Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indgående links til internationalt domæne

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg tro at det kunne virke fint, men det løser jo ikke det problem med de brugere der kommer via søgemaskinerne...
Det eneste du opnår er vel egentligt bare at dem der ved en fejl får valgt det forkerte sprog ved 1. besøg vil ikke kunne ændre det... ihvertfald ikke nemt, og så er sandsynligheden for at de er skredet igen stor.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ken Schultz, Adviva:

Hej

Jeg har lavet en forside hvor der vælges sprog.

Men jeg vil gerne automatisk sende f.eks. danske brugere videre til /dk/, svenske brugere til /se etc. så de ikke selv behøver at vælge land først. Er det et problem i.f.t. Google?

Mvh. Ken

Hej Ken

Ifølge Google guidelines kan du godt lave GEO targeting af dit site ved at 301 redirecte alle brugere (inklusive Google) fra et bestemt land til en anden side. Jeg har ikke hørt om eksempler hvor dette (korrekt implementeret) har givet problemer. Mikkel deMib advarer mod at bruge teknikken idet han mener det øger risikoen for at få en straf for cloaking.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 20:56

Jesper Jørgensen:
Ifølge Google guidelines kan du godt lave GEO targeting af dit site ved at 301 redirecte alle brugere (inklusive Google) fra et bestemt land til en anden side. Jeg har ikke hørt om eksempler hvor dette (korrekt implementeret) har givet problemer. Mikkel deMib advarer mod at bruge teknikken idet han mener det øger risikoen for at få en straf for cloaking.

Hvis det er sandt, og man implementerer det... Hvordan får man så indekseret resten af sitet? Googlebot sendes ikke ud fra Danmark såvidt jeg ved, og så vil alt hans svenske og danske indhold da aldrig nå frem til google's søgeresultater... Eller hvad?
Og hvis jeg har ret i den antagelse, er det meste af hans SEO vel spildt...
Dog tror jeg du har ret i at en 301 redirect er i orden til et vist punkt og korrekt implementeret men den sender jo googlebot samme vej som alle amerikanske brugere... Og uden bot'en er der vel ingen indeksering?

Eller tager jeg helt fejl Jesper?

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 21:19

Det kan gøres ved at man har et .com site som man redirekter fra som det eneste. På .dk, .se sites osv. linker du til de andre landesites. På samme måde som når man går på google.com ryger man til google.dk. Men går man på google.se bliver man der.  

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 21:41

Ja, det lyder jo egentligt fint nok... så bruger man bare det omtalte domæne til at redirecte ikk'? 

Men så skal han til at have flere domæner...Præcis som jeg skrev højere oppe i tråden...

Jeg forstod tråden som om han kun ville benytte 1 domæne med undermapper... Og så bliver cloaking risikoen da højere som jeg forstår det... Ellers giver det ihvertfald ikke mening for mig længere... men det gør Google heller ikke altid Big Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 22:34

Jeg havde overset det med undermapper i mit svar, men det vil virke lige så fint med undermapper.

Roden af sitet redirecter til undermapper, og undermapperne /us, /se, /dk m.fl. viser de forskellige sprogversioner.

Mvh Jesper

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 22:44

Men er man så ikke ude i den gamle sang, at Google vil se hvad dine brugere ser og risikerer udelukkelse?

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 08:49

Når man er i Danmark og går ind på google.com, bliver man sendt til google.dk, ligeledes hvis man fysisk er placceret i Norge og går ind på google.com bliver mand sendt til google.no

Hvordan gør google det..? bliver man ikke nødt til at kigge på brugerens ip for at finde ud af hvor han/hun kommer fra..?

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 09:51

Gora:
Hvordan gør google det..? bliver man ikke nødt til at kigge på brugerens ip for at finde ud af hvor han/hun kommer fra..?

Jo - det er ihvertfald det, Google gør :-)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 09:55

Janno Damgaard Lassen:

Hej Ken

Ken Schultz, Adviva:
Vores system vil automatisk redirekte brugeren til den rigtige undermappe via et script, mens jeg går ud fra at f.eks. Google-bot starter på donæne.com og 'klikker' sig videre derfra?

Det her minder mistænkeligt meget om at du vil tjekke folks ip med et script, og det vil af søgemaskinerne blive opfattet som cloaking, og når de opdager det efterfølgende blive straffet med udelukkelse af serps... Altså ikke smart!
Søgemaskinerne vil se det dine brugere ser... og ikke redirectes...

Med hensyn til links, vil jeg umiddelbart tro at danske links til de danske sider er bedst... men ikke 100% sikker her...

Du skal heller ikke kun tænke i links til dine hovedsider... også dybe links er vigtige... altså links til den enkelte side "domæne.com/dk/side.htm"

Google bruger det selv, men når andre gør det samme kan de blive straffet og udelukket...?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)