Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at starte egen virksomhed. Jeg håber , at I kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg har nogle spørgsmål de det ret praktiske. Hvilke virksomhedsformer er der og hvad er kravene til disse? 

• Hvad hæfter man for (hæfter man personlig eller ej)?
  • Hvilke krav er der til bogføring og årsregnskab?
  • Hvad kan man trække fra i skat (kan man trække køb af software fra i skat)?

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 15:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Læs evt her: http://www.startvaekst.dk/valgafvirksomhedsform

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 9. Jun 09
Skrevet kl. 16:09

OK. Det vil jeg kigge nærmere på.

• Kan man trække software fra i skat, hvis det bruges forretningsmæssigt?
  • Hvilke skatteregler er der, hvis man lave et webshop som modtager udenlanske køb?
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:23

jeg vil sige..... tag fat i en revisor, og fortæl dem om dine indledende planer, de er som oftest meget hjælpsomme, og kan svare på alt, du skal vide for at kunne starte... uden de tager noget for det…

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:30

big dreams:

OK. Det vil jeg kigge nærmere på.

• Kan man trække software fra i skat, hvis det bruges forretningsmæssigt?
  • Hvilke skatteregler er der, hvis man lave et webshop som modtager udenlanske køb?

Du kan ik trække software fra i skat, men bogfører det som en udgift i dit firma, hvis det er noget som bruges i firmaet.

Angående det med webshop, der forstår jeg ik lige spørgsmålet. Mener du en webshop som sælger til udlandet? For skattereglerne har intet med dette at gøre. Hvis du sælger varer ud af EU skal køber ik betale moms, men ellers er eksport fra en Webshop til udlandet det samme som at sælge i DK...

Tilmeldt 9. Jun 09
Skrevet kl. 10:40

Det er hvis mig som får blandet tingene lidt sammen. Skattereglerne vil vel være de samme under alle omstædigheder, men momsen vil afhænge af hvilket land køber kommer fra. Er det rigtigt forstået?

Tilmeldt 9. Jun 09
Skrevet kl. 09:46

Der det kun momssatsen som jeg skal have styr på, hvis jeg skal sælge noget til udlandet? Hvor finder jeg momssatsen for de forskellige lande? Hvordan håndterer jeg moms, når det drejer sig om udenlandsk moms?

Tilmeldt 9. Jun 09
Skrevet kl. 09:44

Kan man trække kurser fra i skat?

Tilmeldt 9. Jun 09
Skrevet kl. 09:30

Jeg har kigget lidt på: http://www.startvaekst.dk/valgafvirksomhedsform

Jeg overvejer en af to virksomhedsformer:

Personligt ejet enkeltmandsvirksomhed og Anpartsselskab (ApS)

Et ApS beskattes med 28 % af selskabets skattepligtige indkomst, men hvad beskattes man af ved et Personligt ejet enkeltmandsvirksomhed? Ens egen trækprocent? 

Personligt ejet enkeltmandsvirksomhed er der der krav om indsendelse af årsregnskaber ligesom der er ved Anpartsselskab (ApS)?

Så tror jeg er ved at have styr på det

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:43

big dreams:
Et ApS beskattes med 28 % af selskabets skattepligtige indkomst, men hvad beskattes man af ved et Personligt ejet enkeltmandsvirksomhed? Ens egen trækprocent? 

Selskabsskatteprocenten er 25% og ja for et personligt firma ens egen trækprocent.

big dreams:
Personligt ejet enkeltmandsvirksomhed er der der krav om indsendelse af årsregnskaber ligesom der er ved Anpartsselskab (ApS)?

Skal kun indsendes, hvis SKAT beder om det. Men du skal selvfølgelig lave regnskab.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)