Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barn/ung i et Aps?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Kan en person under 18 år være en del af et Aps?

Mvh Miriam

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 19:50

Du behøver ikke være 18 år for at købe/eje aktier, anparter e.lign.

Men du skal være fyldt 18 år for at deltage i ledelsen - direktør eller bestyrelsesmedlem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:54

Espresso:

Du behøver ikke være 18 år for at købe/eje aktier, anparter e.lign.

Det skal man så godt nok. Men man kan hvis ens forældre godkender og hæfter for aktiviteterne, oftes få lov til at handle når man er under. Men det kræver accept fra forældrene, hvor de er indforstået med en masse punkter.

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:00

Fashion-Seller:

Det skal man så godt nok. Men man kan hvis ens forældre godkender og hæfter for aktiviteterne, oftes få lov til at handle når man er under. Men det kræver accept fra forældrene, hvor de er indforstået med en masse punkter.

Jeg har en søn under 18 år, der har handlet en del aktier gennem Danske Bank. Jeg har aldrig skrevet under på noget!

Iøvrigt kan jeg ikke se, hvad man skulle kunne hæfte for. Hvis en aktie er købt for egne midler (og mindreårige kan jo ikke låne), så skulle der ikke være noget at hæfte for. Aktierne kan jo - trods finanskrise og alt det andet - aldrig falde til under 0.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:49

Tak for svarene begge to.

Jeg tænkte på, som medstifter af et Aps.... men så er man jo automatisk bestyrelsesmedlem ikke?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54

Miriam Frank:

Tak for svarene begge to.

Jeg tænkte på, som medstifter af et Aps.... men så er man jo automatisk bestyrelsesmedlem ikke?

Nej. Det bliver man ikke automatisk.

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:55

Nej det er man ikke!

Bestyrelsesmedlemmerne vælges på generalforsamlingen - hvis man altså beslutter, at anpartsselskabet skal have en bestyrelse. ApS'er kræver kun en direktør.

Ledelse og anpartshavere er uafhængige af hinanden - selvom der ofte er sammenfald i mindre familiedrevede selskaber.

Vores søn (under 18) har et holdingselskab, hvor jeg er direktør. Dette holdingselskab ejer 10% af vores selskab. Ingen problemer i det.

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:57

PS. Hvis du er ude i nogenlunde samme situation, så vil jeg anbefale en advokat. Vi har sikret os, så han ikke kan sælge sin ejerandel + meget meget mere...som ligger længere ude i fremtiden. F.eks. skilsmisse osv.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:03

Espresso:

Jeg har en søn under 18 år, der har handlet en del aktier gennem Danske Bank. Jeg har aldrig skrevet under på noget!

Iøvrigt kan jeg ikke se, hvad man skulle kunne hæfte for. Hvis en aktie er købt for egne midler (og mindreårige kan jo ikke låne), så skulle der ikke være noget at hæfte for. Aktierne kan jo - trods finanskrise og alt det andet - aldrig falde til under 0.

Helt enig i at der ingen hæftelse er som sådan... Men de papire underskrev mine forældre bare dengang jeg var under 18 år... Reglerne har ændret sig eller os var det fordi det hed BG Bank dengang.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:35

Hej Espresso.

Supergodt. Jeg takker mange gange for det uddybende svar. Det var en stor hjælp Smile

Jeg må vist også ind og læse lidt om holdingselskaber , synes tit de ses i forbindelse med et Aps.

Mange hilsner Miriam

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)