Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ikke et nyt problem ...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

alle spørger nok om dette, men hvordan kommer man ud i sit eget lokale...så man kommer i gang?

Jeg er ny zoneterapeut, og havde håbet at starte op hjemmefra, men det må man ikke, og der skal jo annonceres, samt lidt mere uro i opgangen..(jeg har jo allerede trænet, og ved at dette ikke er opbyggeligt)

Men huslejerne skal jo betales, og der vil jo være 2..samt et dyrt depositum (jeg kan ikke låne)

Et indlæg omtalte en ordning, hvor man kun betalte husleje, når man behandler klienter, det var ligeledes uden depositum, det lød jo rigtig godt, en god måde at komme i gang på. (indlægget var fra 2008)

Er der nogen der kender til ovennævnte ordning, hvor man kun betaler, når man arbejder..? er dette en god ordning, har nogen erfatinger at dele ud af ?

Sumo

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 09:19

Hej Sumo

Jeg er selv zoneterapeut - og jeg arbejder hjemme fra. Er RAB registreret und alles, og har talt med Skat og kommunen, og har aldrig hørt, at man ikke må arbejde hjemmefra. Der kan selvfølgelig være noget med de andre beboere, eller hvis man bor til leje.

Jeg har undersøgt hvordan man typisk gør, hvis man gerne vil leje et klinik lokale ud til andre. Jeg pusler nemlig med planer om, at åbne en klinik i nærheden af mit hjem, og så lave plads til 2 eller 3 behandler lokaler, som jeg vil leje ud og selv benytte 1 af. Der er 2 modeller, som ofte benyttes. Enten betaler man en procentdel af sine indtægter til udlejer eller også betaler man en fast leje, for at kunne benytte lokalet i x antal dage.

Hvis du mangler nogen at lave kliniksamarbejde med, kunne du henvende dig til frisører / massører osv i nærheden, sætte en annonce i avisen eller en annonce i dit branceblad (fdz eller zct). Frisører lejer typis en stol ud, så der er man vant til den slags ordninger, og rigtig mange frisører har et lokale de gerne vil leje ud til behandlere.

..og så er det ellers i gang med, at få trykt nogle brochurer eller flyers, og komme ud til alle postkasserne. Jeg bruger vistaprint som leverandør. Der er formodelntlig andre, som kan gøre det lige så fint, men jeg har været godt tilfreds.

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47

Hej Hanne,

tusind tak for dit svar, det vil jeg prøve. Med hensyn til depositum, vil der også være dette, hvis man benytter sig af lejen med procentdele af behandlingerne?

Hilsen Sumo

P.S. Jeg er sprit ny på amino og anonym. Jeg har dit telefon nummer og ringer evt. på et tidspunkt. (vi kender hinanden..)

Tilmeldt 13. Aug 08
Skrevet kl. 12:51

Jamen du ringer bare :-) .. så kan jeg jo gå i gang med at gætte på, hvem du er.

Der plejer ikke at være et depositum, men man laver en kontrakt hvor man aftaler hvilke ydelser der indgår i lejemålet (telefon/kontordame, håndklæder, blomster osv.) og der har man typisk en opsigelses periode.

Hilsen fra Hanne

NetMama.dk

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 14:08

Jeg må tilstå at det imponere mig at I kan få det til at løbe rundt med en klinik...  Jeg har intet imod zoneterapi overhovedet. Jeg er blot imponeret - eftersom min kone for nogle år siden ville starte op derhjemme...  som opstart hjælp jeg hende med budgettet - først og fremmest... og det kunne slet ikke hænge sammen.  Det tager  (som alt andet) iværksætter lang tid at sætte en kundekreds op..

Vi lavede budgettet således :

Månedsløn. kr. 20.000,-  Annonce/markedesføring kr. 4.000,-  tlf. 1000,- materiale/inventar 2000,-   I alt . 27.000-  

27.000 :  20 dage pr. mdr. =   1.350,-   pr. dag i omsætning. dvs. minimum 4 klienter om dagen....  selvfølgelig er der noget der hedder skat, men fakta er at der skal omsættes for nævnte tal for at kunne betale regninger...  Det er jo mere interessen end indtjening der giver baggrunden hertil.   Den med telefon hoppede hun fra, for potentielle klienter skal have service fra starten og ikke ligge besked på en tlf. svarer..

Alt er supergodt omkring de alternative behandlingsformer... Men der skal ulykkeligvis ikke meget til før det ikke kan svare sig...                Jeg beder jer ikke om, at I fremlægger nogle tal - men kors hvor jeg undrer mig..

Michael

Tilmeldt 13. Aug 08
Skrevet kl. 16:30

Hej Michael

Selvfølgelig skal man bruge noget tid på, at få et op at køre, men det kan godt hænge sammen. Man skal bare ikke regne med, at man kan gå hjemme hele dagen og vente på klienter fra dag 1.

Jeg har f.eks. min netbutik ved siden af, og får det til at hænge sammen på den måde. Andre har et fast job på 20 timer eller vikarjobs ved siden af og andre igen er fast hos en virksomhed 1 eller flere dage om ugen.

4000 til markedsføring er også helt skævt, efter min mening. Jeg bruger vel nærmere 500 om måneden på markedsføring, telefonregning, medlemsskaber osv.. Materialer og inventar er ikke en fast månedlig udgift på 2000 kr. En briks koster cirka 3000 og derudover har du udgifter til creme, hpndklæder og tæpper - men det er ikke faste udgifter - igen, for mig er det cirka 150 kr. om måneden.

Det her kræver ikke bare en uddannelse til zoneterapeut. Man skal have noget mere uddannelse med sig, og man skal selv kunne klare regnskab, markedsføring og meget gerne en hjemmeside.

og ja, der er mange, som ikke får det op at køre, men dem som gør, kan faktisk tjene en ret god løn på det ;-)

NetMama.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)