Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefaling af SMS gateway

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Amino

Jeg er for tiden på udkig efter en SMS gateway, og prøver at finde ud af hvor jeg finder det der opfylder mine behov bedst.

Gatewayen skal:

  • være yderst stabil og med hurtig ”respons tid”(der findes nok et mere korrekt teknisk term).
  • være skalérbar da den kan komme til sende og modtage mange enheder dagligt.
  • have sit eget 8 cifret nummer, ingen keywords
  • understøtte at sende og modtage SMS i Danmark, Norge og Sverige.

Jeg har indtrykket af at Unwire er noget af det bedre og dyrere i Danmark, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Hvis billigere løsninger er lige så gode er det selvfølgelig kun positivt. Er der nogen der kan pejle mig i den rigtige retning? Det ville jeg være yderst taknemmelig for.

De venligste hilsner

Ulrik Groth-Andersen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt kan du slet ikke få 8-cifrede numre hos unwire, og hvis du vil have dit egen 4-cifrede skal du budgettere med omkring 500.000 DKK / årligt til commitment aftaler med de forskellige teleselskaber.

Men ja, unwire er nok nogen af de dygtigste i dk.

Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel. Tak for svaret. Hvis det er tilfældet med unwire er jeg bange for de ikke er relevante for os. Og eget 4-cifret nummer er heller ikke det vi leder efter, i hvert fald ikke i denne omgang..

Jeg er stadig meget interesseret i andre forslag hvis der er nogen der har et overblik over udbyderene :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må undskylde hvis jeg virker mistænksom. Men hvilket formål kan en sms gateway med eget 8 cifret nr have ??? altså ud over at nare kunden til at tro det er en rigtig mobil de sender sms til. 

Jeg kan umiddelbart ikke se nogen anden grund da 4 cifre ellers ville være fint ! Du må dog undskylde hvis jeg tager fejl, uanset hvad må du da gerne forklare en eventuel fordel.

Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op, det tog en lidt anden drejning end forventet :)

Det er mit indtryk at et 8-cifret eget nummer gennem en hosted GSM løsning (igen, jeg er ikke ekspert, det er bare lige hvad jeg har kunnet læse mig til), er den eneste vej uden om at man skal have en eller anden service som kræver at man bruger keywords på et 4-cifret nummer. Personligt tror jeg også et 8-cifret nummer vil være mere passende til den service som det er tiltænkt, da jeg har en formodning om at brugeren tror at 4-cifret numre som regel er forbundet med en form for taksering, hvilket denne service ikke er.

Jeg prøver ikke at nare nogen, jeg prøver blot at finde en god udbyder..


PS. og den halve million om året som Mikkel nævnte kunne jeg også godt være foruden hvis det betyder 8 cifre istedet for 4 ;-)

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik

Mine erfaringer siger at de fleste udbydere er forholdsvis stabile og hurtige. Men i sidste ende er de alle afhængige af de få operatør net der er.

Såvidt jeg ved, så udbyder Unwire "kun" 4 cifret gateway. Men jeg er ikke 100% sikker.

 

Vi tilbyder både 8 og 4 cifret løsninger og kombinationer af disse. Du er velkommen til at sende mig en mail på romme@sitevision.dk

Hilsen

Allan Romme

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik.

Prøv at send mig en mail på morten@e-c-s.dk med dine specifikationer, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre for dig.

Mvh

Morten

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vi kan både hoste et 8-cifret telefonnummer for dig og give dig adgang til et 4-cifret med et keyword ... min mail er stadig den samme, mmc@mc-solutions.dk :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Groth-Andersen:

Hold da op, det tog en lidt anden drejning end forventet :)

 

 

Hehe, jeg undskylder også i mit indlæg på forhånd

 

Det var bare den umiddelbart den eneste grund jeg kunne se, og er da glad for du kunne give et mere logisk svar hehe. Er enig i at hvis det er tale om en gratis service, så vil det nok være en fordel med 8 cifre som du siger, netop da de fire er forbundet med betaling.

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Senna:

Du må undskylde hvis jeg virker mistænksom. Men hvilket formål kan en sms gateway med eget 8 cifret nr have ??? altså ud over at nare kunden til at tro det er en rigtig mobil de sender sms til. 

Jeg kan umiddelbart ikke se nogen anden grund da 4 cifre ellers ville være fint ! Du må dog undskylde hvis jeg tager fejl, uanset hvad må du da gerne forklare en eventuel fordel.

Det er sådan set meget normalt at firmaer ønsker at udsende og modtage fra deres eget 8 cifret nummer. Netop fordi at mange flok har den holdning (fordom) af 4 cifret nummer er lig med overtaksering.

Hilsen

Allan Romme

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)