1. Det er nødvendigt at have en revisor for at sikre, at man ikke kommer til at lave nogle dyre fejl i håndteringen af økonomien. Man risikerer at komme til at betale for meget i skat - eller måske for lidt i moms. Pludselig havner man i en situation, hvor man skylder det offentlige penge, som man ikke har likviditet til at betaler. Det burde ikke ske, hvis man har en ordentlig revisor, der forstår at rådgive.
2. En advokat er måske ikke nødvendig. Det afhænger meget af, om man har et netværk, hvor man kan sikre sig, at man overholder alle gældende regler indenfor sin branche. Hvis man kommer i en tvist, kan man hurtigt hyre en advokat, og det er ikke sikkert, at den samme advokat, som hjalp med firmaopstart og selskabsdannelse, er den rigtige til at håndtere inkasso og tvister.
Så mit svar bliver samlet set et ja + måske.
3. Både revisoren og advokaten arbejder på timebetaling. Prisen afhænger altså af, hvor meget du bruger dem. Et firma med mange bilag og mange forskellige slags posteringer er dyrere i revision end et firma med 100 bilag pr. år. Et firma, der lever af at være i konflikt med andre, har større behov for advokater end et mere fredeligt firma. I begge tilfælde er tilliden vigtigere end prisen. Hvis det handler om at finde et tal til budgettet, kan man tage en snak med et par stykker.
mvh Hans