Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook - reklamer målrettet København

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Guys,

Jeg har mange gange oprettet reklamer på Facebook, men der bliver ved med at være eet tilbagevændende problem.

Facebook har i dag gjort det muligt, at man kan målrette reklamen til en bestemt by. Mens jeg kan målrette en reklame til kun at blive vist til brugere i Århus, Aalborg osv....så kan den ikke målrettes til folk der bor i København.

Når man skriver København får man den mulighed der hedder "Dragør, København"...men det er faktisk Dargør og ikke København reklamen så bliver målrettet, hvilket kan ses på antal personer reklamen vil nå ud til.

Heller ikke Copenhagen virker.

Nogen der har efaringer med dette problem - og har løst det?

Smil

Rikke

Fra Thisted
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:32

Hej Rikke,

Jeg har haft et lignende problem, hvor det ikke var muligt for mig at vælge Aalborg. Jeg fandt aldrig ud af hvorfor, så jeg venter også spændt på om nogen har et svar.

Mvh Brian

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 11:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Svaret ligger vel der hvor vi i Danmark - selv som verdensrekordholdere af facebook - ikke er flinke nok til at give FB info om hvor vi er fra. Uden at have lavet research så tror jeg vi har verdensrekorden i FB-paranoia. Det sælger aviser at skriver at FB udnytter informationen - det komiske er bare, at det er i positiv forstand at det kan udnyttes, hvis annoncørerne ved jeg er fra København.

Det er mit indtryk, at amerikanerne har fået fb anderledes ind med modermælken. Da det i starten var en platform til at angive sin highschool - så er det sandsynligvis muligt på US-level at markedsføre enormt geografisk betonet. Gid det var så vel i DK.

I øvrigt synes jeg ik helt at fatte hvordan vi kan forbedre situationen. Hele funktionen med "netværk" er i mine øjne latterlig. Og jeg ser ingen steder jeg kan angive at jeg bor i København.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 11:53

Det er skam muligt at angive at man kommer fra København - det har jeg også selv angivet.

Dertil er det også muligt at målrette annoncer til Nr. Snede, Lemvig, Dragør, Bjerringbro mv. så problemet er IKKE, at man ikke kan angive, hvor man bor, eller at folk ikke har angivet at de bor i København, problemet er, at Facebook er amerikansk, og at der ikke bliver tjekket nok op på de funktioner der bliver gennemført i små lande som DK.

Jeg har dog skrevet til dem og gjort opmærksom på problemet, men jeg tvivler på det bliver rettet indenfor de næste måneder.

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 12:03

Selektiv:

så problemet er IKKE, at man ikke kan angive, hvor man bor, eller at folk ikke har angivet at de bor i København, problemet er, at Facebook er amerikansk, og at der ikke bliver tjekket nok op på de funktioner der bliver gennemført i små lande som DK.  

Jeg er ikke enig.. Problemet er at folk ikke gør det. Det er jo nyttelyst med funktionen, hvis kun 1 ud af 10 udfylder. Jeg er selv en case.. vil egentlig gerne, ved ikke hvor jeg skal gøre det.. og kommer først i indlæg nr. to i denne trådamino i tanke om at spørge hvor på facebook jeg skal gøre det?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Skrevet kl. 12:48

Det er sikkert rigtigt, at det ikke er alle der ved, hvordan de angiver i deres profil at de bor i København, MEN det har intet at gøre med, hvorvidt man ved målretning af ens reklamer på Facebook, får mulighed for at målrette sine annoncer til Københavnere eller ej.  

Det er to vidt forskellige problemstillinger - og dem blander du sammen.

Hvis det forholdt sig sådan, at folk generelt havde det samme grundlæggende og ret basale problem som dig, nemlig at de ikke vidste, hvordan de skulle anføre hvor de bor  - ja, så ville du have ret i at en målretning af annoncer til folk i forskellige byer, ikke ville have nogen værdi.

Det er bare ikke sådan det forholder sig!

Eksempel:

Vil jeg målrette en annnonce til folk mellem 25 - 45 år der bor i Århus, får jeg mulighed for at ramme 113.240 mennesker . Vil jeg målrette en reklame til den samme gruppe blot bosidende i København, har jeg slet ikke den mulighed - og det skyldes ikke, at folk i århus godt kan finde ud af at angive hvor de bor, mens købnehavneere ikke kan. Det skyldes ganske enkelt, at Facebook  ikke tilbyder målretning mod københavnere i deres annoncesystem.

Den problemstilling der er beskrevet i denne tråd, er ikke et spørgsmål om at have en holdning, som man kan kan tilslutte sig eller ej - det er derimod et faktum, at Facebook endnu ikke har tilpasset deres annonceringsssytem til det danske marked.

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 13:37

deepundercover:

Svaret ligger vel der hvor vi i Danmark - selv som verdensrekordholdere af facebook - ikke er flinke nok til at give FB info om hvor vi er fra. Uden at have lavet research så tror jeg vi har verdensrekorden i FB-paranoia. Det sælger aviser at skriver at FB udnytter informationen - det komiske er bare, at det er i positiv forstand at det kan udnyttes, hvis annoncørerne ved jeg er fra København.

Hej,

Jeg synes, du har en rigtig interessant pointe. I Danmark bliver Facebook kritiseret skarpt i medierne og betragtet, som noget fanden har skabt. I USA er Facebook nærmest helligt. Jeg tror dog, at der ligger en dybere forklaring bag den megen negative presse i Danmark; Facebook trækker en hulens masse trafik og det rammer også de i forvejen kriseramte mediehuse. Så nu forsøger de med alverdens tricks og kneb at skræmme brugerne væk fra fra Facebook. Men det er for sent... 

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor det falske rygte om, at Danmark er det land med allerflest Facebook-brugere per indbyggere er startet? Det er nemlig ikke sandt og har ikke været det på noget tidspunkt. Danmark er det 4. højeste land på den rangliste.

Mange hilsener,

Robin Roy Hansen

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45

deepundercover:

Det er mit indtryk, at amerikanerne har fået fb anderledes ind med modermælken.

Modermælken ??? nu er facebook jo ikke så skide gammel. var nok en af de første i Danmark der fik en profil og det er altså ikke mere en 2-3 år siden. På det tidspunkt var der ingen af dem jeg kendte der nogensinde havde hørt om det.

Og der er altså ikke meget ældre i usa !!!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:00

Facebook blev skabt i 2004 af Mark Z men i starten blev det kun brugt på uni niveau. Og Senna har ret - der var blot omkring 10.000 danske brugere af FB for 2 år siden.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)