Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg forlange for en reklame?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet kontaktet af flere tyske firmaer som gerne vil have en reklame paa mine side, i dag har et stort udlejningsbureau henvendt sig og de vil gerne have et tilbud, med forslag til forskellige positioner som jeg vil saelge

Er der nogen som kan guide mig lidt paa vej?

Hvad kan jeg forlange, hvor skal jeg forslaa at de kan faa reklamen?

min side er www.alleskroatien.com

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Hørsholm
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 10:34

Hvilke bannerpositioner forslår de, og hvor meget trafik er der på din side (eller de positioner, hvor banneret skulle ligge) ?

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 10:37

De har ikke forslaet nogle positioner, de har spurgt hvilke jeg kan tilbyde

Jeg har ca 250 besoegende om dagen, tendens staerkt stigende

Mvh

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 10:37

Du kan måske bruge følgende input:

1) Skal de betale for antal visninger eller pr. klik?

2) Hvor stort antal reklamepladser ønsker jeg (uden at det hele bliver plastret til og derfor uinteressant for de stakkels brugere :-)

3) Hvis du vælger klik som betaling:
- Til sammenligning betaler man typisk på f.eks. Partner Ads fra 20 øre til 1 kr. pr. klik
- I AdWords måske fra 0,50 og op til mange kroner

Og så tillykke med at de selv henvender sig, det er da stærkt! Big Smile

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 10:46

Mit maal er ikke umiddelbart at saelge reklamer paa siden, saa det skal vaere saa simpelt som muligt, ellers gider jeg ikke rode med det. Jeg saa en anden blog som solgte reklamer paa hoejere side, de to 40 Euro per maaned ved minimun 6 maaneder. er det helt hen i skoven?

De reklamer som f.eks http://yoast.com/ har paa hans side, finder jeg ganske ok, saa jeg havde taenkt mig noget i den retning

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 10:50

Hamburg1991:

Mit maal er ikke umiddelbart at saelge reklamer paa siden, saa det skal vaere saa simpelt som muligt, ellers gider jeg ikke rode med det. Jeg saa en anden blog som solgte reklamer paa hoejere side, de to 40 Euro per maaned ved minimun 6 maaneder. er det helt hen i skoven?

Nej, omkring 300kr om måneden lyder da meget billigt, specielt for et større selskab som vil have reklameplads..
Hvis du får flere besøgende skulle du måske overveje blot at have én eller to små reklamepladser i str. 350x350 eller lign.. så kan du tage pr. 50.000 eller 100.000 visninger.. Det er ret udbredt, tror jeg plajer at give knap 2.500kr på 100.000 visninger de steder jeg har brugt.

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 10:56

Hvordan kan jeg tracke antal visninger?

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hamburg1991, jeg ville foreslå dig at fastlægge en pris pr. 1000 visninger eks. 160 kr. for 1000 visninger

Fordi så tjener du mere og dine kunder bliver helt sikkert også glade for en Fast pris pr. 1000 visninger

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:17

Hamburg1991:

Hvordan kan jeg tracke antal visninger?

Google analytics kan måske.. Ellers må der være nogle Aminoer som kander et program til bannerstyring.

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 11:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hamburg,

Først vil jeg da sige at det er en rigtig flot side. Rigtig synd at du ikke har flere besøgende om dagen. Det skal du da også have gjort noget ved! Wink

Hamburg1991:

Jeg har selv været i samme båd. Jeg kørte mit site som non-profit og brugte ikke meget tid på det. Så det med at skulle stå for opkrævninger og regnskab og alt den slags var ikke lige mig. Så skal det være så simpelt som muligt, så kan jeg kun anbefale dig een af to løsninger (som jeg selv har anvendt tidligere):

1) Enten at du går ind på AdSense og laver en konto her. Så bliver betalingen automatisk sat ind på din konto og du skal ikke rigtig spekulere mere over det. Det tyske firma fortæller du hvordan de kan gå ind på AdWords og vælge dine annoncer specifict. Og derudover vil Google sørger for at pladsen bliver brugt af andre annoncøre, når din anden kunde ikke har flere visninger tilbage. Den eneste og største ulempe er at Google tager sig ret godt betalt for denne service. Jeg har hørt at det er helt op imod 50% af nogle annoncer.

2) Du kan også vælge den model jeg selv brugte i de første mange år på mit website. En "sponsor" model. Her vil der ikke være afregning pr. visning/klik, men istedet får firmaet (firmaerne) en status som sponsorer for dit website. Til gengæld får de deres logo/annonce placeret på din forside (og måske andre sider). Hvis de vil være intereseret i det, så kan du også godt forlange et beløb der er noget over det du kan forvente via Google eller lignende PPC netværk. Personligt gjorde jeg istarten det at hvis jeg havde 1 platinum eller 2 guld sponsorer (det var min opdeling - platinum gav større annonce), så dækkede deres betaling mine omkostninger til at køre websitet.

Jeg håber du kan bruge dette råd. Held og lykke med det. Og god ferie i Kroatien (har da næsten selv fået lyst til at tage derned efter at have set dit site).

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)