Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til mødet?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag alle aminoner

Jeg er i den situation, at jeg skal til et vigtigt møde på fredag og derfor godt kunne tænke mig at vide, hvilke gode råd der findes når man skal ind overbevise en potentiel samarbejdspartner?

Fx noget man kan forbedrede inden man kommer, forslag, ideer, udformning mm.?

På forhånd tak:)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:45

Den er godt nok svær at svare på, da jeg ikke ved hvor langt du er i forløbet.

Hvis du ingen relationer har til din potentielle samarbejdspartner, så ville jeg helt klart lave en præsentation af din ide, som du ser den men gør det sådan at samarbejdspartneren ikke ser det som en færdig ide, da de sagtens kan komme med gode input til hvordan man kan gøre tingene.

Så jeg synes at en præsentation er utrolig vigtig, alt andet ville virke useriøst. Især hvis samarbejdspartneren er ham som skal ligge en stor pose penge!

Altid en ny ide!

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 15:53

Jeg har ikke meget tid (så det bliver et kort svar), men prøv om du kan finde information om fiskemodellen.

Det er et begreb jeg har fået indført i rollen som projektleder, og handler om teknikker til at lave en statusgennemgang uden at lytterne fristes til at gå for dybt i detaljen. Grunden til at at detaljer er farlige er at de sår tvivl og skepsis hos lytteren - særligt hvis spørsgmål til detaljer udmunder der hvor du ikke længere kan svare.

Kunsten er at balancere så lytteren får nok at vide om hjørnestenene, og efterlades i tryghed inden man går til næste emne - inden man til sidst slår en krølle.

Sørg for at gå efter en closing (hvis det passer i dette tilfælde). Sig højt og tydeligt hvorfor i mødes. "ja, vi mødes i dag fordi vi skal have truffet en beslutning"... den beslutning kan godt pakkes ind i vat.. Jeg skal overbevise dig om, at du i morgen når du har sovet på det - siger ja til et samarbejde.
Men pointen er den samme.

Navnet fiskemodellen kommer af at du skal lave et gameplay for mødet der afslutter med et svirp med halen. Find ud af hvad i dit pitch som er den allerbedste nyhed, eller allerbedste pointe med det hele. Server den lige inden du afslutter og slår krølle på og siger... Så skulle du have nok så du kan gå hjem og sove på det. Så ser jeg frem til din accept i morgen.

Google: projektledelse, styregruppemøde, fiskemodel
Jeg har intet erfaring med salg, men enhver projektleder kan tale med om, at et styregruppemøde er et decideret salespitch, især hvis investor eller lignende pengemænd er i styregruppen.

held og lykke.

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:30

Ja, som det allerede er skrevet lidt om, så vær godt "klædt på"....

Lav en liste over hvad du vil sige - i stikordsform - tag den af og til frem og se med friske øjne på den....vær helt sikker på hvad du vil præsentere/sælge og hvad der er interessant for modtageren at høre om i den sammenhæng.....

Som skrevet, så lav et lille svirp med halen til sidst....

Kattebladet for hele familien - www.minvenkatten.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. May 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:29

jeg arbejder en del med præsentation og hvordan man snakker med folk, og hvordan man får dem til at lytte på det du siger. Og her kommer det svære, at få dem til a lytte til dit indhold, har intet med dit indhold at gøre men med DIG, at være overbevisende, tro på sig selv, og tænke over hvordan man bevæger sig, de ting jeg nævner i listen herunder, skal du være meget opmærksom på, for hvis det ikk falder i go jord, så er mennesket bare bygget sådan at de høre sku ikk rigtigt hvad du siger.

1. selvfølgelig kontakten, påklædning, duften, håndtrykket.. ( give personen lyst til at høre/snakke mere med dig)

2. talemåden. skift tempo, lig tryk på de vigtige ting, hold pauser imellem, (2 sek ca), de vigtige ting, tal lavere og langsomre end normalt, gerne med et højre tempo inden.

3. kropssproget. lav ikke for store bevægelser, heller ikk for små, skift meget i hvad du gør, lav aldre det samme. f.eks. hængere i lommen , så hænger op af lomme, så bevæg, så bag på ryg, altså ALDRIG det samme.  sidder du ned, jamen så rejs der lige pludslig.

Det er blot nogle små ting, som ren psykologisk er meget vigtigt, at lære hvordan man skal gøre for at få maks ud af det, er en videnskab jeg stadig lære af.

OG HUSK NÅR MAN FÅR "SIN VILJE"(ALTSÅ SIT MÅLET OPFYLDT) ER 20% INDHOLDS FORTJENSTE 80% MÅDEN DET BLEV FREMLAGT PÅ.

dette er iskolde facts.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:27

I forlængelse af de udmærkede svar længere oppe, vil jeg fraråde dig at lave et langt powerpoint-helvede af en præsentation.
Maks. to-tre powerpoints med dine væsentligste pointer og argumenter - og maks. fire-fem linjer pr. powerpoint.

Når du ankommer til mødet, så husk at lægge ud med smalltalk, så du får skabt en venlig og imødekommende stemning.
Hvis du ikke kender de andre mødedeltagere, så Googl dem. På den måde kan du finde forskellige oplysninger om dem eller om virksomheden, der kan blive guld værd.

Har du et fysisk produkt, som samtidig er emne for mødet, så tag nogle eksemplarer med, som du evt. kan lade stå som gave.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 09:41

krissel:

Goddag alle aminoner

Jeg er i den situation, at jeg skal til et vigtigt møde på fredag og derfor godt kunne tænke mig at vide, hvilke gode råd der findes når man skal ind overbevise en potentiel samarbejdspartner?

Fx noget man kan forbedrede inden man kommer, forslag, ideer, udformning mm.?

På forhånd tak:)

Mit råd til dig vil være, at du skal glemme alle de tekniske fremgangsmåder nævnt i trådene ovenfor.. Jeg går ud fra at du ikke har så meget erfaring på præsentations-området, siden du opretter denne tråd, og du skal derfor starte på en niveau hvor du føler dig tilpas og ikke bliver for presset.

Præsentations-teknikerne der er nævnt er ganske udemærket, men det tager tid at opbygge denne viden og bruge den effektivt og det vil derfor være ærgeligt at kaster sig over noget der kan munde ud i en skuffelse og nederlag.

Lav et manuskript / skriftlig punktopstilling eller nøgle-ord om du vil, af det du gerne vil fortælle om. Dette giver struktur og orden af din præsentation, og gør det ligeledes mere overskueligt for dig selv, og dermed nemmere at holde styr på evt. nervøsitet.

Hvis du er fortrolig med det, kan du bruge powerpoint. Få en du kender (familie eller ven) til at læse det igennem.. er det forståeligt?? kommer budskabet tydeligt igennem?? vækker det interesse??

Spørg eksempelvis dig selv (eller få en du kender til at spørge) om følgende:

1. Hvad får du ud af et evt. samarbejde?

2. Hvad får de ud af et evt. samarbejde?

Skriv svarene ned, så har du en idé om hvilke argumenter du kan bruge i den skarpe situation.

Held og lykke..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 23:00

Tak for de mange svar. Hjælper:)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)