Jeg har nu besluttet mig for, at importere nogle accesories fra Kina. Jeg har været i tvivl mht. agentur og patent på produktet, men har simpelthen ikke fået nogle konkrete svar rundt omkring, så nu springer jeg ud i det.
Jeg har fået en vareprøve og er i meget god dialog med sælger, så jeg er glad for den endelige beslutning, men lige så langsomt er der en masse spørgsmål der presser sig på.
Jeg bestiller kun for 350$ i første omgang, og produkterne bliver sendt via Fedex.
Skal jeg have fat i et shipppingfirma inden jeg bestiller?
Jeg forstår ikke havd du mener mht. patent på produktet ?
Alle dine spøgsmål mht import har været besvaret et utal af gange her på siden så brug søgefunktionen. Alternativt kan du finde en vejlenning på SKAThjemmeside under virksomheder / vejledning.
Det er heller ikke sikkert at jeg udtrykker mig særlig klart.
Produktet har et navn - lad os sige xxxxx... xxxxx bliver også solgt fra en hjemmeside der hedder xxxxx. Det bliver solgt fra USA. Jeg er derfor nervøs for, om det jeg køber er et kopiprodukt. Jeg har prøvet at kontakte xxxxx i USA, men uden held.
Mht. søgefunktionen, så vil den bare ikke lige som jeg vil lige nu :-)
Hvis du allerede får det sendt med FedEx, så behøver du ikke have kontakt til en speditør - på et senere tidspunkt, hvis du skal sende større volumen, så kan det godt betale sig.
Med hensyn til om dit produkt er lovligt, så vil jeg mene, at hvis der allerede er et original produkt på markedet i USA, så har et firma i Kina ikke lov til at sælge samme produkt til dig. En henvendelse til Skat vil nok kunne bekræfte dette.
Hvis det er et mere generisk produkt, hvor designet ikke er patenteret eller registreret, så er du bedre stillet. Men igen: hvis du allerede er i tvivl om lovligheden, så er det nok ikke lovligt
Du har fuldstænding ret ! Utroligt at ham thorborg ikke har kunn finde ud af at lave en ordenlig funktion.
Men generel må jeg sige at der er alt alt fo mange der spørger om helt de same ting, uden at de selv have gjort noget for at finde svarne selv, langt de fleste ting kunne have væet løst med Skats vejledninger som findes på hjemmeside.