Rigtig mange har fordomme om valutahandel og mener at det er fup og fidus. Det syntes vi er ærgeligt, dels fordi det er det mest likvide marked der findes, og fordi det er en kanon måde at sprede sig på hvis man fx kun har en aktie portefølje. Mange har tabt meget på deres aktieportefølje, men havde de spredt sig til valuta også, så de havde haft investeringer i flere markeder, nemlig både i aktier og valuta markedet, så er det ikke sikkert at tabene havde været så store. Med lidt respekt og indsigt i, hvad valutahandel er, så kan valuta handel være konservativ og ikke mere risikofyldt end hvis man handler med aktier. Det der, i folks forestilling, har gjort valuta handel til et tvivlsomt høj risiko område, er den ukritiske og helt usaglige brug af gearing, men valuta kryds kan også handels i 1:1 forhold, hvilket betyder at risikoen på ingen måde er størrer end hvis man handlede aktier. Valuta kryds kan handles begge veje, både op og ned, så man kan udnytte både stigende og faldende priser. Vi vil gerne høre hvad du mener! :) |
Jeg tror det bunder sig i at man ikke ved hvad det er i DK. Altså en mangel på viden.
Personligt kendte jeg ikke noget til det, før jeg havde set nogle indlæg fra jer af.
Der har vist også været en del der har prøvet lykken og tabt mange penge, og endda måske også andres penge som er godt bitter.