Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tænker højt. - smid din mening

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en lille side-ting går jeg og kigger på yahoo aktier og alle de værktøjer som bygger oven på data herfra.
Der er et par gode imellem, men makedet for aktier vælter i disse år ind i private hjem via hjemmecomputern - de har vel råd til at tabe en shat penge?

Tanken/ideen går på at bygge noget der ser fancy ud, ligge det ud til fri* afbenyttelse. *Fri = det jeg nu kan få forhandlet en pris på plads ved hos en stock-trader - har set ned til 3$, men skal bruge et online API som helst snakker C#.

Jeg håber i kan forestille jer hjemmesiden ud fra en liste af funktioner:

• Råd om køb og salg med en kommentar om hvorfor
    • Kommentare vil nok blive forholdvis standard, da regler ikke kan opstilles.
    • AI - så vidt muligt til rådgivningen... Der er en masse kode på nettet som analyserer og det er ganske free :)
    • AI 2 - AI er AI, men aktie kurser er ikke en eksakt videnskab, så AI er måske bare bedre som noget ganske simpelt - køb når aktien stiger og sælg når den falder => at det aldrig vil blive 100% gevindst og der vil sansynligvis blive sagt køb for "tidligt".
  • Auto-trade
    • Auto-Sell - brugeren opsætter selv regler
    • Auto-Buy - brugeren opsætter selv regler
  • Warnings
    • Email, sms, mms, osv.
  • Daglige status rapporter
    • din fortjeneste/tab i dag, denne uge, osv.
  • MASSERE AF GRAFER i et fancy layout
    • Det er her jeg vil satse hovedvægten - alle de andre funktionaliteter er bare nogen der skal være der - og sikkert en masse jeg ikke har med.
  • Egentlig havde jeg også overvejet at kæde nyheder sammen med køb eller sælg.
    • Min AI vil aldrig kunne annalyserer regnskaber til bunds eller påvirkninger af nyheder. MEN, man kan "opdage" at et firmanavn optræder i nyhederne, og jeg kan herefter analyserer om aktien reagerer potitivt eller negativt. - og herefter se at få købt eller solgt i en fart.

Til at forrente dette vil jeg bøje hovedet og stå med hatten i hånden - Donationer via paypal.

Ideer/udvikling af ideen er altid velkommen sammen med kritik og kommentare :)

Dennis

Fra København V
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:07

Jeg synes det er en overordentlig god ide at tage et kig på det marked. Jeg synes der er for få features på de nuværende aktie-sites, og hvis du åbnede op med API'er osv. så man kunne lave egne plugins (særligt forskellige warnings...100 % brugertilpasset osv.), så ville det potentielt kunne blive en stor succes.

Men antallet af udviklingstimer der skal lægges i det initielt virker for mig som lidt af en barriere?

Mvh.

Andreas Sachse

Andreas Sachse, MAIK (upcoming livstils-produktbrand i Danmark og udlandet)
www.bymaik.com

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:12

Du skal tjekke reglerne omkring "Råd om køb og salg" meget nøje, så du ik pludselig hænger på ansvaret for folks fejlinvesteringer!!!

Det kan blive en dyr omgang...

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 16:20

Hej

Lyder spændende - men hvordan vil du tjene dine penge ? Reklamer, kickback eller ?

Mvh.

Jacob Koch

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:41

Nu er det ikke så'n lige at lave økonomisk software. Så snart man arbejder med mange grunker og nær realtids programmer, så er det ikke længere nok at være "hygge programmør" Smile

Jeg har arbejdet som konsulent for en større dansk bank selv set hvor meget de havde investeret i deres trading platform, og det er ikke småpenge. Hvis man skulle bruge dit system til at foretage egentlige handler, så ville det også kræve at brugeren har tillid til dit site... Dette kunne være svært hvis du skulle kæmpe imod banker (selvom deres troværdighed ikke er den bedste i denne tid).

Et alternativ kunne være at bygge "uden om" den egentlige handel og tilbyde mange af de ting som du selv nævner, så som grafer, warnings, råd, analyser osv.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 18:40

Jeg kan se at det er en  varm kartoffel, og det er heller ikke helt hygge programmering jeg leder efter, så den coktail er jeg ikke bange for.

