Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netværk med mobilt bredbånd + program til styring

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg skal til at sætte et antal skærme op forskellige steder i landet. Formålet er at der skal vises billeder og film på skærmene.
Det skal primært være få billeder & kortfilm der skal rotere på skærmene konstant. Disse billeder/film vil jeg gerne kunne ændre hjemme fra og her kommer I ind.

Jeg har forestillet mig en skærm og en slags minicomputer, mobilt bredbånd og et program/opsætning så jeg kan styrer det hjemmefra.

Computerne skal programmeres sådan at hvis strømmen skulle gå, så skal computeren selv starte op og vise billeder/film automatisk. Altså fortsætte hvor den slap eller forfra.
Det mobile bredbånd skal selvfølgelig også være opsat, så det er klar til brug igen.

Rettere sagt. Den skal køre konstant, så jeg ikke fysisk skal ud til skærmen.

Kan dette lade sig gøre og hvem kan lave det?
Alternative løsninger er velkomne, men det er ikke alle steder der er mulighed for trådet internet.

Jeg er ikke den store computer/netværkshaj, så derfor henvender jeg mig her.

Mvh Per

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 19:25

Hej

Jeg har ikke set nogen der lave nøjagtig den løsning.

men jeg så en på Iværk08 der lave touchskærme med info, kan bare ikke lige huske firmanavnet.....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 19:46

Hej Per,

Det burde kunne lade sig gøre. Omend det trådløse internet måske godt kan give lidt knas. Min erfaring med den slags er i alt fald, at det ikke altid er super stabilt.

Du skal være velkommen til at kontakte mig for en nærmere snak om projektet. Jeg kan fanges på jacob@incremental.dk eller 26 25 65 02.

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 20:43

Interessant opgave. Maskinen skal "bare" vise billeder og film, så der skal ikke være nogen bruger interaktion?
Hvad størrelse skærm drejer det sig om? Og hvor mange enheder?

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 20:55

ComputerLab:

Interessant opgave. Maskinen skal "bare" vise billeder og film, så der skal ikke være nogen bruger interaktion?
Hvad størrelse skærm drejer det sig om? Og hvor mange enheder?

Mvh
Brian Jørgensen

Nej, kun billeder og video. Maskinen skal ikke altså ikke yder det helt vilde. Den skal bare kunne nåes via mobilt bredbånd, og starte med afspilningen igen i tilfælde af strømnedbrud. (forestiller mig også at den skal slukkes om natten).

Størrelsen på skærmen er 22" wide, og den er jeg ved at have på plads.

Antallet af enheder kender jeg ikke endnu, da det jo er et koncept jeg er i gang med at udvilke, men håber på ca 50-100 stk. første år.

Det skulle helst være sådan at der hele tiden kan kobles nye computere/skærme på systemet som jeg så kan styrer hjemmefra.

Jeg forestille mig at jeg købte den hardware som du/I evt. anbefalede og du/i derefter programmede en plug'n'play enhed. Men foreslag modtages gerne.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:06

Dit projekt er nemt nok at udvikle ... det med at vælge hardware vil være en koordineret indsats mellem dig og ham du vælger til opgaven.

Jeg ville vælge en almindelig low-power pc til at køre applikationen fra, maskinen skal så køre Linux eller Windows ... opstarten skal scriptes. Scripting af opstarten er lidt nemmere på Linux ... på Windows kan du løbe ind i problemer med at disken crasher ved strømsvigt og skal køre recovery og ikke kommer ordentligt op ... det kan løses men det er stadig noget der skal fifles med.

Dernæst vil jeg til net vælge en af 3's trådløse routere ... den kan placeres højt i bygningen hvis det er nødvendigt for at opnå 3g dækning, den ringer automatisk op og det fungerer bare, hvis f.eks. du skal op på taget med routeren, så kan du trække et netkabel mellem routeren og skærmen.

Derudover har det hele den fordel at vi bruger standard komponenter, hvis noget ikke opfører sig korrekt kan du henvende dig til producenten og lave en garantisag på det, fordi du bruger udstyret _præcis_ som det er tænkt til. Derudover ville en trødløs router også kunne koble andre enheder online hvis der var behov for det.

Hvis du er interesseret i noget professionel rådgivning, projektledelse eller på anden måde assistance skal du være velkommen til at kontakte mig. Umiddelbart er jeg ikke interesseret i at tage opgaven som en helhed fra dig da jeg er på vej væk fra den slags opgaver. :)

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 22:23

PS. Det hele skal bygges ind i en kasse der skal hænge på væggen. Smile

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 00:28

Det lyder forresten som en spændende ide, havde selv lignende tanker på et tidspunkt. Hvor jeg så ville hænge dem op på steder så som pizzariaer mm. hvor folk står og venter og så sælge annoncer.... fik dog aldrig gjort noget ud af det...

Tyverisikring bør nok også være med  i overvejelserne....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)