Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grønt taxi selskab op til klimatopmødet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Den anden nat kom jeg til at tænke på at det ville da være ideelt at starte et taxiselskab med miljøvenlige biler. Og hvis man gjorde det op til et klimatopmøde vil man kunne få RIGTIG god omtale i diverse medier.

Men efter en søgning på Google fandt jeg ud af at jeg ikke er den eneste der har tænkt på det Smile

http://www.klima-dm.dk/bidrag/de-gronne-taxaer

Det kunne også være en idé til et eksisterende taxiselskab.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:19

Ja det ville være en god ide.. Jeg mener også at de har mere eller mindre lukket for muligheden at køre i store dyre biler da de ikke kan sælge dem førhen efter 2 år.. altså køre bilerne "frie". Så mon ikke der så småt også kommer fokus på grønne biler.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 20:22

fedt med gode ideer, nu er det bare sådan at man ikke bare kan oprette et taxi selskab med flere biler. det var måske heller ikke lige det du tænkte på ;-)

anyway så syntes jeg ideen er god og at de nuværende taxi selskaber skulle bruge ideen som du nu selv foreslår.

fedt med nogle grønne taxier, både i indpakning, udstødning :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:07

Det er en super fed idé, og som eksempelvis københavns kommune allerede er opmærksomme på. De arbejder på noget lovgivning der stiller større krav til brændstof-forbruget i taxa branhcen.

MEN.. der er en udfordring skattemæssigt for at det kan lade sig gøre, før end det er økonomisk rentabelt for taxa-vognmændende..

Når taxaen er kørt fri, har den rundet minimum 250.000 km. og skal ligeledes være minimum 2 år gammel.  Mercedes har ry for at holde mange km, hvilket også er en af hovedårsagerne til at der kører så mange af dem som taxa.. Mercedes er derfor nemmere at sælge uden alt for store tab for vognmanden.

Som mange sikkert ved, bliver selv meget økonomiske biler, brand-beskattet hvilket gør dem alt for dyre i forhold til luksus biler. dvs. vognmændende kan derfor ikke sælge dem når de er kørt fri.. Hvem vil købe en toyota prius der har kørt 250.000 km??

Jo mindre motoren er, desto færre km kan de holde til, og 250.000 km. er alt for mange km for små motorer til at bilen kan sælges..

Mercedes har faktisk opnået super gode resultater med deres nye  brændstoføkonomiske E-klasse, der kan køre op til 16-20 km pr. liter Diesel..

Dertil kommer udfordringen med taksterne for taxa-meteret, der er faste og reguleret ved lov..

Yderligere er der en fast antal bevillinger/tilladelser hvilket følger hver enkelt taxa.. (de små grønne skilte med 4 cifre der sidder på taxaerne), og der er desuden rift om disse bevillinger/tilladelser, og som ligeledes bliver indskrænket pga. finanskrisen.

Idéen er god, men der skal ske en skattemæssig lov-ændring før end den kan lade sig gøre i praksis..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)