Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af blog?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

håber jeg poster det rette sted...Smile

Jeg har endelig fået min blog op at køre og vil gerne markedsføre den så jeg kan få nogle besøgende. Hvordan gør jeg det bedst? Er der "linkskataloger" til blogs, eller hvordan gør man det?

Jeg har bloggen som et supplement til min webshop og skriver om økologi og børne-relaterede emner.

Det at blogge er ikke noget problem for mig, jeg mangler bestemt ikke emner og idéer, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få den videre ud i "æteren"...

Confused Mette, Ko og Ko

Mette Osland Pedersen Ko og Ko - Økologi til børn

Økologiske basisvarer til ungerne

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:00

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mettekoogko har du overvejet digg.com denne side kan tilmed give dig helt enorme mængder google juice.

Fra Hobro
Tilmeldt 26. Mar 08
Skrevet kl. 09:14

Hej Delinda,

nu spørger jeg nok dumt...men det er jo en side på engelsk...og jeg blogger på dansk. Når du bruger den skriver du så indlæg på engelsk?

Jeg er ret ny i det her med blog osv ...hvordan bruger jeg en side som digg rent praktisk? Confused

Smile Mette

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 09:29
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 09:58

Du kan ikke bruge Digg til noget, når du blogger på engelsk, men du kan prøve dig med den danske variant aNyhed. Der udover bør du tilmelde din blog til Overskrift.dk (og blogbot.dk, som der skrives ovenfor).

Så er det en god idé at være aktiv på lignende blogs - hvor man passende kan kommentere, når man har noget fornuftigt at byde ind med.

Du kan også forsøge dig med blog-synergien mellem blogs og Politiken (din blog er vist oplagt til det).

Held og lykke med det.

Molvins

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 11:16

Du fortæller ikke hvad formålet med bloggen er, men jeg antager den er søsat som en kombination af skrivelyst - og så det formål at sende nogle købere i retning af koogko.dk(?)
koogko ligger nr. 1 når man søger på økologisk børnetøj... godt gået.

Jeg vil foreslå du bruger bloggen til at omtale emner der relaterer rigtig tæt på koogkos kerneprodukter - sådan at shoppen og bloggen dominerer Google på mange kombinationer. Jeg skød lige løs, og så jer ikke på på top 10 på "øko tøj" - og "øko tøj til børn" har i 'kun' anden pladsen efter filiokus. Hvis nu bloggen skriver nogle indlæg med disse termer - kan det være din blog overhaler filiokus, og så har du dem slået her også... -> flere læsere.

Derudover er der nogle skriveteknikker der tiltrækker mere trafik end andet.
Hvis du skriver "How to-" indlæg får du flere læsere end, hvis du skriver en sød lille historie om vasketøj. Det skyldes den simple årsag, at internettet er som skabt til folk der søger information. Hvis dit blogindlæg allerede fra overskrift kredser om det faktum, at man bliver klogere af at læse lige netop her... så får du besøgende fra Google selvom du ligger på side 2, 3 og 5.

De søde historier har også sin plads. De er gode til at skabe en vis stemning overfor de faste læsere. Men du kan nok godt regne ud, at artikler for faste læsere... kræver læsere. Selv den mest skrivelystne blogger vil trods alt helst skrive for et publikum, og det kræver tålmodigt arbejde at sælge billetter til forestillingen.

Du kan indledningsvis ændre din profil her på Amino. De ord du har stående nederst som linker til blog og shop har mere værdi hvis du skriver de ord som folk vil søge på. Et eksempel er mit eget link herunder. Jeg vil gerne frem i google når nogen skriver Markedsføring børnetøj.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Hej Mettekoogko, det du skal gøre er at du skal skrive dine indlæg på engelsk men samtidig gøre opmærksom på at, det er på det er en dansk blog!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:30

delinda:

Hej Mettekoogko, det du skal gøre er at du skal skrive dine indlæg på engelsk men samtidig gøre opmærksom på at, det er på det er en dansk blog!

Der er ingen ide i at skrive indlæggene på engelsk når det er til en dansk blog hvis der bliver linket til webshoppen. Så skal indlæggene holdes på dansk og tilmeldes danske blog-sites.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hobro
Tilmeldt 26. Mar 08
Skrevet kl. 12:16

Hej,

tusind tak for alle tipsene - nu er der bestemt noget at gå i gang med! Og tak for rosen af googleplaceringerne, deepundercover, dem bør jeg nu nok til dels sende videre til Thomas Rosenstand Smile

Formålet er ganske rigtigt som du siger en blanding af info om Ko og Ko og en trang til at dele alle de interessante ting jeg hører/læser/oplever/tænker omkring børn og bæredygtighed. Har skrevet nyhedsbrev og artikler om grønne emner nu i to år og har simpelthen for meget stof, så der kommer bloggen ind i billedet...

Det ville glæde mig usigeligt at overhale det andet firma du nævner, eftersom hun efter min mening ikke er helt fin i kanten...men det er en anden sag, der har været ivrigt diskuteret i andre fora.

Jeg kan se at jeg har et godt og interessant stykke arbejde foran mig, det vil jeg fluks gå i gang med - og jeg tager meget gerne imod endnu flere gode tips Smile

Takker, Mette, Ko og Ko

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)