Til gængæld, troværdighed samt lov og ret på området er sværre for mig at håndterer.

På baggrund af jeres indlæg har jeg valgt at lave projektet om. Jeg stadig tegne fancy grafer, men jeg vil nok holde mig fra AI og general køb/sælg tips til kunderne. I stedet vil jeg forsøge at sende så meget information som muligt på kunde-udvalgte aktier som muligt, så kunden selv får mulighed for at reagerer på insput.

noget i retning af  "et website nævner din aktie eg. Vestas" - systemet sender en mail med link til nyheden, og så er det op til kunden at vurderer om nyheden er "god nok" til at aktien stiger eller om den "ikke er god nok" så aktien evt. skulle falde.

Jeg har på fornemmelsen at denne ide kunne udvides temmelig meget.

Er det en bedre ide, eller hvad syntes i?

Dennis

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:45

Dennis Jensen:

Jeg kan se at det er en  varm kartoffel, og det er heller ikke helt hygge programmering jeg leder efter, så den coktail er jeg ikke bange for.

Til gængæld, troværdighed samt lov og ret på området er sværre for mig at håndterer.

På baggrund af jeres indlæg har jeg valgt at lave projektet om. Jeg stadig tegne fancy grafer, men jeg vil nok holde mig fra AI og general køb/sælg tips til kunderne. I stedet vil jeg forsøge at sende så meget information som muligt på kunde-udvalgte aktier som muligt, så kunden selv får mulighed for at reagerer på insput.

noget i retning af  "et website nævner din aktie eg. Vestas" - systemet sender en mail med link til nyheden, og så er det op til kunden at vurderer om nyheden er "god nok" til at aktien stiger eller om den "ikke er god nok" så aktien evt. skulle falde.

Jeg har på fornemmelsen at denne ide kunne udvides temmelig meget.

Er det en bedre ide, eller hvad syntes i?

Dennis

Jeg synes du har fat i noget med det nye koncept. Altså vejlede kunden med alt den info, vedommende har brug for, og så lad kunden selv vurderer om det er en god deal.

Et rigtig godt tip kunne være at henvise med links til finanshusenes anbefalinger. Så er det ik dig der f.eks anbefaler og købe Vestas, men derimod f.eks Danske Invest, Goldman Sarches osv... På den måde omgår du alle problematiske love og bruger blot disse finanshuse som referencer, når du mener de har ret, eller der er noget om deres anbefalinger.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:58

Det findes da ude på nettet. Se evt. NordNet.dk. Her får man alle de infromationer man kunne ønske sig! "næsten" Smile Jeg bruger dem selv og kan kun anbefales!

Auto køb og salg kan man også sæt op i form af limited ordre.

Så jeg kan ikke se hvor behovet for dette site er?

Men held og lykke med det ! Smile

Mine informationer kommer gennem et stort netværk. Bla. fra Vestas! Herved har jeg informationerne før de kommer i medierne. Du kan ikke rigtig bruge dem til noget når de er kommet ud. Ikke i så høj grad Smile

Ps. Tjente godt på VESTAS i dag Big Smile

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 19:11

Jeg er kun glad for at nogen tjener på aktierne, så er mine penge da ikke gået op i den blå luft :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:15

Remydk:

Det findes da ude på nettet. Se evt. NordNet.dk. Her får man alle de infromationer man kunne ønske sig! "næsten" Smile Jeg bruger dem selv og kan kun anbefales!

Auto køb og salg kan man også sæt op i form af limited ordre.

Så jeg kan ikke se hvor behovet for dette site er?

Men held og lykke med det ! Smile

Mine informationer kommer gennem et stort netværk. Bla. fra Vestas! Herved har jeg informationerne før de kommer i medierne. Du kan ikke rigtig bruge dem til noget når de er kommet ud. Ikke i så høj grad Smile

Ps. Tjente godt på VESTAS i dag Big Smile

Fordi noget findes, så kan man da sagtens lave et alternativ... Med den indstilling, så ville der jo aldrig blive skabt noget, for indenfor de fleste genre findes der jo allerede nogle firmaer...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)