Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til at komme ind på bar/diskoteks markedet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg står med et komplet sortiment til barer og diskoteker i samarbejde med nogle samarbejdspartnere rundt omkring i verdenen.

Jeg står selvfølgelig med en rimelig plan, men vil høre om der er nogen som ligger inde med en sjov idé til hvordan vi kommer ind i denne lidt støvede branche.

Vi har naturligvis gennemgået vores konkurrenter, men ser ingen trussel - udover gamle vaner fra kunderne.

Metro har et utrolig kedeligt udvalg - og til ufatteligt mange penge. Vi har et langt større udvalg, og man sparer i mellem 25 og 50% da vi kører egenproduktion.

Alle varerne er på lager i Danmark og vi kan køre det ud hver evigt eneste dag.

Jeg sidder og prøver at få styr på markedsføringsbudgettet lige pt. så der er faktisk no-limit på det, så bare kom med nogle vilde ideer.

Indtil videre har jeg tænkt mig at sende materiale ud via post og følge op med telefonsamtaler. Derudover være synlig til diverse messer i branchen. Men jeg ville gerne lave noget mere vildt, da det er en halv støvet branche der skal ruskes lidt op.

Så kom gerne med jeres egne erfaringer eller gode ideer til at trænge igennem til markedet.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 11:59

En top søgemaskineoptimeret hjemmeside og andre online aktiviter vil da helt klart hurtigt give jer et skub i den rigtige retning. Utrolig mange mennesker benytter nettet når de skal finde ud af hvor de skal købe diverse varer.

Offline delen kunne være opsøgende salg mv. men det er ikke rigtig mit område Smile

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 12:02

Hej Thomas,

Jeg vil MEGET gerne hører mere om jeres produkter samt priser. Da jeg er involveret i en bar.

Send gerne mere info på michael@skalspc.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 11:19

Tak for svaret.

Ja onlinedelen kommer vi nok ikke udenom, men jeg forestiller mig at langt de fleste barer har nogle nuværende aftaler, som gør at de ikke selv aktivit søger efter nye leverandører. Så de ældre af slagsens, tror jeg kun man kan fange ved opsøgende kontakt.

De nye og dem der skal til at starte op, kunne man nok godt ramme online.

- Michael

Har sendt dig en mail.

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 11:45

Hej Rommy..

Jeg står selv til start af et firma i denne branche, med 2 andre. Vores koncept er helt nytænkene, og jeg er sikker på det bliver en succes :) vi har været ude og snakke med et par diskoteker for at forhører os om vores ide til konceptet.

vi står dog først til opstart 1/1-2010, da der er rigtig meget forarbejde der skal laves.. Men mit råd er simpelthen at gribe fat i telefonbogen og så ellers bare ud og skabe nogle kontakter og skabe noget god stemning :)

Jeg vil rigtig gerne hører mere om dit koncept, måske vi kunne indgå noget samarbejde?

god dag :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 09:03

Hej Nicolaj

Det lyder spændende.

Jeg kunne ikke finde ud af at sende en PB til dig, kan du ikke tjekke om du har det slået til?

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:34

Hej Rommy.

Lidt om mine forudsætninger for at svare på spørgsmål vedrørende denne branche:

36 år gammel, 16 års fuldtid arbejde i bar-disko branchen. De sidste 13 år som "inspektør" (personaleleder-indkøber-event planlægger-musik booker-osv osv)

Først vil jeg sige at jeg ikke er enig med dig i at branchen, som jeg oplever den, bestemt ikke er støvet. 

Pas endelig på med at undervurdere jeres konkurrenter, der er rigtig mange dygtige "sprit sælgere"  i dette marked og de fleste har et meget kapitalstærkt bagland!

Du nævner Metro.. Er helt enig med dig vedr. det kedelige udvalg samt de ofte høje priser. Personligt har jeg kun handlet i Metro når de har kørt nogen knald tilbud. Det samme gælder Dagrofa-Sengros. Ingen af mine kollegaer køber deres spiritus i hverken Metro eller S-Engros. Alle laver aftaler med vin-spiritus "huse" f.eks Eccelent Wine. Her får vi som regel yderligere 5-8 % rabat (set i forhold til S-Engros) og frem for alt bliver vores varer leveret helt frem til vores spritlager.

Vedr. markedsføringsbudgettet:

Det ved jeg ikke så meget om for jeg har aldrig været spritsælger... Men jeg har s..... holdt mange møder med spritsælgere!! F.eks Vodka (nu vil jeg jo nødig udlevere nogen eller endnu værre, skade mine forhandlingsmuligheder fremover) Meeeen.... jeg kan da nævne lidt om min aftale for 2007. Solgte godt og vel 1800 flasker vodka det år. Okay salg men hør så hvad jeg fik af "vodka Huset": 2 paller high ball glas (uden logo) Alt i barudstyr (Isspande osv osv) Skjorter til mit personale, alt sammen er vi enige om er i småtingsafdelingen så her kommer det sjove: 1 på 10... dvs for hver 10 flaske jeg købte fik jeg 1 gratis (dvs 180 flasker UB!!!!) Sidste MEN VIGTIST ;-) Min "røvslikker tur" Det år var jeg på Island i 3 dage med alt betalt sammen med 15 andre restauratører. Snescooter natklubber dyre restauranter fedt hotel osv osv... ALT BETALT ;-)

Jeg kunne blive ved og ved med alle mine oplevelser fra denne spændene branche men skal vist i køjen nu..

Skriv endelig hvis jeg kan være behjælpelig.

Til sidst vil jeg sige, ud til kunderne! Personligt har jeg aldrig søgt på nettet efter noget sprit. Jeg er altid blevet kontaktet af en sælger inden produktet blev lanceret... Så lad være med at bruge krudt på at sende materiale ud, det ryger alligevel direkte i skraldespanden. Men få endelig lavet noget vi restauratøre/inspektører kan sidde og glo på mens du taler.

Jeg kommer lige forbi her igen en anden dag med mine erfaringer og oplevelser med nye produkter der skal lanceres.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)