Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering af links på websites der linker

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis et website linker til os hvor er det SEO-mæssigt bedst at websitet placerer linket til os?:
1) I f.eks. bunden af alle sider
2) Et sted på forsiden
3) Eller på en linksside sammen med andre links

Jeg vil gætte på nr. 1, men er i tvivl om mange links fra samme website kan være et problem?

Mvh. Ken

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:18

jeg vil mene det giver bedste link mæssigt at sætte det i bunden af hver af side hele site igennem  mange søgeoptimering firma og større site gør det bl.a denne portal , scannet.dk med htlm.dk tror de ved hvad de gør de er jo nogle af  de bedste søgeordoptimering eksperter , huske bare forskellige tekste på hver side.

jeg vil også selv lave nogle sider på et tidspunkt hvor jeg laver det samme Big Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ken Schultz, Adviva:

Hvis et website linker til os hvor er det SEO-mæssigt bedst at websitet placerer linket til os?:
1) I f.eks. bunden af alle sider
2) Et sted på forsiden
3) Eller på en linksside sammen med andre links

Hvis du har muligheden for det så alle sammen. Jo flere links jo bedre. Det er klart at jo mere emne relaterede sider det kommer fra jo bedre. Og jo større værdi siden har jo bedre. Men hvis jeg var dig ville jeg nu proppe mit link ind alle steder det var muligt.  Hvis du SKAL vælge en af de 3 du har nævnt ville jeg sige i bunden af alle sider. På denne måde vil du få flest links.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:28
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

En af de gode ting hvis du kan få modparten til det er at linke til en speciel side som omhandler det modparten evt. skriver om SAMT få søgeord ind som linktekst.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 12:49
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Klart et link fra forsiden! Links i bunden på alle sider har værdi - men den er meget lille. De kaldes for "boiler plate links" i øvrigt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:33

Hej Thomas

Har man et link i bunden af alle sider vil man jo også automatisk også have et link på forsiden af sitet (plus en masse flere). Mener du at forsidelinket bliver devalueret hvis man tilføjer linket på for mange (alle) sider?

Mvh Jesper

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 20:40

Hej Jesper

Nu er jeg jo ikke Thomas, men det er jeg sikker på at han mener...

For at de kan definere indholdet af den enkelte side, er det jo logisk at alle de tekster der går igen på alle sider bliver nedgraderet hvis ikke helt bortfiltreret...

Det er vel osse det tætteste man kommer på acceptabelt duplicate content i forvejen...
Så et eller andet sted er det vel logisk nok?

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 21:11

Hej Janno

Hvis man har et site med 200 sider med samme link på er det logisk at man ikke får 200 gange så meget linkværdi som hvis der kun var 1 link fra forsiden*. Men der er ikke logisk at linkværdien bliver mindre end 1 fordi du har linket på alle sider. Hvad hvis du kun har linket på 199 eller 100 eller 2 sider ud af de 200 på sitet. Er linkværdien så stadig under 1?

*) Så kunne man bare lave en milliard sider og komme til tops i Google på no time.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 21:26

Ja... måske du har ret...

Nu er jeg bestemt ikke ekspert, men jeg er ret sikker på at de nedvurderer gennemgående links kraftigt.

Og et forside link er jo ret stærkt. det tæller vist en del mere end "boilerplate links"

Thomas skriver selv i SEO-LEX "Værdien af boilerplate links er ikke høj, og i mange tilfælde ignorer søgemaskinerne dem helt, da de så tydeligt er der for at skabe netop links"

Hvis du kun har linket på nogle af siderne er det jo ikke den type links Thomas taler om længere... og det var heller ikke spørgsmålet...
Har du kun et link på få sider, får du sikkert fuld værdi af hvert link.

Jeg kunne forestille mig at de har en algo der vurderer hvis et domæne linker for meget til et andet domæne så bliver det nedvurderet. Men det er dog ren teori...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 22:29

Det ene med det andet:

Har man et site med X sider vil det være optimalt at få links fra Y sider. De SEO'er der kan regne ud hvad den optimale værdi af Y er vil have en edge på de andre. Y formodes at være > 1 og <= X

Hvad sker der hvis man benytter 4 forskellige templates så man max har 25% duplicate content på sine boilerplates?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)