Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Entrepreneur på vej...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommende iværksætter, uden andet end to eksamener fra 9. kl. afgangseksamen. Men ikke desto mindre, er viljen til at ville, trods alt fundamentet til at kunne.

Jeg har i de seneste år gået med mange tanker om at starte egen virksomhed, og langt om længe har fået "spændt buen" til at få taget mig sammen.

Mit største problem er bare at finde hoved og hale på det hele, for jeg har mange idéer til firmaer og et par enkelte produkter.

Men får hele tiden nye tanker om hvordan jeg skal starte, og om hvad jeg skal med...

Jeg ved godt at jeg burde starte med hvad jeg føler for, men er "tændt" på hver idé jeg kommer på, og elsker at lege med tankerne om hvordan det hele skal foregå.

Så mit spørgmål er : Hvordan finder jeg frem til den ene idé som skal bære den næste i bunken ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11

Fantastisk at du har lyst til at kaste dig ud som iværksætter.

1. Skriv alle dine ideer ned på et papir. DEM ALLE

2. Alle de ideer som der er for mange der har gjort eller på anden måde har med et mættet marked at gøre - kast disse ideer væk. (Ikke at det ikke kan komme til at fungere)

3. Find noget som du finder rigtig spændende og interesserer dig meget. Da du ellers ender med at køre sur i det - hvis det ikke er noget som du syntes er spændende.

4. De ideer du finder mest interessante og spændende - brug tid på at brain storme - skriv alt ned hvad der kommer til dig når du tænker på denne ide. Se hvor dette bærer dig hen.

Det er ofte sådan at det hele starter.

Daniel Ejsing:
Jeg er kommende iværksætter, uden andet end to eksamener fra 9. kl. afgangseksamen. Men ikke desto mindre, er viljen til at ville, trods alt fundamentet til at kunne.

Vil det sige at du er u. 18 år? Så har jo nogle lovgivnings mæssige barierer i mod til - i og med at du ikke kan starte virksomhed uden dine forældre samstykke.

Fx. hvis du gerne vil være iværksætter ville en HHX udd. klæde dig endnu bedre på - i og med at det vil give dig nogle gode redskaber. Som du kan bruge i fremtiden! Har du overvejet denne mulighed inden du starter for mange projekter.

Jeg ved mine interesser har ændret sig meget siden jeg var 15-16 år. Der skifter man nærmest mening/holdning til mange ting hver 3 måned.

Så overvej tingene meget inden du kaster dig ud i noget - og snak med folk i dit netværk om de ideer du går og tumler med. De vil måske kunne bidrage med noget positvt. Eller hjælpe dig - hvis du er på vej ud på et sidespor.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:05

Jeg ville vælge den idé, jeg er mest overbevidst om, jeg også synes, er sjov om et år, for uden vedholdenhed, kan du have den nok så gode ide, men den kommer aldrig til at flyve...

Fra Århus
Tilmeldt 2. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:29

Du har ret, jeg har også prøvet at brainstorme den ene efter den anden idé. Men det synes at være sådan at lige så snart at jeg har været været igennem den første, så kan jeg ikke lade være med at tage hul på den næste. Jeg har det også med at komme i tanke om nye idéer efterhånden som jeg er ved at være gået i gang med at fokusere på enkelt.

Men jeg må nu nok give dig ret i at jeg bliver nødt til at tvinge mig selv til at vrage nogle af mine idéer. Har ofte fået at vide at jeg skulle tage den lidt med ro, med hensyn til alle mine idéer, fra folk i min omgangsomkreds. Derfor vil jeg sige tak for at du har taget dig tid til at læse mit indlæg, og besvarede det.

Jeg er 21, og har også haft tænkt i mulige uddannelser, som jeg har syntes virkede interessant, men er overbevist om at jeg kan tage relevante kurser istedet for at skulle til at gå ned i løn, og begynde på s.u..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17

Hej Daniel.

Mine bedste råd er dem her.

Tag den ide som du mener kan give flest penge på kort sigt. Selvfølgelig skal det hele være sjovt, men der skal først og fremmest tjene penge. En virksomhed uden penge, dør....
Kig på den ide og se hvor meget arbejde der er i det. Der skal helst være en god balance mellem dit arbejde med det og det du får ud af det.

Nu skal du fokusere på denne ene ting. Glem alle de andre ideer indtil videre. Tag en dag hvor du tager ALLE dine ideer, undtagen den ene her, skriver dem ned, og lægger dem i en "Ideer til senere boks". Når du så får en ide ind som du synes virker kanon, tager du og lægger den i din "Ideer til senere boks".
Det er meget vigtigt at du fokusere på 1 ting og kun 1 ting. Du er ikke færdig med denne ene ting før du tjener penge med den. Selvom det måske nogle gange halvt inde i projektet bliver røvsygt og man har lyst til bare at droppe det. Du er ikke færdig med projektet før projektet tjener penge.

Glem hvad dine venner siger. Glem det. Medmindre dine venner selvfølgeligt tjener kassen.
Glem hvad de siger. Du skal ikke tage den med ro. Du skal bare fokusere på en ting, og så skal du storme derudaf og kick ass. Kick some moneymaking ass.

Og vigtigst. Hold dine ideer for dig selv. Gå ikke og snak om dem til venner og bekendte, hold dem for dig selv. Nævn dem når de tjener penge. Det er sjovt at se deres ansigtsudtryk når du siger, hvad synes du om den her ide?, de svarer, ahhh den er lidt skidt, det er for svært osv. Nåh, for jeg har lavet den og jeg tjener penge på den... øhhh oookay!!!! store øjne.
Hold det for dig selv. Eller snak med ligesindede. Få dig nogle "amino venner", eller andre venner som har samme drømme som dig.

Min hurtige analyse af dig som person er at du er meget kreativ, har mange ideer, og har potentiale til at tjene rigtig mange penge... HVIS, og kun HVIS du fokusere. Du er som en vild hest som har brug for at blive tæmmet. Så snart du er tæmmet kan du bruge alt din energi på at vinde løb. Og du vil vinde løb hvis du bare fokusere.

Alt held og lykke i fremtiden. Og for Guds skyld. Hvad end du beslutter dig for, så bare gør det. Gør det til ende. Det er simpelthen det vigtigste. Færdiggør. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02

Øv dig i at holde fokus på en ting ad gangen. Hvis du har svært ved at holde fokous på en ide - og har hundredevis - så skal du måske nok vente med at kaste dig ud i et proejkt. Da der nok er stor chance for at du får en anden ide - som du lige så gerne vil lave.

Øv dig ved dette på din nuværende arbejdsplads. Hvis du får at vide at du skal lave 3-5 opgaver i løbet af dage - tag og færdiggør en opgave ad gangen - i stedet for at gå og lave lidt på den første og lidt på den tredje - og lidt på den fjerde. Det hele går meget hurtigere hvis man lige kniber ballerne sammen - og gør en ting ad gangen. Uanset om det er en lorte opgave - eller en mega spændende opgave.

Lav alle de trælse opgaver med lige så stor glæde som de sjove. Da der vil være alle slags opgaver, som  skal varetages hvis du starter din egen virksomhed. Da du nok ikke får råd til ansatte med det samme.

Søg alt den viden på din nuværende arbejdsplads - med hensyn til administraton / drift m.m. og anvend den viden du har fået - til at undgå dumme begynder fejl. SUG SUG SUG.

Når du behersker alle disse ting - er du meget bedre klædt på!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)