Godmorgen Jeg er i fuld gang med planlægningen af vores nye shopløsning herunder også designet. Jeg har læst lidt om web 2.0 på et tidspunkt. Jeg vil rigtig gerne se principperne »live«. Er der mon nogen som kan linke til nogle sites som helt og holdent er designet ud fra web 2.0 begrebet? Og er der nogen som har designerfaring - gerne med referencer. Og hvad er din holdning - er det den vej trenden går? Mange hilsener Helle |
Web 2.0 er desværre en term der er misbrugt og den har mange betydninger. Nogle mener at designet skal se ud på en bestemt måde og andre mener at det er indragelse af brugere til at skabe indhold.
Web 2.0 kan også være en mere dynamisk måde at fremvise din hjemmeside på med f.eks. Ajax. Et eksempel på det er Google Maps når du bevæger dig rundt på et kort. En anden metode er den som Facebook bruger for at bruge chatboks og andre ting.
Med din hjemmeside vil du kunne gøre nytte af eks. Ajax forskellige steder som ikke har betydning for Google. Det kan være kontakt-side, indkøbskurv m.m
Men et sted du kan benytte Ajax i vid udstrækning er i din administration.