Ja... som overskriften ikke fortæller, så vil jeg gerne høre jeres mening om punkt 5 i deres standard betingelser som findes her: http://static.telia.dk/Standardbetingelser_11_2008.pdf Jeg har netop skiftet til Telia flex hvor jeg i samme omgang ønsker portering af mit nummer fra TDC - fint nok, ingen problemer - jeg får det nye telia SIM kort og velkomstbrev dagen efter jeg sender fuldmagten - imponeret over hastigheden de leverer på, men tager med vilje ikke SIM kortet i brug da jeg jo først kan bruge det reelt når mit nummer er porteret, hvilket jo også er hvad jeg har bedt om. Men telia takserer altså ifølge deres betingelser, som jeg først har fået læst nu, allerede fra den dag du modtager dit SIM kort - altså ender jeg i mit tilfælde med at betale for over en måned som jeg reelt ikke får noget for. Det vil være rimeligt at taksere fra den dag man tager simkortet i brug, og jeg bliver sgu lidt harm om den model Telia bruger, og er derfor nødt til at spørge til lovligheden af den. Er der, eller burde der ikke være en lov i forbrugerbeskyttelsesloven om det??? |
Hej Daniel,
Jeg formoder, at du havde fået udleveret betingelserne til gennemlæsning eller fik denne mulighed online, inden du undertegnede eller godkendte dit køb?
Bortset fra det, så er jeg enig med dig i, at det er en dårlig skik at opkræve folk for noget, som de ikke får noget for. Det er dog desværre ret udbredt i denne verden.
Med venlig hilsen
Flemming