Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af mindre online virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle jer derude!

Jeg er ved at være færdig uddannet i faget pædagogisk psykologi. Dog er det ikke til at sige om der venter arbejde når jeg er færdig. Nå, men nok om det. Jeg har fået denne idé om at åbne et online salg med vente- og børnetøj. Jeg har altid drømt om at starte noget op selv, men som I kan regne ud, er det jo ikke den helt rigtige uddannelse jeg har valgt for at blive klogere på ovennævte område. Derfor spørger jeg jer, om der er nogen der kan hjælpe mig med, hvrodan man finder gode udenlandske tøjproducenter. Skal man selv rejse rundt, eller er det muligt at finde noget over nettet. Jeg er helt spæd i branchen og er stadig på idé basis, men sådan som jeg ser det, er det først og fremmest vigtigt at have en god tøjproducent, der sælger kvalitetsvarer og som er fremstillet på en etisk korrekt måde. Hvis der skulle være en der havde en idé til hvor jeg kan starte med at finde det jeg søger efter, så skriv endelig.

På forhånd mange tak,

Mvh Michelle 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 09:43
Hej Michelle

Jeg vil gerne hjælpe dig, hvor jeg kan. Jeg har en webbutik til småbørnsfamilier med fokus på for tidligt fødte børn. Da vi startede op, gik vi rundt i en masse butikke og så på hvilke varer vi godt kunne tænke os at forhandle. Vi besøgte også et utal af både dansk og udenlandske webshops for at blive inspireret. Mange af vores forhandlere har vi ringet til, men med hensyn til tøjet, så var vi så heldige, at det var modemesse i Bella Centeret lige omkring vores opstart. Der fik vi kontakt til de fleste af vores forhandlere. Modemessen har lige været afholdt i denne weekend, og den kommer igen til februar. På deres hjemmeside: www.ciff.dk er der et katalog over alle udstillerne (både danske og undelandske) med en beskrivelse og link til hjemmeside. På den måde kan man få et godt overblik over forhandlerne. Jeg ville nok ikke begynde at kontakte nogen lige nu, de fleste skal lige hjem, og har sikkert meget at lave de næste uger.

Samtidig vil jeg sige, at det som webbutik ikke er let at finde leverandører (specielt danske). Nogle vil slet ikke sælge til webbutikker, og andre vil ikke tage flere ind. Der er rigtig mange webbutikker med børnetøj, og da mange har måtte lukke igen, så har flere forhandlere dårlige erfaringer, der gør, at de er afvisende overfor webbutikker. Jeg siger ikke, at det er umuligt, men det kan være godt at være forberedt på et nej.

Noget af det tøj vi har er fra udlandet, og det køber vi gennem danske agenter, andet køber vi direkte ved producenten. Her er alle aftaler blevet lavet via mail.

Det er en god ide at have et godt koncept, og være forberedt til fingerspidserne når man skal kontakte forhandlerne.

Det var lidt input til at starte med, spørg endelig løs, jeg hjælper gerne.

Hilsen 

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 11:40
Hej Michelle,

Det er et fint svar du har fået af Lene, - og jeg er helt enig med hende i, at det er et hårdt prøvet område, du overvejer at starte op i. Alene på Amino har der været talrige indlæg omkring opstart af webshop med børnetøj. En af grundene til, at jeg ikke selv køber børnetøj (er far til 4) på nettet, er at tøjet ofte koster det samme som jeg kan købe det til i de fysiske butikker. Du kunne derfor overveje selv at importere tøjet fra udlandet, så dine priser bliver lave, eller også kan du forsøge at opstøve et nicheprodukt, som du alene er på markedet med. Som et eksempel herpå læste jeg på Jyllands Postens hjemmeside, at ældre damer i en polsk landsby hæklede "småfrækt" undertøj, og at undertøjet gik som varmt brød, - og det endda til høje priser...

Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:00
Hey Michelle.

Det er en herlig følelse at starte sit eget.

Men som du nok har kunne regne ud, er det et meget overbygget marked.

Men jeg syntes da at du skulle prøve.

Det jeg gjorde, da jeg startede. ( Godt nok ikke lige den branche)

Gjorde jeg det, at jeg fandt et mærke, som jeg gerne ville forhandle.

Fandt hoved firmaet (Som i dette tilfælde ligger i tyskland), Så kontaktede jeg dem.

De henviste mig så til den danske importør, og så gik det bare derudaf.

Jeg ved ikke hvordan det er i lige den branche, men jeg var så heldig at de impoterede alt hvad jeg skulle bruge.

Et andet lille råd til vejen.

Forvent ikke det store i starten (Og med det mener jeg flere måneder).

Det er svært at komme ind som ny på nettet.

Det starter meget småt, men hvis du holder fast, skal det nok give noget afkast på længere sigt.

Det kan bare godt taget nogle år.

Men et stort held og lykke herfra.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)