Jeg står med en lille drøm om at opstarte en virksomhed som primært skal forgå via net og tlf.
Firmaet skal tage udgangspunkt i at jeg køber nogle lejligheder/ferie huse i udlandet og udlejer dem ud til ferie ophold. Derfor ville jeg gerne hører lidt om hvordan reglerne er med det?, nogle der har noget erfaring de kan give videre og skal man gøre noget bestemt for at man må kører sådan en forretning?
Jeg er også meget interesseret i at hører fra folk som kunne have interesse i at være en del af projektet.
Jeg håber både at hører fra folk med viden og erfaring som de gerne vil dele med mig, men glæder mig også til at hører fra dig som vil være en del af det.
Lyder som et spændende projekt du drømmer om der - Jeg går faktisk med tilsvarende tanker så det kunne være spændende om vi kunne finde ud af et samarbejde.
Det lyder interessant, kan du fortælle hvad din virksomhed heddder eller?
Vi hedder iNetworks, men det er nok det mindst interessante, da vi er på vej med et booking- og administrationssystem der lanceres under eget navn. Tag et kig på www.byferier.dk (åbner i ny) hvor vi har lavet booking engine som er prototypen for det nye produkt. Vi har viden om de praktiske og administrative udfordringer man som udlejer kan stå overfor.
Jeg kan ikke rådgive dig om placering af virksomheden, men der er forskel på momssatser og den slags som du bør få undersøgt. Derudover er der naturligvis hele spørgsmålet om at ejendommen helst skal stige i værdi osv. Turen i banken kan andre råde dig bedre om, men jeg tror det er en god ide at kende prisniveauerne på forskellige lande.
Når/hvis det sker, at du starter en ferieboligudlejningsvirksomhed op, vil jeg gerne lave lidt reklame for min side, hvor du gratis kan sætte ferieboliger til leje. Siden hedder Udenlandske Boliger og er 100% reklamefinasieret (Sålænge AidOnline ikke kidnapper al pladsen ).