Det er genialt med skæremærker og cmyk-farverne - det er jo indbefattelsen af din branche! Jeg kan overhovedet ikke forstå, du kan være i tvlvl.... Det er ganske enkelt lige i øjet!
Jeg ville gi' en god flaske vin til den grafiker, der har lavet det
Jeg ville gi' en god flaske vin til den grafiker, der har lavet det
/Rikke
Tror han sætter mest pris på at få kroner og øre i betaling for arbejdet.
En nævner at farverne i blomsterne associerer photo-logo... det fik mig til at mindes BASF videobånd-reklamerne med en Gekko.
Tror psykologikken ligger der et sted hvor den fulde palette forbindes med farvegengivelse.. fotografier og BASF og Sony Bravida som nævnt i min post på side 1... CMYK forbindes måske med tryksagerne fordi sådan er det bare. De fire firkanter sidder jo nede i hjørnet af alt hvad man får smidt i hovedet fra trykkeren.. (inden det bliver skåret)... og så skærelinjerne. Good job, men det fik mig senere til at tænke, at idéen sgu nok er brugt før... den er jo oplagt. Et Columbus æg.
At en stribe aminoer synes andre logoer er pænere er logisk nok.. for det er de. Men hvad angår logoer handler det i temmelig vid udstrækning om signalværdi. I
Jeg kan da godt give de øvrige ret i at nr. 4 viser at det er noget grafisk/dtp. MEN det afhænger meget af målgruppen, almindelige folk der bestiller tryksager kender ikke skæremærker mm. Hvis det derimod er målrettet, fagfolk så som grafikere mm. så er det super.
Fontene i de fleste er alt for "trendy" og vil virke komplet outdated om 1-2 år - hvis de ikke allerede er det. derfor bør du holde dem indenfor de traditionelle ala 6 og 14. kombineret med enten blomsten fra nr. 5 eller en mere sammenpresset version af blomsten i nr 8 (presses i højden)
Det var vist et helt nyt bud!
Så det blev du ikke meget klogere af.
Nr. 4 kunne måske også blive god med en font ala nr 14.
Spatieringen i "tryk" i nr. 14 er lidt for snæver og bør øges lidt for læsbarheden, og kan til gengæld strammes lidt på "g.com"
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
........almindelige folk der bestiller tryksager kender ikke skæremærker mm.
Altså altså - jeg har da stiftet bekendtskab med det tidligere.
Hilsen
Fru Kakkelbord Jensen
Så er du jo bare ikke helt almindelig , hvis jeg sender en trykfil til en kunde for at de kan godkende design, så får jeg rettelser retur om at fjerne de mærkelige mærker i siden og at baggrunden ikke skal være så stor.... og selvfølgelig skal almindelige folk ikke vide alt den slags, det er jo det der er grafikere mm. til!!
Med hensyn til Lindaus logo, så svarer det lidt til hvis min mekaniker brugte et billede, af en bildel som kun 10% af kunderne havde set før.