Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til samarbejdspartnere i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ny her på Amino. jeg er igang med at udvikle et nyt produkt, som skal sælges i butikker som Bahne Imerco og Inspiration i hele Eu og Usa, jeg søger distributører som kan sælge produktet ud i hele verden til disse butikker/forretninger. Jeg skal fremlægge forretningsplan for investorer og her ville det være en fordel hvis jeg kan fremlægge navne på agenter/distributører.

Mvh Thomas

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej tnc,

Hvem forsøger du at narre?

Du fortæller intet som helst om dit produkt, men vil gerne have nogen til at markedsføre det for dig? Du har end ikke udviklet det endnu og derfor kan du ikke berette noget som helst om det endelige produkts egenskaber, fordele og kundens udbytte ved at købe dit produkt.

Det kan da godt være at du kan finde distributører eller agenter allerede på dit udsagn om "jeg er ved at udvikle et produkt", men du er 100 gange bedre stillet, når du har et produkt, som er afprøvet og virker fremfor et tankespind, som ikke giver kroner i kassen.

Mit råd til dig er, giv nogle flere oplysninger om produktet, få nogle early-stage investorer ind hvis du mangler kapital og endelig få produktet ud i markedet.

Din tilgang til markedet og investorerne lige nu er ren bullshit og det får du ikke succes med. Vis hvad du kan og vis AT du kan - så skal du nok få investorkapital. Desværre har jeg en ide om, at du tror at investorer er nemme at narre. De kan dog ikke bruge dine ord om, at du har agenter og distributører i alverdens markeder til en rygende fis.

Du skal derimod være ekstremt omhyggelig med, hvem du giver distributør/agentrettigheder, ellers skyder du dig selv voldsomt i foden og får aldrig solgt noget som helst. Er du helt uerfaren med den slags, så find en partner, der kan hjælpe dig inden du ødelægger det hele for dig selv.

Dette er velmente råd. Jeg håber at du lytter til dem.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:01

Hej Flemming

Tak for din tilbagemelding. Der hvor jeg står nu er, jeg har en ide, en industriel designer og en produkt udvikler. Designeren skyder penge i produktet ved at betale for selve designet mod et lille medejerskab, de har kontakten til produkt udvikleren og har skabt kontakt til produktionsvirksomhed. Jeg har 4 interessante investorer.

I første omgang kunne jeg ikke få patent .Men det, er der et firma der arbejder på, her har jeg haft et godt samarbejde og sparring med væksthuset, og grundet at jeg søger patent kan jeg ikke fortælle noget om produktet.( patent er et krav fra investor)

Jeg skal fremlægge en handlingsplan for investore, og det er hertil jeg mente det ville være en go ide hvis jeg havde navne på interessante/interesserede distributører/agenter .Eller viste at jeg har gjort mig tanker herom. Jeg har fundet og talt med en distributør til Skandinavien, men heller ikke her kunne jeg fortælle om produktet før at jeg har styr på patentet. Der hvor jeg har (et af mine problemer) skrevet med et smil er af finde dem til resten af EU/USA. Og det er her jeg håber at nogle kunne hjælpe mig vidre, jeg er godt klar over at jeg er nød til at fortælle mere om produktet, men lige nu må vi nøjes med det her. jeg håbede bare nogle kunne peje i hvilken retning jeg skal kigge. Distributører/agenter til Bahne og Imerco ligende butikker/varehuse EU/USA.

Men du har ret jeg er uerfaren og jeg vil meget nødigt ødelægge det for mig selv, ej heller starte med at skyde mig selv voldsomt i foden. Nå jeg må vist kigge lidt på mit første indlæg en gang til.

Med venlig hilsen og endnu engang tak.

Thomas

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

For mig at se, så er der nogle ting, der ikke rimer her.

Investorerne må vide, lige så godt som dig, at du ikke kan gå ud og finde distributører, inden dit patent er hjemtaget. Når du er afskåret fra den mulighed, så kan de jo ikke samtidig forvente, at du har distributører på hånden, vel?

Med hensyn til leverandører til forretninger som Bahne eller Imerco, så findes der en del grossistvirksomheder, der ikke bestiller andet end at sælge til isenkræmmere. Disse har jeg så ikke lige på stående fod nogen navne på udenfor Danmark, men er dit produkt godt, så vil det ikke være problematisk at få dem til at tage det ind.

Held og lykke med det.

Flemming

Fra Poznan
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 01:34

Hej Thomas

Når du engang når dertil hvor du kan fortælle lidt mere om dit produkt så skal du være velkommen til at sende mig info derom..

Jeg bor i polen og har flere produkter vi handler rundt i øst Europa og ligeledes til Danmark

Mv

Henning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)