Det var et godt svar, som man kan bygge videre på. Jeg er helt indforstået med, at det naturligvis kræver nogle unikke brugere for at få annoncører til at købe reklamepladser til gode penge. Men lad os så antage at jeg har 500 unikke besøgende, og gerne vil kontakte et mobilselskab og sælge dem en reklameplads til et fast beløb. Så griber jeg knoglen, ringer til dem, og så siger følgende: "???" Hvem er det, man skal snakke med i den situation, og hvor proof skal man opføre sig? Har I nogle gode guidelines til dette?
|
Er det 500 unikke besøgende pr dag eller måned?
At sælge er jo noget af en videnskab, og gøre det pr telefon er noget mange ikke er glade med, da det kræver man kan klare en række afvisninger. Denne form for salg kaldes canvas eller coldcalling. Altså at man ringer folk op som aldrig har talt med dig før, og skal forsøge at fange ders interesse på 10-20 sekunder.
Du kan starte med at spørge efter en marketingansvarlig, og så præsentere vedkommende for dit website og hvorfor han skal vælge at bruge penge på netop dit website.
Så jo mere prof du kan være og jo bedre du er til at vise hvilken værdi dit website har - jo større er chancen for succes.
Held og lykke med salget.