Jeg har i noget tid overvejet at blive momsregistreret. Jeg er endnu ikke fyldt de 18, hvilket mange siger er lidt besværligt så. Men forleden ringede jeg til EogS, og damen jeg snakkede med fik det til at fremstå sådan, at jeg enten skulle have tilladelse fra amtet eller bare min værges underskrift?
Er det virkeligt så nemt - at min værge bare kan skrive under? Ser meget frem til at høre fra jer - da jeg er meget i tvivl. Det er ikke en løsning at lade mine forrældre blive momsreg. for mig, da min Far allerede er momsreg.
Umiddelbart mener jeg blot at værgen skal skrive under, og så er du kørende... Men der er selvfølgelig en del jura du lige skal undersøge først, hvis du går konkurs er det så din værge der hænger på regningen etc..
Nu er jeg selv naesten lige fyldt 17, og startede selv op i Oktober sidste aar.
- saa vidt jeg ved, saa kan du goere det paa begge maader. Jeg skulle personligt soege via statsamtet, mens jeg kender en fra Naestved, der fik sin foraeldre til, at skrive det under. Saa vidt jeg erinder, saa stod hans firma i hans fars navn til han fyldte 18, mens mit eget staar i mit navn.
Jeg ventede ca. 1-2 maaneder paa statsamtets beslutning.