Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valuta handel er det SKAM og SVINDEL?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Rigtig mange har fordomme om valutahandel og mener at det er fup og fidus. Det syntes vi er ærgeligt, dels fordi det er det mest likvide marked der findes, og fordi det er en kanon måde at sprede sig på hvis man fx kun har en aktie portefølje.

Mange har tabt meget på deres aktieportefølje, men havde de spredt sig til valuta også, så de havde haft investeringer i flere markeder, nemlig både i aktier og valuta markedet, så er det ikke sikkert at tabene havde været så store.

Med lidt respekt og indsigt i, hvad valutahandel er, så kan valuta handel være konservativ og ikke mere risikofyldt end hvis man handler med aktier.

Det der, i folks forestilling, har gjort valuta handel til et tvivlsomt høj risiko område, er den ukritiske og helt usaglige brug af gearing, men valuta kryds kan også handels i 1:1 forhold, hvilket betyder at risikoen på ingen måde er størrer end hvis man handlede aktier.

Valuta kryds kan handles begge veje, både op og ned, så man kan udnytte både stigende og faldende priser.

Vi vil gerne høre hvad du mener! :)

Alt om forex (valutahandel) - Se også vores managed account program

Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:54

Jeg tror det bunder sig i at man ikke ved hvad det er i DK. Altså en mangel på viden.

Personligt kendte jeg ikke noget til det, før jeg havde set nogle indlæg fra jer af.

Der har vist også været en del der har prøvet lykken og tabt mange penge, og endda måske også andres penge som er godt bitter.

Fra Kbh
Tilmeldt 3. Nov 08
Skrevet kl. 11:37

Ja det er desværre et stort problem.

Det er også derfor vi prøver at fortælle folk om mulighederne, for man skal ikke særlig langt før det er ganske almindeligt.

Tror også nogen har det svært med at forstå at man kan lave et afkast på 163% på et år.

Er der ikke flere der har en holdning til valutahandel?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23

I mine yngre dage spekulerede jeg i krydskuser indenfor valutaslangen.

Jeg havde en kendt bank til at styre valutahandlerne, men det gik ikke så godt.

Derimod var jeg mere heldig med rentearbitrage.

Jeres virksomhed virker dog ret proffessionel...tror dog, at folk i disse krisetider ikke tør satse.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 19:34

Har selv gjort en del i valuta handel og det er en fin investeringsmulighed specielt i kombination med optioner, aktier o.l.. Dog skal man være vågen og overvåge sin investering konstant, da det er et meget bevægeligt marked, og derfor også præget af høj risko og tab. Derimod, synes jeg det er lettere at komme igang med og forudsige end optioner kan være, dog er der temmelig store spillere på dette marked, gør det kunstigt til tider. Dette lyder nok lidt optimistisk, hvilket det nok også er, men sålænge man er opmærksom på sine stop losses m.m. er det okay kombineret med en høj risiko profil - men det gør sig jo også gældende ved futures, optioner.

Med venlig hilsen

Kim Kampp

Fra Kbh
Tilmeldt 3. Nov 08
Skrevet kl. 09:13

Peter - Revisor:

Jeres virksomhed virker dog ret proffessionel...tror dog, at folk i disse krisetider ikke tør satse.

Tusind tak for det. Vi arbejder også hårdt på at sorter "get rick quick - schemes" fra, da det er dem der er farlige, og desværre med til at give valutahandel et dårligt navn.

Vi forstår dog ikke hvorfor man ikke vil spræde sig, vi ser det jo ikke som et sats at investere i valutahandel. Havde man haft sprædt sine penge på både valutahandel og aktie handel så havde man måske ikke tabt så meget  på de faldne aktier.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)