Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må telia det?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja... som overskriften ikke fortæller, så vil jeg gerne høre jeres mening om punkt 5 i deres standard betingelser som findes her: http://static.telia.dk/Standardbetingelser_11_2008.pdf

Jeg har netop skiftet til Telia flex hvor jeg i samme omgang ønsker portering af mit nummer fra TDC - fint nok, ingen problemer - jeg får det nye telia SIM kort og velkomstbrev dagen efter jeg sender fuldmagten - imponeret over hastigheden de leverer på, men tager med vilje ikke SIM kortet i brug da jeg jo først kan bruge det reelt når mit nummer er porteret, hvilket jo også er hvad jeg har bedt om. Men telia takserer altså ifølge deres betingelser, som jeg først har fået læst nu, allerede fra den dag du modtager dit SIM kort - altså ender jeg i mit tilfælde med at betale for over en måned som jeg reelt ikke får noget for.

Det vil være rimeligt at taksere fra den dag man tager simkortet i brug, og jeg bliver sgu lidt harm om den model Telia bruger, og er derfor nødt til at spørge til lovligheden af den. Er der, eller burde der ikke være en lov i forbrugerbeskyttelsesloven om det???

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:43

Hej Daniel,

Jeg formoder, at du havde fået udleveret betingelserne til gennemlæsning eller fik denne mulighed online, inden du undertegnede eller godkendte dit køb?

Bortset fra det, så er jeg enig med dig i, at det er en dårlig skik at opkræve folk for noget, som de ikke får noget for. Det er dog desværre ret udbredt i denne verden.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 21:45

Har du haft mulighed for at fravælge det?

men jo det lyder godt nok som noget svineri....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Fra  DForm Skrevet kl. 21:58

Ja, jeg fik betingelserne tilsendt på mail sammen med fulmagt til nummerporteringen, men hvor mange læser den? 6 tætskrevne sider og det er vel og mærke efter at jeg har købt abonnementet - det er ikke noget jeg vil græde snot over med mindre de overtræder forbrugerbeskyttelsesloven - så vil jeg have lov at råbe dem højt i øret :D

Og nej - jeg blev ikke givet mulighed for at fravælge det da jeg oprettede telia flex, ligesom deres betingelser heller ikke direkte er tilgængelige fra deres undersider om abonnementet - du skal først ind i shoppen, klikke i et gråt toplink hvor der står forretningsbetingelser, og så vælge Salgs-, leverings- og abonnementsbetingelser - dermed synes jeg ikke det er let tilgængeligt.

At jeg får betingelserne præsenteret pænt og let tilgængeligt i en mail efter køb gør det ikke "retfærdigt" i mine øjne. De gør hvad de kan for at skjule dem før jeg køber. Jeg har så ganske vist muligheden for at gøre brug af mine 14 dages fortrydelsesret, men det er jo ikke min hensigt når jeg gerne vil have telia flex. Som sagt vil jeg ikke græse snot over det, men synes det er lige lovlig "grådigt" af dem med den taktik...

tsk tsk telia...

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Fra  DForm Skrevet kl. 22:05

Ok, ret skal være ret - i sidste step i købet af telia flex skal man acceptere deres betingelser via en checkbox med link til betingelserne, så de giver mig mulighed for at læse dem inden jeg køber, men noget gris at jeg ikke kan fravælge det... Hvad skal jeg med deres midlertidige og for mig ubrugelige nummer.

Kvalitets-webhosting

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 22:05

Jeg synes godt nok det lyder lidt uldent!! Hvis nu nummerporteringen trækker ud, kan du komme til at betale for et ubrugeligt abbonement i flere måneder.

Det eneste der kan retfærdiggøre det er hvis man har bedt om et midlertidigt nummer, men det havde du vist ikke.....

Så også lige at 3 havde en formulering angående bindingsperiode, der var noget i stil med 6 måneder plus 30 dages opsigelse-

30 dage er godt nok også langttid, så skal man jo sige det op når man har haft det under 5 måneder, for at slippe ved de 6 og derefter kommer nummerportering mm. der kan trække ud...

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Fra  DForm Skrevet kl. 22:07

Nej, jeg havde ikke bedt om det, og havde ikke muligheden for at fravælge det

Kvalitets-webhosting

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:31

Jeg har indtil nu haft et "midlertidigt" nummer som jeg opkræves for hver måned, i over 4 måneder, og de har stadig IKKE opsagt det nummer hos anden udbyder der skulle rykkes over til telia, den anden udbyder er endda en af deres egne mobilselskaber, så hvor svært kan det være.

Har rykket 3 måneder for det nu, og de lover hver gang at finde ud af hvorfor og vende tilbage, det er så snart 6 uger siden de lovede at finde ud af hvorfor det ikke er blevet opsagt hos anden udbryder, men de har sjovt nok ikke meldt tilbage endnu.

Jeg orker ikke Telia mere, de scorer jo bare kassen ved at jeg nu betaler for 2 x abb. i 2 af deres slevkaber, og det ene "midlertidige" nummer har ligget over 4 måneder i skuffen, det nummer har de lukket for 1½ måned siden, pga. manglende betaling, men kræver alligevel månedlig betaling for det, da det jo er et erhversabbonnemt, og derfor ikke uopsigeligt i 12 måneder.

Eneste måde jeg kan få stoppe dette på, er at betale dem yderligere 3500,- + moms for at opsige abbonnemt uden for bindingsperioden.

Jeg kan på ingen måde anbefale nogen af komme i kløerne på telia.

Jeg tæller dagene for hvornår mine 3 telefoner kan flyttes til anden selskab, for betaler dem sku ikke10.500,- for at få rykke mine telefoner til andet selskab inden for bindingsperioden, selvom jeg så ville få en stabil udbyder igen.

Både internet og mobil er så ringe hos Telia at det ikke kan anbefales.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Skrevet kl. 23:49

vi har selv haft Telia i et par år, deres dækning og priser generelt har vi været tilfreds med... MEN kundeservice er der ikke meget af. Jeg vil efterhånden gerne betale for at have en fast kontaktperson. Hvilket ikke har været muligt.

Har dog lige sagt ja til at prøve deres internet, da de lovede højere hastighed pga. opdateret udstyr, eneste grund til at jeg turde godkende var at jeg denne gang fik en fast kontaktperson....

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:55

Hvorfor hører man aldrig noget godt om Telia?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)