Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan nogen hjælpe?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg ville høre om der er nogen som ved om det er lovligt at lave et  online skrabelod system, hvor folk kan købe et skrabelod og vinde præmier? eller går det indunder dansk monopol? eller må man lave et system hvor folk kan trække et nummer, og se om der er gevindst på det?

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07

Hej Loaded82

Jeg har tidligere set hjemmesider have online skrabelodder. Jeg mener nok at det er på www.komogvind.dk at det har været, men jeg ved ikke om det endnu eksisterer.

Derfor vil jeg da ikke mene at det er mod den danske lovgivning.

Mvh Tim Bøgh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:12

loaded82:

Hej Alle

Jeg ville høre om der er nogen som ved om det er lovligt at lave et  online skrabelod system, hvor folk kan købe et skrabelod og vinde præmier? eller går det indunder dansk monopol? eller må man lave et system hvor folk kan trække et nummer, og se om der er gevindst på det?

På forhånd tak.

Du må ik sælge skrabelodder med mindre du er en forening. Det andet strider imod den danske lovgivning om penge-spil.

Du må dog gerne tilbyde folk et gratis skrabelod og at de så deltager i en konkurrence eller vinder de præmier, som de heldige, skraber sig frem til. Men betaling må på ingen måde indgå i sådanne aktiviteter!!!

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 20:42

Hej igen

Tak for svaret!

Jamen hvis man opretter en forening som du skriver må man så tage i mod penge?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:48

loaded82:

Hej igen

Tak for svaret!

Jamen hvis man opretter en forening som du skriver må man så tage i mod penge?

Ja hvis salget af de omtalte skrabelodder er godkendt... Du kan ik bare oprette en forening og så lave skrabelodder, det skal alt sammen godkendes og tjekkes af revisorer mm...

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:20

Hej loaded

Jeg fandt det her på politiets hjemmeside, jeg er ikke klar over om der kræves andre ting ifm med skrabespil, men i bund og grund må det vel betragtes som en form for lotteri.

http://www.politi.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=0&page_id=128&query=lotteri&hiword=LOTTERIERNE%20LOTTERIET%20lotteri%20http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/lotteri/

Der er dog et problem:

Politiet giver kun bortlodningstilladelse til fordel for velgørenhed eller andre almennyttige formål.

Så du skal måske til at se på hvad firmaer som ladbrooks osv har gjort af tiltag for at få tilladelse til at udbyde spil.

Venlig hilsen

Admiralen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:28

Jeg tror at man skal ud i en længere research hvis man vil noget i denne retning. Er der ikke noget med at dem der ellers udbyder spil mm. i DK, altså udover danske spil, har forretningssted på nogen sydhavsøer, og i Dubai osv?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:31

Christian Høj:

Jeg tror at man skal ud i en længere research hvis man vil noget i denne retning. Er der ikke noget med at dem der ellers udbyder spil mm. i DK, altså udover danske spil, har forretningssted på nogen sydhavsøer, og i Dubai osv?

Nej det er der ingen af de seriøse online betting steder der har. For så er alle dem der vinder nemlig, skattepligtige i det land de bor, da der ingen gevinst skat betales.

Alle online firmaer har enten adresse i England/UK eller Malta. Evt tjek dem og du vil se dette er sandt. Og har et betting firma ik et tilhørsforhold nogen steder i Europa, frarådes alt spil på dette site.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)