Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skaf annoncører til min side? Vejledning?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Det her bliver lidt af en smøre, men har virkelig brug for grundliggende hjælp til at skaffe annoncører til min hjemmeside. Jeg har et par problemstillinger/spørgsmål. 

#1:Hvordan kontakter man bedst mulige annoncører? Hvad er fremgangsmåden, og hvem skal man tale med af personer? De annoncører som vil have fordele af at ligge på min side, er studierelevante firmaer f.eks. Microsoft el. Apple som kører studietilbud på deres software/hardware. Skal jeg ringe til dem, sende en mail (tror det er ulovligt) eller skrive breve? Hvad virker bedst? Skal man aftale et møde? 

#2: Prisen?
Jeg vil tilbyde annoncørene, at få en gratis plads på min hjemmeside de første 6 måneder. Herefter vil jeg atter kontakte annoncøren og høre, om de er villige til at indgå en aftale om et års annoncering på min side for et fast beløb. Lyder det ikke som en fair ordning? Og behøver jeg, at informere annoncøren om dette?

Jeg gør dette for at låne noget af deres troværdighed - Martin Thorborgs forslag. Jeg umiddelbart ønsker ikke annoncer som kører på PPC.

#3: Andre annoncører? Hvor findes de?
Her på amino kører der forskellige annoncer som topbanner. F.eks. Videnshuset. Hvor har amino skaffet disse annoncører fra? Hvad er deres/jeres taktik?

Det var lige et par skarpe spørgsmål (synes jeg selv). Håber I har tid til at hjælpe.

Vbh

Mathias Fisker

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 19:03
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Mange firmaer har deres egen affiliate-sektion på deres hjemmeside. Her tilmelder man sig, og så har man mulighed for at hente forskellige banner-koder. Det er lidt forskelligt, hvordan man tjener på det. Det kan fx være en bestemt procent af hvert salg, som skyldes klik på din side.

Her er et eksempel: Petdreams

Du kan blot søge efter et emne, fx software + partner eller affiliate

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Som det er blevet nævnt er affiliate marketing en mulighed for dig - Hvis det skal være studierelevante programmer så kig på Tradedoubler - De har Dell på deres netværk. Ellers er Webgains også en mulighed de har Føniks computer ombord.

Jeg er også sikker på at du kan finde mange andre relevante annoncører til din side, det kunne eks være Cimber fra EuroAds, billige rejser når man er på SU.

Tilmeldt 12. Feb 09
Skrevet kl. 23:00

Det er lækkert med nogle nye ideer til reklamer. Men på alle disse reklamer sker indtjening kun ved "klik" på reklamen. Det er ikke sådan at man får et fast beløb om året for at de kan have reklamerne liggende? Det var jo helst sådan noget jeg var ude efter, men det er måske mere problemfyldt? 

Dbh. Mathias Fisker

Tilmeldt 12. Feb 09
Skrevet kl. 23:57

Har netop fundet ud af, at amino sælger bannerreklamer til annoncøren i en bestemt periode. 

Hvordan fungerer dette? Sidder der blot en sælger fra Amino som ringer rundt? Eller er det eks. tdc der kontakter amino? Hvordan bærer man sig ad?

Dbh. Mathias Fisker

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:10

Mathias Fisker:

Det er lækkert med nogle nye ideer til reklamer. Men på alle disse reklamer sker indtjening kun ved "klik" på reklamen. Det er ikke sådan at man får et fast beløb om året for at de kan have reklamerne liggende? Det var jo helst sådan noget jeg var ude efter, men det er måske mere problemfyldt? 

Med affiliate marketing får du generalt kun en betaling når der er et salg, der er dog få klik kampagner derude. Det er dog ikke klik kampagnerne du tjerner dine penge på.

Tilmeldt 12. Feb 09
Skrevet kl. 01:10

Nej så er vi er kommet til den samme konklusion, det er ikke lige det jeg skal satse hele butikken på :o)

Men når du selv erkender dette, hvad skal jeg så gøre? Er på bar bund. 

Dbh. Mathias Fisker

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra Slangerup
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:36
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mathias,

Der er typisk 4 måder man kan tjene penge på sit website:

1. Adsense (Google)

2. Affiliate (Tradedoubler etc.)

3. Ansætte en sælger eller selv ringe til potentielle annoncører

4. Outsourcing af annoncesalg (Adserving, e-Builder.dk) og lade et salgsbureau kontakte kunderne for dig.

Det som er yderst vigtigt er, at du koncentrerer dig om indhold og øge antallet af sidevisninger og unikke besøgende. Alle annoncører køber reklamer baseret på hvor mange personer deres brand bliver eksponeret til. En anden ting er en specifik målgruppe, men den har du jo allerede meget specifik med dit studie-koncept.

Held og lykke med projektet!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Mathias Fisker:

Nej så er vi er kommet til den samme konklusion, det er ikke lige det jeg skal satse hele butikken på :o)

Men når du selv erkender dette, hvad skal jeg så gøre? Er på bar bund. 

Når din side er helt ny, får du meget svært ved at sælge annoncer til en fast pris med mindre at den er meget lav. Som det er blevet nævnt så koncentrer dig om at få flere brugere.

Når du har brugerene så kan du ændre strategi, det er vel også bedre at få en smule i indtægt de første 6 måneder end at en annoncør siger at de ikke vil forsætte efter de første 6 gratis måneder?

Selv om du kun bliver betalt hvis en af dine brugere klikker (adsense) på en annonce eller laver et salg (affiliate) så kan du altså godt lave ok penge på det, du vil også kunne lave nogle test på hvad der sælger på din side og give nogle til til annoncørerne!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)