lige kender som pt betaler pr. visning er motomoto, og de giver vist 0.005 kr pr. visning af en CBB reklame.

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 12:32

Selvfølgelig er 10 øre pr visning ikke umulig hvis du får selv får forhandlet en aftale hjem... Men tvivler meget stærkt..

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 11:49

Har du tænkt dig at gå gennem et netværk eller direkte annoncører?

10 øre pr visning lyder en anelse højt, men bestemt ikke umuligt. Jeg har sider der kører med CPM på over $100. Det hele kommer an på nichen, købelysten fra dine besøgende og i nogen grad volumen (volumen sikrer dig leverage i forhandlinger).

Dit umiddelbare problem er, at 250 visninger om dagen ikke er det *ahem* helt store, så jeg tvivler på der er nogen direkte annoncører der gider beskæftige sig med det. Dvs. du er mere eller mindre nødt til at kontakte et netværk, og som en anden sagde, held og lykke med det.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:28

tony:

Har du tænkt dig at gå gennem et netværk eller direkte annoncører?

Ja..... Det kommer an på hvad der bedst kan betale dig. Der ligger nok mere arbejde i hvis jeg skal direkte til annoncører mens jeg måske får det hele serveret i et netværk. Men der kan også være annoncører (f.eks. små) der vil betale 100 kr for at blive vist 1000 gange.

tony:

10 øre pr visning lyder en anelse højt, men bestemt ikke umuligt. Jeg har sider der kører med CPM på over $100. Det hele kommer an på nichen, købelysten fra dine besøgende og i nogen grad volumen (volumen sikrer dig leverage i forhandlinger).

Muligheden ligger helt klart for at den kan gå længere ned. Nok til 7-8 øre pr. visning. Skal jeg ned på 5 øre, så skal er ét banner til end de 2 jeg har regnet med.

tony:

Dit umiddelbare problem er, at 250 visninger om dagen ikke er det *ahem* helt store, så jeg tvivler på der er nogen direkte annoncører der gider beskæftige sig med det. Dvs. du er mere eller mindre nødt til at kontakte et netværk, og som en anden sagde, held og lykke med det.

Lige præcis. Her er vi så ude i Catch22. Med betalte bannervisninger kan jeg få flere brugere fordi jeg kan tilbyde et bedre produkt. Med flere brugere vil følge flere bannervisninger osv.

Men fordelen ved sitet er at jeg har mulighed for at lave målrettede reklamer. F.eks. en person der sender en sms til Filipinerne er måske modtagelige for et godt tilbud for en rejse til Filipineren.

Jeg har planer om at få flere oplysninger ud af mine brugere, men det kommer i en re-programmering af siden.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 16:53

Jeg har lige solgt 100.000 visninger for 1000 kr :).  altså 0,010kr

Det er en cpm på 10 :), det er vist også meget fair tror jeg nok.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)