Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skaf annoncører til min side? Vejledning?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jane R. Wennecke:

Hej Mathias,

Der er typisk 4 måder man kan tjene penge på sit website:

1. Adsense (Google)

2. Affiliate (Tradedoubler etc.)

3. Ansætte en sælger eller selv ringe til potentielle annoncører

4. Outsourcing af annoncesalg (Adserving, e-Builder.dk) og lade et salgsbureau kontakte kunderne for dig.

Det som er yderst vigtigt er, at du koncentrerer dig om indhold og øge antallet af sidevisninger og unikke besøgende. Alle annoncører køber reklamer baseret på hvor mange personer deres brand bliver eksponeret til. En anden ting er en specifik målgruppe, men den har du jo allerede meget specifik med dit studie-koncept.

Held og lykke med projektet!

Det var et godt svar, som man kan bygge videre på. Jeg er helt indforstået med, at det naturligvis kræver nogle unikke brugere for at få annoncører til at købe reklamepladser til gode penge. Men lad os så antage at jeg har 500 unikke besøgende, og gerne vil kontakte et mobilselskab og sælge dem en reklameplads til et fast beløb.

Så griber jeg knoglen, ringer til dem, og så siger følgende: "???" Hvem er det, man skal snakke med i den situation, og hvor proof skal man opføre sig? Har I nogle gode guidelines til dette?

 

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Fra Slangerup
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Er det 500 unikke besøgende pr dag eller måned?

At sælge er jo noget af en videnskab, og gøre det pr telefon er noget mange ikke er glade med, da det kræver man kan klare en række afvisninger. Denne form for salg kaldes canvas eller coldcalling. Altså at man ringer folk op som aldrig har talt med dig før, og skal forsøge at fange ders interesse på 10-20 sekunder.

Du kan starte med at spørge efter en marketingansvarlig, og så præsentere vedkommende for dit website og hvorfor han skal vælge at bruge penge på netop dit website.

Så jo mere prof du kan være og jo bedre du er til at vise hvilken værdi dit website har - jo større er chancen for succes.

Held og lykke med salget.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jane R. Wennecke:

4. Outsourcing af annoncesalg (Adserving, e-Builder.dk) og lade et salgsbureau kontakte kunderne for dig.

Hvis man overlader ens reklamesalg til et firma, som f.eks e-Builder, så kræver det et samarbejde. Dvs både kunden og salgsfirmaet skal have noget ud af det, og det skulle gerne være positivt...

Man overdrager jo en for mange sider vigtig post, som bidrager væsentligt til betaling af udgifterne, hvorfor seriøsiteten hos salgsfirmaet skal være i top. Det er for en del sides vedkommende et spørgsmål om liv eller død...

Så kan man overveje hvordan man griber det bedst an, om det er ved at lade et firma stå for salget eller prøve selv.

Men kan man ik forlange en vis standard af et salgsfirma? Altså bør et salgsfirma ik have tid til deres kunder, eller går det mest op i personlig og firma-branding fremfor kundeservice? Det er jo typisk det salgsfirmaer yder. Branding branding branding af dem selv og deres over super gode evner, som desværre ofte ik helt er de samme, når man kommer til kr og øre afregningen...

Hvor går grænsen egentlig? Jeg kan nævne flere eksempler på disse firmaers grådighed og manglende forståelse for deres kunder, og kundernes behov, hvorfor det på det kraftigste må anbefales, at tjekke op på hvem man giver sig i kast med.

Og er et salgsfirma egentlig bedre end f.eks Google Adsence eller Leads? Hvor er det at et sådan firma kan tilføje noget til en website, som de omtalte ting ik kan? Har man nok besøgende, vil en kombination af Adsence og Leads, da helt klart give et bedre afkast end banner-annoncer. Eller er det helt forkert?

Der er rigtig mange ting der skal overvejes i forbindelse med out-sourcing, men en ting er særdeles vigtig, og det er den nye partnes indstilling og servicegrad. Har et salgsfirma ik tid til sine kunder, hva skal kunden så egentlig bruge salgsfirmaet til?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)