Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandleraftale -> jura, hvem kan hjælpe?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg er ved at blive forhandler af et produkt, og importøren vil nu gerne lave en forhandleraftale med mig.

Er dette normalt? Og i så fald, hvem har så forstand på at læse sådanne en igennem for at sikre mig at jeg ikke kan komme i klemme på nogen måde.

Der er bla. en tekst:

"I det omfang Importøren måtte blive pålagt direkte ansvar over for tredjemand for skade forvoldt af Produkterne, er Forhandleren pligtig at skadesløsholde Importøren for det ansvar, som denne måtte blive pålagt, i det omfang ansvaret overstiger ovennævnte forsikringsmaksimum."

Forsikringsmaksimummet svarer til prisen på produktet, men i værste tilfælde hvis produktet forvolder skade drejer det sig om alvorlige skader på personer (måske dødelig udgang), hvilket et forsikringsmaksimum på godt 10.000 kr ikke kan siges er nok.

Her er jeg i tvivl om jeg står skidt og importøren fralægger sig ethvert ansvar. Håber der er en jurist el. lign. der kan hjælpe mig.

Kender i nogen der kan læse sådanne en aftale igennem for mig og fortælle mig hvilke punkter jeg skal være OBS på?

/Per

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Et meget hurtigt skud, efter bare at have læst dit indlæg:

Producenten/importøren fraskriver sig ansvar for skade omfattet af produktansvarsloven. Så kan man spørge sig selv, hvorfor? Og har man lyst til selv at stå inde for produktet, såfermt der sker personskader på evt. kunder. Noget der hurtigt kan blive en dyr affære. Desuden så tænker jeg også uden at være inde i produktansvarsloven whatsoever, at man nok ikke kan fraskrive sig ansvaret over for 3. mand. Så det vil sige, at hvis du påtager dig ansvaret i et selskabs navn, så kan du ikke blive ansvarlig for mere end du har, altså til selskabet går ned, og så må producenten hænge på resten, hvorimod du ellers vil kunne hænge på en kæmpe gæld til producenten.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)