alle spørger nok om dette, men hvordan kommer man ud i sit eget lokale...så man kommer i gang? Jeg er ny zoneterapeut, og havde håbet at starte op hjemmefra, men det må man ikke, og der skal jo annonceres, samt lidt mere uro i opgangen..(jeg har jo allerede trænet, og ved at dette ikke er opbyggeligt) Men huslejerne skal jo betales, og der vil jo være 2..samt et dyrt depositum (jeg kan ikke låne) Et indlæg omtalte en ordning, hvor man kun betalte husleje, når man behandler klienter, det var ligeledes uden depositum, det lød jo rigtig godt, en god måde at komme i gang på. (indlægget var fra 2008) Er der nogen der kender til ovennævnte ordning, hvor man kun betaler, når man arbejder..? er dette en god ordning, har nogen erfatinger at dele ud af ? Sumo |
Hej Sumo
Jeg er selv zoneterapeut - og jeg arbejder hjemme fra. Er RAB registreret und alles, og har talt med Skat og kommunen, og har aldrig hørt, at man ikke må arbejde hjemmefra. Der kan selvfølgelig være noget med de andre beboere, eller hvis man bor til leje.
Jeg har undersøgt hvordan man typisk gør, hvis man gerne vil leje et klinik lokale ud til andre. Jeg pusler nemlig med planer om, at åbne en klinik i nærheden af mit hjem, og så lave plads til 2 eller 3 behandler lokaler, som jeg vil leje ud og selv benytte 1 af. Der er 2 modeller, som ofte benyttes. Enten betaler man en procentdel af sine indtægter til udlejer eller også betaler man en fast leje, for at kunne benytte lokalet i x antal dage.
Hvis du mangler nogen at lave kliniksamarbejde med, kunne du henvende dig til frisører / massører osv i nærheden, sætte en annonce i avisen eller en annonce i dit branceblad (fdz eller zct). Frisører lejer typis en stol ud, så der er man vant til den slags ordninger, og rigtig mange frisører har et lokale de gerne vil leje ud til behandlere.
..og så er det ellers i gang med, at få trykt nogle brochurer eller flyers, og komme ud til alle postkasserne. Jeg bruger vistaprint som leverandør. Der er formodelntlig andre, som kan gøre det lige så fint, men jeg har været godt tilfreds.
Hilsen fra Hanne