Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

reklamer for tronfølge-afstemningen

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er

Hvad synes I om reklamen for afstemningen om tronfølgeloven?

Personligt synes jeg, den er 'upassende', om man må sige det på godt gammelt dansk.

Statsministeriet har da selvfølgelig en mening, og højst sandsynligt følger den danske befolkning også denne mening. – Men derfra og så til at gøre grin med dem, der er af en anden mening – det mener jeg ikke, man kan tillade sig.

Hvad synes I andre?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:03

Hej

Jeg bryder mig ikke om den reklame, og jeg mener at det er et billigt og ikke mindst sølle argument når Statsministeren siger den opfylder sit formål ved at skabe debat.

Respekt for demokratiet fra det offentliges side skal vises ved at informere omkring et valgs konsekvens, ved en hhv. ja og nej stemme i det omfang noget sådant er muligt, således at borgerne kan træffe deres valg ud fra et kvalificeret gæt Wink

/Michael

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 09:21

En dansk sketch

En britisk sketch

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:37

Jeg syntes reklamenen er morsom - kan godt li at reklamen pisser så mange folk af.

Jeg tror personligt reklamen er lavet for at få skabt en debat om tronfølgeloven - hvis de bare havde lavet en eller anden "normal kedelig" reklame, havde det ikke været debateret så meget.

Jeg tror det der gør røre ved mange er at der bliver trådt lidt på kvinder i reklamen - men dette er jo blot ment i sjov (det var noget andet hvis en politiker stod frem og sagde sådan alvorligt men) - tror ikke man skal tage det så alvorligt. Men man må sige at reklamen virker - folk skal nok stemme - i hvert fald kvinderne :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42

Lars Mathiesen:

Jeg syntes reklamenen er morsom - kan godt li at reklamen pisser så mange folk af.

Jeg tror personligt reklamen er lavet for at få skabt en debat om tronfølgeloven - hvis de bare havde lavet en eller anden "normal kedelig" reklame, havde det ikke været debateret så meget.

Jeg tror det der gør røre ved mange er at der bliver trådt lidt på kvinder i reklamen - men dette er jo blot ment i sjov (det var noget andet hvis en politiker stod frem og sagde sådan alvorligt men) - tror ikke man skal tage det så alvorligt. Men man må sige at reklamen virker - folk skal nok stemme - i hvert fald kvinderne :)

Hmmm, det mener jeg så, er noget vrøvl. Jeg bliver da overhovedet ikke ramt af, at den er rettet mod kvinder. Jeg mener i stedet ikke, det danske Folketing kan tillade sig på den måde at indgyde en mening i befolkningen. Hvorfor skal det så overhovedet til folkeafstemning?

Ja, reklamen er da højst sandsynligt udformet sådan for at få en debat igang og for at få folk op af stolen. Men det store problem er, at denne reklame afspejler vore politikeres handlinger, og dermed lider tilliden (endnu) et knæk, hvad det angår. Opgaven gribes helt forkert an, når de folkevalgte synes, det er ok at nedgøre nogle for at få et budskab frem.

Så kan det jo ikke undre, at Muhammed-krisen løb løbsk.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Helt ærligt......

Alle kan da se at den er lavet som et naivistisk indslag, som prøver på at være rigtig morsom.

Ingen der ser reklamer, sidder jo og sluger det hele råt; de ved godt det ikke er nyhederne de ser!!! (og de er heller ikke objektive)

Så må man heller ikke lave den tegneseriefigur, der hver dag har en ny sjov vinkel på noget aktuelt Statsministeren

Grundloven er forældet - angående ligestilling, det har 175 medlemmer af folketinget stemt for, og det har de valgt at købe annoncer i fjernsynet for at fortælle.

At blive harm på andres vegne (hvis der overhovedet findes nogen der ikke kan se den platte undertone) er en billig måde at hævde sig selv på, efter min mening.

Det er blot ærgeligt at afstemningen om grundlovsændringen, skal ske sammen med EU-valget som traditionelt har en lav stemmedeltagelse, men på den anden side kan det måske hæve interessen for denne.
Man burde have ventet, og lagt det sammen med kommunalvalget eller et folketingsvalg, det bliver jo kun aktuelt hvis prins Chr. falder død om, eller han får en datter som 1.fødte.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:39

Humor er en svær størrelse, som ikke alle opfatter ens, og jeg startede denne tråd for at påvise det. Det er så gjort nu.

Det er altid rart at blive gjort opmærksom på, at man er naiv. Det har jeg nu vidst længe, bare ikke lige på dette område … hmmmm.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 13:51

sandfær-andersen:
Hvad synes I om reklamen for afstemningen om tronfølgeloven?

Jeg synes det er en sjofel farce. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes faktisk, det er pinligt, at filmen fremgår af Statsministeriets officielle hjemmeside om problematikken.
Det er helt ok at agitere for en bestemt holdning, men tronfoelge.dk er gennemsyret af, at man kun kan have én holdning til spørgsmålet.

Den engelske udgave af sketchen er rigtig morsom, fordi den gør sig lystig over en generel problematik.
Den danske er pinlig, fordi den agiterer for en konkret sag.

Jeg er mere og mere fristet til at stemme nej, selvom jeg egentlig går ind for mænds og kvinders lige ret til alle positioner i samfundet.

mvh Hans

Fra Thisted
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:40

Jeg var fuldstændig paff da jeg så den. Det er da total propaganda at udstille en folkeafstemning på den måde... Uanset hvad den generelle holdning er. Det svarer lidt til at lave en reklamefilm om jyske bønder der handler med træpenge, som optakt til en afstemning om Euro'en. Jeg tror jeg ville kvitere med at blive hjemme.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)