Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående moms.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om moms.

Jeg skal købe en varer hos en leverandør

Prisen er: 32 + moms

Så det vil sige, at jeg skal lægge 25 % oven altså 40 kr. Det betaler jeg hos leverandøren ik? Købsmoms.

Så skal jeg sælge varen videre - her skal jeg smide 25 % på igen, salgsmoms. Det vil sige 50 kr. 

Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 19:44

Fx. Metro der kan man købe produkterne uden moms ik?

Kan jeg så ikke købe produkterne af leverandøren uden moms?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:48

Grand:

Fx. Metro der kan man købe produkterne uden moms ik?

Kan jeg så ikke købe produkterne af leverandøren uden moms?

Du kan ik købe produkter i Metro uden moms, med mindre du handler i Metro i Tyskland, Sverige eller andet, så det bliver til import...

Alt køb af varer i et land foregår +moms.

Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 19:49

Okay, det vil sige, at jeg skal købe varen for 40 kr. og når jeg sælger varen, så er det 50 kr.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:50

Grand:

Jeg er lidt i tvivl om moms.

Jeg skal købe en varer hos en leverandør. 

Prisen er: 32 + moms

Så det vil sige, at jeg skal lægge 25 % oven altså 40 kr. Det betaler jeg hos leverandøren ik? Købsmoms.

Så skal jeg sælge varen videre - her skal jeg smide 25 % på igen, salgsmoms. Det vil sige 50 kr. 

Det er altid nemmere og forholde sig til tallene +moms. Men for at tage dit eksempel.

Prisen er 32 kr + moms = At betale 40 kr.

Vil du sælge den til 50 kr inkl moms, er din pris ex moms (50*0,8) 40 kr.
Så du opnår altså en fortjeneste på 8 kr pr solgt produkt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:51

Grand:

Okay, det vil sige, at jeg skal købe varen for 40 kr. og når jeg sælger varen, så er det 50 kr.

De 40 kr er inkl moms. Så hvis du vil sælge den videre uden fortjeneste er din salgspris 40 kr.

Sælger du den til 50 kr, så udgør din salgsmoms 10 kr og du har en fortjeneste på 8 kr (50 kr - 10 kr (moms) - 32 kr (din indkøbspris) = 8 kr)

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 19:56

Ja, du skal altid betale 25% i moms for varer du køber (købsmoms) - og samtidig lægge 25% i moms oveni varer du sælger (salgsmoms).

Men du skal huske på, at når du så skal lave momsregnskab, skal du trække købsmomsen fra salgsmomsen. Du betaler altså kun differencen til Skat.

Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 20:04

Tak for det.

Jeg er nogenlunde med. Er der evt. et simpelt og gratis regneark man kan benytte til at regne det ud.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 20:12

microsoft exel lav et felt køb =0 marker tallene og x0,25 og i det nye felt salg=0 marker tallene og x0,20 lav endnu et felt =0 marker felt et og to og - (minus dem)

hehe eller køb et regnskabs prog

har selv c5 light det gør det lidt nemmer ;-)

summasumarum er også et alternativ, søg på regnskabs program og vips så dukker der en helvedes masse frem ;-) god arbejds lyst

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Lyngby
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:17

Grand:

Tak for det.

Jeg er nogenlunde med. Er der evt. et simpelt og gratis regneark man kan benytte til at regne det ud.

Kunne altså os godt bruge et excel ark der kunne regne det moms ud, er heller ikke lige min stærke side.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)