Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS vs. programmør

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Hedensted
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal igang med at lave et nyt site for en bekendt.
Indtil nu har jeg selv stået for både design og programmering når jeg skulle lave hjemmesider.
Men det er ærlig talt kun layout/Design delen som interessere mig og jeg er derfor ved at indse at jeg nok skal have noget hjælp til programmeringsdelen fremover.

Men her kommer så mine spørgsmål:

Enten skal jeg jo have fat i en ekstern programmør, som udfra mit design i Photoshop kan lave det tekniske ellers skal jeg bruge et CMS-system. Men hvilket CMS-system er så det bedste. Der er jo både Joomla, Typo3, Wordpress. Hvilket CMS-system vil i anbefale. Det må gerne være et meget flexibelt system, hvor man som designer får bedst mulig frihed til sine kreative udfoldelser. Det som jeg har imod CMS er nemlig den fastlåsthed der er i forhold til at kunne lave det design som man ønsker.

Så jeg vil blive glad for noget hjælp :-)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Det her spørgsmål kommer ret tit op Smile

Generelt kan alle systemerne du nævner lave et website, så det handler meget om præferencer.

Generelt er Typo3 lidt tungere at danse med end de andre. Wordpress har selvfølgelig meget fokus på blog delen. Alle tre systemer du nævner er ret fleksible med designet. Til listen skulle man måske også nævne Drupal, som tit bliver nævnt i samme åndedrag som Joomla.

Fra Ørbæk
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Jeg har selv brugt SÅÅÅÅÅ lang tid på at finde et CMS system, hvor vi kan bruge vores kreative evner uden begrænsninger, men jeg har ikke fundet løsningen endnu. I hvert fald ikke uden at der skal en programmør til hjælp.
Så hvis der er andre der har - SÅ VIL JEG OGSÅ GERNE HØRE OM DET.

Jeg har arbejdet med følgende:
Joomla
Dot Net Nuke
OS commerce
Magento
Dandomain CMS løsning
Smartweb
og så et par jeg ikke kan huske navnet på

 

Hilsen Anita

 

www.atdesign.dk 
Vi laver NÆSTEN ALT i reklame!

Fra Hedensted
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus > Drupal har jeg ikke hørt om. Det kunne også være jeg skulle prøve at kigge på det.

Anita > Det lyder ikke lovende. Jeg var ellers ved at blive så positiv mht. Joomla som jeg nu har hørt en del godt om. Så jeg er ved at læse lidt om det i øjeblikket. Men når jeg selv har gjort mig nogle erfaringer med det, så skal jeg nok fortælle hvad jeg syntes :-) 

Fra Ørbæk
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer.

 

Hilsen Anita

www.atdesign.dk 
Vi laver NÆSTEN ALT i reklame!

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torben

Hvis det kun er design delen der har din interesse, vil jeg høre om det kunne komme på tale at vi laver et samarbejde?

Jeg vil tilbyde at sætte dit design op i Joomla, og ellers hjælpe med andre tekniske opgaver.

Jeg har endnu ikke oplevet nogen design-begrænsninger i Joomla.

Mvh
Brian Jørgensen
ComputerLab.dk

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Hedensted
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian > Jeg har sendt en PB til dig :-)

Tilmeldt 4. Apr 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag evt. et kig på Umbraco som er open source. Det er baseret på .NET og udviklet af Niels Hartvig.

Det er super fleksibelt og sætter ingen begrænsninger for de kreative udfoldelser og det kan køre på flere forskellige typer af databaser.

http://www.umbraco.org

Fra Hedensted
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan > Jeg kigger på det. Jeg tror dog jeg holder mig til enten Joomla eller Typo3.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er absolut ikke nogen begrænsninger designmæssigt i Joomla.

Hvis det kan tegnes kan det laves.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)